Hi allemaal, En mijn verhaal gaat nog even verder.. Vorig weekend een miskraam gehad. Afgelopen vrijdag met spoed geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het was misschien een tweeling dus een dubbele miskraam. Mijn linker eileider is verwijderd. De gynaecoloog zei dat ik nog gewoon zwanger kan worden omdat mijn rechter het overneemt. Maar op internet lees ik dat dit een jaar duurt ??? wat een hel dit .. Zijn er mensen met ervaringen ? Ik vind namelijk alleen heel oude topics.
Ach meid toch. Het was al zo vervelend en dan komt dit er nog bovenop. Heel veel sterkte. Hopelijk is het jullie wel snel gegund. Ik heb geen ervaring wat dit betreft dus ik kan je niet helpen.
Beste Sofie, Wat heftig zeg! Ik heb hier ervaring mee!(helaas) Ik heb bijna 2 maanden geleden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en hierbij is mijn re- eileider verwijderd. Er werd mij hetzelfde verteld door de Gyn. Bij mij heeft de 1e ovulatie rechts plaats gevonden (aande kant waar de eileider verwijderd is). En ik ben wel ongesteld geworden, dit is dus via de linker kant gegaan. De conclusie is ( denk ik) dat mijn linkerkant de werking van rechts heeft overgenomen. Dus het kan echt! Mijn advies is om niet op het i-net te gaan lezen, je leest vaak alleen maar spookverhalen en stress is nu niet goed voor je lichaam. Ik hoop voor je dat je goed hersteld en dat jij straks ook kunt zeggen dat alles goed werkt Soms heeft je lichaam iets meer tijd nodig dan een ander lichaam. Ik wens je een voorspoedig herstel toe! Groetjes!
Dankjewel voor je reactie Zonnebloem! Ja ik geloof de arts ook wel maar moet het ergens ook maar eens eerst zien. Herstel gaat goed maar ik wil te snel. Zojuist gestofzuigd en was niet een heel goed plan 😉 Verder zijn mijn darmen flink verstopt maar dat gaat hopelijk allemaal wel weer werken. Wanneer gaan jullie weer voor een volgende zwangerschap ?
Wat verdrietig dat je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad. Het klopt inderdaad dat je overgebleven eileider de functie van de ander overneemt. Het zou kunnen dat dit na ongeveer een jaar pas volledig werkt, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb zelf helaas ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en ben daarna niet meer zwanger geraakt (nu ruim 2 jaar na dato), maar dat heeft niets te maken met het feit dat ik maar 1 eileider heb. De gyn legde het als volgt uit; De eileider zit niet vast aan een eierstok, maar hangt los achter de baarmoeder. Eileider(s) en eierstokken liggen dicht bij elkaar en niet zoals je vaak op plaatjes ziet aan de linker en rechterkant. Op het moment dat je eitje springt komt deze eigenlijk in de buikholte terecht. Je hersenen sturen dan een seintje naar je eileider(s) om dit eitje op te vangen/op te zuigen. Momenteel ben ik bezig met IUI en voor de zekerheid heb ik nog gevraagd of ze rekening houden met mijn ene eileider. Dat doen ze dus niet, omdat 1 eileider dus prima in staat is eitjes van beide kanten op te vangen. Zelf heb ik dus nog geen ervaring met zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar ik heb genoeg verhalen gelezen van vrouwen die al snel weer zwanger raakten. Hopelijk ben jij ook snel weer zwanger! @zonnebloem, ik ben bang dat je conclusie niet klopt. Je wordt ook gewoon ongesteld als het eitje niet op wordt gevangen door de eileider en in de buikholte blijft. Je lichaam ruimt dat eitje dan gewoon op, maar aangezien er geen innesteling heeft plaatsgevonden wordt je ongesteld, of het eitje nu je baarmoeder heeft bereikt of niet. Ook vrouwen die geen (open) eileiders hebben hebben gewoon een cyclus en menstrueren dus ook gewoon.
Jij ook bedankt voor je reactie Loenie. Wat naar dat je nog steeds niet zwanger bent! Waar ligt het bij jou dan wel aan ?
Dat weten ze niet. Onverklaarbaar helaas. Trouwens, doe wel rustig aan hoor! Stofzuigen moet je zeker niet doen. Eigenlijk moet je niets doen, even naar de wc, even opfrissen en verder plat. Mij werd geadviseerd een week helemaal niets te doen, want je ziet en voelt het misschien niet, je hebt wel en operatie gehad en je hebt ook een wond vanbinnen. Die moet je wel de kans geven te genezen. Het kan verschrikkelijk saai zijn, ik weet het, maar je moet echt lief voor jezelf zijn.
Dat is niet fijn dan inderdaad! Doe rustig aan neem de tijd. Het heeft bij mij ook even geduurd voordat ik mijzelf weer fit voelde. Ik hoop echt dat je goed hersteld en dat je evt volgende zwangerschap goed loopt! Wij gaan er vanaf deze week weer voor. Allemaal spannend!
geef de hoop niet op!! ik ben net voor nieuwjaar aan buitenbaarmoederlijke zwangerschap geholpen. rechtereileider weg. in mei werd ik zwanger een eisprong rechts ( waar dus geen eileider meer zit) dat wisten we omdat mijn cyclus gevolgd werd. helaaa werd dit een vroege miskraam maar binnen dat jaar ben ik nu voor de 2e keer zwanger. dus het kan echt allemaal met 1 eileider dont worry!! heel veel beterschap en strerkte met het verwerken hiervan.
Beste loenie, Ook verdrietig om jouw verhaal te lezen! Ik hoop dat je gauw zwanger zult raken! Wat betreft mijn conclusie, dit is wat ik heb begrepen van mijn gyn, echter begin ik nu wel te twijfelen wat klopt en wat niet. Ik heb de conclusie aangepast.
Beste loenie, Ook verdrietig om jouw verhaal te lezen! Ik hoop dat je gauw zwanger zult raken! Wat betreft mijn conclusie, dit is wat ik heb begrepen van mijn gyn, echter begin ik nu wel te twijfelen wat klopt en wat niet. Ik vermoed dat ik het dan verkeerd heb begrepen , aangezien wat jij zegt heel logisch klinkt!
Ook hier hebben we het helaas mee moeten maken.. ik heb in augustus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en ben na 3 weken weer aan het werk gegaan.. Dit omdat ik net een nieuwe baan had. de eerste week is mijn vriend thuis geweest en heeft alles in huis gedaan, wat onwijs fijn was want ik lag plat op de bank.. 2/3 dagen erna klein beetje bloed verloren maar dat was 1 keer en niet meer. Nu ben ik nogsteeds aan het wachten op mijn ongesteldheid.. Mentaal is het een hele klap geweest en nog! Ik hoop dat je hier goed over kan praten met vriend/familie of vrienden.. Mijn vriend heeft mij heel erg geholpen en wij kregen heel veel steun. Het mis niet niks wat er gebeurd en er komt een op je af. Heel veel sterkte en vooral blijven praten is heel erg belangrijk!
Heel veel sterkte, rustig aan doen en goed herstellen. Hier helaas ook ervaring met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap afgelopen sept. Rechter eierstok is toen verwijderd. Moesten wachten tot ik weer een menstruatie had en dat was na precies 4 weken. Wij zijn er toen gelijk weer voor gegaan omdat ik dacht dat het nu wel langere tijd zou gaan duren, maar zie mijn banner.. Het komt echt wel goed, gun jezelf de tijd want niet alleen lichamelijk is het een klap maar ook geestelijk..
Wat ontzettend verdrietig dat je dit meegemaakt hebt. Ik heb ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Zal je mijn verhaal meegegeven hieronder. Het is een positief verhaal waardoor ik ook hoop dat je het vertrouwen houdt! Januari 2014 had ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en is met spoed mijn linker eileider verwijdered. Dat hadden ze op kweek gezet enz. En het bleek gewoon pure pech. Mijn rechter eileider zag er prima uit en de rest ook. In april gingen mijn man en ik er weer voor en tot mijn grote verbazing had ik begin juni een positieve zwangerschapstest in handen en is ons zoontje in februari 2015 geboren. Afgelopen mei 2016 wilde we voor en tweede kindje gaan en was het in de eerste ronde raak en ben ik nu inmiddels de 23 weken voorbij. En het bijzondere is dat ik dus zwanger ben geworden door een eisprong vanuit mijn linker eierstok waar dus geen eileider meer zit. Rechts heeft het dus opgepikt. Dit weet ik omdat ik een vroege echo had en de arts in mijn linker eierstok het gele lichaam zag wat de hormonen afgeeft. Vond dit zo bijzonder mooi. Wil je eigenlijk een positieve ervaring meegegeven maar Je lichaam kan even behoorlijk in de war raken maar als het goed is pakt je lichaam het weer op. Hopelijk zal je binnenkort een mooie gezonde zwangerschap tegemoet gaan. Heel veel sterkte en succes meid
Had je al niet zo'n topic? Of was dat van iemand anders? 🤔 Maar verschrikkelijk dat je het hebt mee moeten maken!! 2 jaar terug heb ik ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Met 7 weken kreeg ik een spoedoperatie en is ook bij mij mijn linker eileider verwijderd. 2 weken later werd ik weer ongesteld en zijn er daarna weer voor gegaan! Ik was meteen de 1e ronde weer zwanger en dit was een goede zwangerschap. Met de nacontrole (6 weken na operatie) stond de gyn ook wel raar te kijken dat er alweer een nieuwe zwangerschap te zien was op de echo.. Maar het kan dus gewoon weer heel snel gaan!