Thura..... jammer dat je Ninetje nou persoonlijk aan moet spreken. Ze geeft toch aan dat ze er zeker niet trots op is. Het is niet de schuld van "rokers" dat jij het verdriet van een mk kent. Elmo
Pffieuw... ik dacht echt dat ik "raar" was ofzo haha. Ik weet t gewoon niet, wil er gewoon heel erg mee bezig zijn. Misschien is het wel een obsessie, ik weet t niet. Maargoed... Voor de rest... Ja ik wil er echt heel erg mn best voor doen om te stoppen. Voor mezelf hoeft het heel eerlijk niet zo, maar wel voor mn ongeboren/onverwekte kindje. Ik zou het zelf niet aan kunnen als mijn kind geboren wordt met een of andere afwijking en dat ik de schuldige ben daarvan. Alles voor mn kindje :-D
Ik rook ook al niet veel stuk of 4 max op een dag heb 2 mks gehad maar beide keren niet gerookt dus die mk komt echt niet van het roken Iedereen moet zelf weten wat ie doet tuurlijk is het beter om te stoppen Maar er stress van hebben is ook helemaal niet goed
Hee! Ik ben toevallig gisteren gestopt. Gisteren was erg moeilijk, maar vandaag valt het eigenlijk wel mee. We hebben 'savonds voor dat we naar bed gingen onze laatste sigaret gerookt en vervolgens alles schoongemaakt en sigarette in de kliko! Succes!
Dat zeg ik toch ook nergens, dat het haar schuld zou zijn? Maar ik vind het wel oneerlijk en laks. Niet trots zijn en jezelf te zwak noemen is soms een mooi excuus om het niet meer te proberen, lijkt wel. Feit blijft dat eht niet goed is om te roken, of je nou zwanger bent, het worden wilt of een kindje hebt. Niemand kan er iets aan doen dat ik een miskraam heb gehad, maar mensen kunnen er wel wat aan doen dat hun kindje zo gezond moelijk opgroeit, in hun buik of er buiten. Als iemand dat niet doet, vind ik dat die daar best op mag worden aangesproken. Dit is een topic met tips om te stoppen met roken, en een van de tips is, jezelf niet voorhouden dat je het toch niet kunt. Da's valkuil nummer 1.
wendy, goede zet! de eerste dagen zijn lichamelijk het zwaarst, maar bedenk, nu even een pesthumeur, straks een gezond lijf!
Ja, Nicotinel zuigtabletten, die smaken minder vies dan de kauwgum en je krijgt er ook een frissere adem van!
Hallo! Toen ik een positieve zwangerschapstest in m'n handen had was 't eerste wat ik deed een sigaret opsteken. En ik ben heel even gestopt maar nog 'n hele tijd af en toe (1 per dag) gerookt, maar dat maakt 't alleen maar erger! Waar ik heel erg van schrok is wat ik hoorde, weet niet of 't waar is maar een vriendin zei dat op 't moment dat jij je sigaret uitmaakt en nog 'n half uur duurt eerdat je baby weer zuurstof krijgt. Hij krijgt dus op 't moment dat jij rookt, geen zuurstof, of misschien minder ofzo. Als ik aan een sigaret dacht dacht ik aan een boze en hoestende baby in m'n buik haha beetje flauw maar hielp wel
Hey Mirjam Nou, het is niet zo dat je kind dan helemaal geen zuurstof meer krijgt, dat zou wel heeel slecht zijn, dan zou ie namelijk een hersenbeschadiging oplopen of dood gaan. Met roken is het zo: je ademt tijdens het roken ook gewoon zuurstof in, maar aan die zuurstofmoleculen zitten dan "rook"moleculen gebonden, waardoor die zuurstofmoleculen dus niet goed meer werken zeg maar en waardoor je organen dus in verhouding minder zuurstof krijgen dan normaal + nog al die slechte stoffen die in een sigaret zitten. Zo gaat dat met een kindje ook. Het kindje krijgt wel zuurstof, alleen minder + die slechte stoffen.
Hee, Ik vond 't ook een beetje overdreven, als dat zo zou zijn zou het wel wereldnieuws zijn toch ? Maar ik schrok er wel van dus in die zin hielp het wel Ik rookte trouwens tijdens ronde 1 en m'n vriend volop en 't was gelijk raak, dus hoop voor jullie ook!
Ik was een flinke roker...pakje per dag.....tot ik de test in mijn handen zag ..toen ging ik minderen..5 per dag ofzo... Toen kreeg ik de echo en was het klaar voor mij..ben cold turkey gestopt..en met suc6....taal er ook niet naar...vind het zelfs stinken ...ben een echte zeur geworden hihihhihihih Tijdens de zwangerschappen van mijn jongens ben ik toen ook gestopt...maar heb nooit gezegt..ik rook na de bevalling niet meer...nu wel..het is klaar..we beginnen er niet meer aan..en het geld dat het scheelt meis.... Mijn man is nu een maandje gestopt...ging eerst steeds buiten roken voor mij...maar het weer zit niet mee en hij vind het lang zo gezellig niet om alleen buiten testaan ..dus ook gestopt....ook zonder problemen... Kan je geen tips geven..je moet.. denk ik ...echt zelf willen....voor mij was de kleine belangrijker dan die stinkstok...mocht het fout gegaan zijn...kon ik nooit gaan twijfelen of het daar aan zou kunnen liggen..snap je?... Heel veel suc6 meis.....
Ik vind het toch wel erg hoe jij reageert. Ieder persoon is anders, sommige mensen hebben er gewoon echt moeite mee om te stoppen. En lukt het misschien ook maar een paar dagen. Ik vind het ook erg dat jij eigenlijk geen enkel mens die rookt een kind of een gezond kind gunt. En dat ze dan een slechte voorbeeld zijn voor een kinderen vind ik ook onzin. Ze moeten gewoon doen waarbij hun zich goed voelen. En van fouten moeten ze leren.
Ik wou er eerst niet op reageren... maar ik kan het niet laten... Laten we eens eerlijk wezen... wat is tegenwoordig nog wel gezond? Dat roken niet gezond is weten we allemaal... maar de "verse" groenten in de supermarkt, zijn die wel zo gezond als we denken... Het vlees wat we eten, is dat wel zo gezond? Er zijn mensen die hebben nooit gerookt, en sorry hoor, maar ook zij kunnen doodgaan aan die vreselijke ziekte... Het is erg makkelijk om een oordeel over iemand te vellen, maar je weet helemaal niet in wat voor een situatie iemand zich bevind. Ik wil alleen maar zeggen tegen de topic startster dat ik het alleen al heel erg knap vind dat ze wil proberen te stoppen en dat ik van ganser harte hoop dat het haar gaat lukken. Mocht het niet lukken, jammer dan, maar er zijn ergere dingen in de wereld hoor... Heel veel succes ermee! Liefs, Con
Ik denk dat het beter is als we geen discussie gaan maken over wat wel en niet goed is, we kunnen beter de mensen helpen die willen stoppen met roken.
Hoi Kristel86, Voor mijn eerste zwangerschap rookte ik rond de 15-20 sigaretten per dag. Toen ik een positieve test in handen hand stak ik van blijdschap gelijk een sigaret aan .. Wanneer je dan echt oog in oog staat met het feit dat er een nieuw mensje in je groeit waar jij verantwoordelijk voor bent dan is het makkelijker om te stoppen. Tevens had ik de mazzel dat ik moest spugen van sigarettenrook, dus manlief kon mooi buiten roken wahaha . Na mijn 1ste zwangerschap ben ik weer gaan roken langzaamaan helaas. Nu rook ik zo'n 7 sigaretten per dag (Alles buiten he...geen rook rond mn kleine meid) en wanneer ik in verwachting ben stop ik voor de hummel zowiezo, die vraagt er niet om uitgerookt te worden. Enne ik kocht al heel veel voordat ik zwanger was nu heb ik alles nog is een stuk minder leuk shoppen. Succes!
Hoi allemaal Wat de "discussie" betreft.. Nouja, goed, ik ga me daar niet in mengen, iedereen heeft zo zn eigen mening en ik respecteer ieder zn mening. Of ik het ermee eens ben of niet, dat maakt niet uit Wat betreft de reacties op mijn vragen, heel erg bedankt allemaal! Ik zal er zeker weten voor 110% voor gaan! Alles voor mijn onverwekte/ongeboren kindje (ik weet nog niet of ik zwanger ben of niet namelijk ) Ik vind het lief dat er mensen zijn die met me mee denken en hun adviezen/tips willen geven Bedankt
Hoi Kristel, Ik ben zelf 1 jan 2008 gestopt voor mijn eitjes Ik weet dat het wat moeilijker kan gaan bij mij maar ik was wel zwanger geworden afgelopen jan. Ik heb dan wel helaas een miskraam gehad afgelopen maandag maar voor mij is het heel duidelijk dat ik gewoon niet meer moet gaan roken ik heb het nog nooit tot een zwangerschap geschopt! Nou moet ik zeggen...ik ben nu veel sterker...ik heb namelijk de dag van de miskraam 3 sigaretjes gerookt maar daarna weer geen 1 aangeraakt en ik taal er ook niet naar...ik had het even nodig om mijn werkdag door te komen zonder tranen! hihi...het is een aanrader...stop ermee....zodra je die hormonen wel in je lijf hebt ben je blij dat je niet meer rookt want ik vond het gruwelijk vies! Ik rookte een pakje per dag soms! Groetjes Eva en succes....het is moeilijk...maar elke stap en elk begin is moeilijk....je moet afscheid nemen van iets wat je jaren hebt gedaan...gewoon DOEN en niet nadenken...steeds maar blijven herhalen dat je geen sigi nodig hebt! Dat helpt!
ik heb ook gerookt, ben gestopt omdat we een kindje wilden, een maand voordat ik zwanger raakte ben ik gestopt (eigelijk dus 2 weken hhaha, wat een gevoel voor timing) gewoon cold turkey, niks hulpmiddelen, just me,myself and i!