Wij zitten erover na te denken om een tuinman in te huren die onze tuin kan onderhouden. We hebben beiden een enorme hekel aan tuinieren, maar willen wel graag een mooie tuin, dus dan is een tuinman een goede oplossing Zelf zaten we namelijk al te denken om de hele tuin te bestraten zodat we er vrijwel geen werk meer aan hebben, maar dat vind ik eigenlijk zonde... Nu ben ik eens benieuwd: Wie heeft er ook een tuinman? Hoe vaak komt deze en hoe lang is hij dan bezig? Wat doet hij allemaal? Bijv ook nieuwe dingen planten of alleen onderhoud? Hoeveel betalen jullie per uur? Zelf dacht ik aan 1x per maand 3-4 uurtjes, gewone eengezinswoning-tuin met stukje gras, bestrating, paar struiken en klein perkje, is dat haalbaar?
Wij hadden vroeger bij ons thuis een tuinman. Mijn ouders hadden echt een hele grote tuin en hij was dan iedere week 'n uur of 4 bezig. Ik meen dat hij toen 10 euro per uur vroeg. Maar goed dat is alweer een tijdje geleden. Zelf hebben wij weleens gebruik gemaakt van de diensten van een buurman (groenverzorger) en hij vroeg 7,50 per uur. Dan ging het om bomen/struiken uit de tuin halen.