roken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Samba25, Dec 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ...en ik ben nog aan het ont-zwangeren ;)

2. MisssZ

MisssZ Bekend lid

Nov 20, 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Ik ben gestopt bij Gwen en nu weer. Ja het is moeilijk, maar het is voor zo'n goed doel. Je eigen kindje.
    Ondanks dat ik een mooie 8 ponder op de wereld heb gezet zag mijn placenta er niet zo heel mooi uit. Ik heb een hoop stress gehad van mijn oude werkgever die het me flink moeilijk maakte en van een verhuizing die we op het einde nog even deden. Er zaten allemaal kalkstukjes op de placenta. Gwen doet het gelukkig helemaal super.
    Een vriendin van mij heeft wel de hele zwangerschap gerookt (1 per dag volgens mij) en haar placenta was helemaal gaaf, geen vlekje of iets op te bekennen. Tja... Het zegt dus helemaal niets, feit is wel dat het slecht is en daar is geen discussie over mogelijk. En mijn moeder heeft ook gewoon gerookt tijdens de zwangerschap en de borstvoeding en ik ben voor zoveeel dingen allergies terwijl dit niet in de familie voorkomt. Maar goed, je weet nooit waar je dat aan kunt wijten natuurlijk.

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    @michelle, sorry maar ik lok niets uit, ik vraag toch niet of ik door mag roken tijdens de zwangerschap? ik vraag mij gewoon af wat in het algemeen de kansen zijn als je doorrookt, thats all!
    Ik wil helemaal niets uitlokken, ik heb in mijn topic al neergezet dat ik al weet dat het slecht is etc etc, en dat er daar al genooeg reakties over zijn en een tijdje daarna ook een verzoekje om het te sluiten omdat het toch moeilijk blijkt om niet off topic te gaan, snap ik hoor, maar ik weet dat het slecht is, het ging mij alleen om de kans op een miskraam .. :oops: ]

Ik zal nooit meer wat vragen over roken ;)

4. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik vid het echt niet kunnen en vind het ech t heel erg als vrouwen gewoon doorroken..
    er zijn zoveel risico's! En dan nog: je hoort ze dan zeggen: ja, maar min buurvrouw, moeder etc rookte ook en heeft een gezond kindje...dan denk ik: wil je het risico lopen dat er wel iets mis gaat dan?!baby's kunnen bij de geboorte bijv oko zuurstofgebrek krijgen, hierdoor kunnen ze spastisch/gehandicapt van worden! En daarnast, ook al is er niks aan het kind te zien, het kind heeft meer kans op astma, bronchitus, oorontsteking etc, en kan later eerder leer problemen krijgen, plus wiegendood etc...
    en bij ele hijs die je neemt, krijgt je kindje even geen zuurstof, nou, als je dat je kindje aan wilt doen?

Iemand hier op het forum zei ooit eens in een ander topic over roken:
    Stoppen met roken is pure liefde!

En dat vind ik erg mooi gezegd!

5. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Oja,, sorry, kans op miskraam is dus wel veel groter hoor...ik weet niet hoeveel procent, maar je hebt dus dan ook nog kans dat het dus bij geboorte mis kan gaan ofzo, door zuurstofgebrek

Sommigen meiden reageren idd misschien fel, maar hebben groot gelijk! Ik houd me hier ontzettend in! Ik heb er echt een ontzettend hekel aan, vrouwen die dat hun kindje aan doen, Beasty gaf dan ook een hele goede reactie vind ik een stukje terug (over de gevolgen tc)

6. michellle81

michellle81 Actief lid

Sep 4, 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    Ja dat begrijp ik ook ,maar als is het niet de bedoeling om iets uit te lokken ,doe je dat eigelijk automatich snap je ...
    het is en blijft een heel moeilijk onderwerp ,helemaal met zwangere vrouwen en vrouwen die aan het ontzwangeren zijn ..
    Ik hoop hierbij dan ook dat je gewoon lekker stopt en je hebt antwoord gekregen op je vraag ...
    ik wens jou heel veel succes met je zwangerschap en het stoppen met roken (hoop ik) als je hulp nodig hebt een beetje suport ,mag je mij altijd mailen ik vond het ook niet makkelijk hoor maar ben zo blij dat ik meteen gestopt ben en door heb gezet ,geloof me het is het zooooooooo waard !

liefs Michelle

ps Mischien ind beter dit topic te sluiten ..

7. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Die is mooi...helemaal goed! :thumup: =D>

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    dank jullie wel allemaal voor de reacties!

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Dat ik wat zeurderig reageer heeft te maken dat t bij mij WEL bijna fout is afgelopen, ik zou t mezelf nooit vergeven!
    Nu nog vind ik het moeilijk dat ik t heb gedaan, en natuurlijk het is gebeurd en daarom kijk ik nu verder 'wil ik wel met t leven van mijn kind spelen?'
    Nee is het antwoord dus ben nu vanaf de posi test gestopt.
    Het is moeilijk, want rookte zowat 2 pakjes per dag, maar t gaat wel om mn kind.

Succes.

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Roken verhoogt idd de kans op een miskraam...
    Wat al eerder gezegd is, het is niet zo dat als je rookt dat je dan ook maar meteen een miskraam krijgt, maar het verhoogt de kans op een miskraam zeer zeker.

Wat betreft de offtopic reacties:
    Ik snap heel goed dat er dames zijn die zich ontzettend boos maken dat er zwangeren zijn die doorroken.
    Maar soms is het nu eenmaal moeilijk om andermans keuzes te begrijpen.
    Ook al begrijp je t dan niet, probeer t dan iig te accepteren dat iemand het doet. Je kan wel zeuren en zeiken tegen iemand die doorrookt, maar je bereikt er over t algemeen toch niks mee.
    Denk dan bij jezelf: ik doe het niet en ik ben daar trots op.
    Wat een ander doet moet die persoon zelf weten toch?

Het is een beetje krom gezegd, maar ik denk dat er best dames zijn die begrijpen wat ik bedoel ;)

Ik moet toegeven, ik schaam me er echt ontzettend voor, maar ik rook zelf ook nog.
    Ik vind het ook enorm egoïstisch van mezelf, dus scheld me maar uit wat jullie willen, ik zal het het er helemaal mee eens zijn ;) Maar ik heb hier zo mijn eigen redenen voor.
    Voor degenen die het willen weten:
    De eerste keer dat ik zwanger was heb ik na de positieve test al mn sigaretten weggegooid, echt allemaal.
    Helaas ging het na een week fout en door die pijn en stress ben ik weer gaan roken.
    Nu ben ik weer zwanger en maak ik me vanaf de positieve test alweer superzorgen, bang dat t weer fout gaat.
    Ik heb voor mezelf gezegd dat ik niet meteen weer alles weg gooi, maar dat ik heel erg mn best doe om steeds minder te roken.
    Op dit moment rook ik nog 2 sigaretten per dag. Dit heb ik vanaf de positieve test tot nu afgebouwd van 20 sigaretten per dag, naar nu dus 2 per dag.
    Woensdag heb ik een echo, als daarbij alles goed blijkt te zijn gaan de overige sigaretten ook de deur uit en kan ik met een gerust hart verder.

Nogmaals, ik vind het zwaar egpïstisch van mezelf en schaam me ontzettend, maar voor mijzelf is dit op dit moment de beste manier.

11. MisssZ

MisssZ Bekend lid

Nov 20, 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    niet iedereen kan cold turkey stoppen hoor Kristel86, en dat je al mindert geeft aan dat je er echt wel mee bezig bent. Nu idd nog die laatste 2 weg en dan ben je klaar. Mij lukte het ook niet om gelijk te stoppen maar was wel accuut geminderd en het duurde niet lang of ik was geheel gestopt. Je kan het! Succes, ook met je echo

12. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ik begrijp niet dat mensen NIET kunnen stoppen.

Ik rookte ruim een pakje sigaretten per dag, ben bij me eerste kindje gelijk gestopt met roken daarna nooit mee begonnen.

Stress of niet het was gewoon makkelijk ik dacht aan me kindje en dat was het aller belangrijskte voor me, de gezondheid van me kind.

13. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    tja niet iedereen is hetzelfde natuurlijk, stoppen kan, als je het wilt, heel makkelijk zijn! Maar stress werkt niet mee moet ik zeggen, ik ben ook van 20 sigaretten naar ( sinds posi test) 4/5 per dag gegaan, en als ik 18 dec mijn 1e echo heb gehad, gaan die ook de deur uit! Ik ben ook heel erg onzeker of alles wel goed gaat en kan het allemaal nog maar moeilijk bevatten, is geen vrijbrief, ik weet het, maar iedereen moet het zelf weten en mocht er iets zijn met het kindje, wat duidelijk door het roken veroorzaakt is, dan wordt diegene inderdaad zelf met de neus op de feiten gedrukt! Maar ik doe mijn best en ben er zeker mee bezig, en het zijn er in elk geval al veeel minder, dus dat bewijst ook dat het me niet helemaal niks kan schelen, zeker wel!

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    :confused: :confused: :confused:

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Laat ik het zo zeggen:
    Ik vind het echt supergoed dat er mensen zijn die in 1x kunnen stoppen, dat is echt een applaus waard!

Maar er zijn ook mensen die het niet in 1x kunnen of willen.
    Zij doen wel heel erg hun best om te minderen en ik vind dat ook al heel goed!

Als iemand alcoholist is of drugsverslaafd, daarvan wordt toch ook niet verwacht dat deze mensen van de ene op de andere dag alles laten staan en verder gaan alsof er niks gebeurt is? Deze mensen hebben ook vaak hulp van buitenaf nodig..
    Ik vind dat veel mensen toch echt te makkelijk denken over stoppen met roken..
    Ook nicotine is een middel waar je snel aan verslaafd raakt en feit is: Het is niet makkelijk om van een verslaving af te komen, helaas!

En nogmaals, ik meen dit echt, de mensen die meteen in 1x konden stoppen; geweldig!
    Maar dat jij het kan, wil niet zeggen dat iedereen dat zo makkelijk doet.

Ik vind gewoon dat de mensen die er heel erg hun best voor doen OOK respect ervoor verdienen.

En nogmaals, ik vind het eerlijk gezegd ook niet kunnen, doorroken tijdens de zwangerschap. Maar ik doe mn best om ervanaf te komen, net als jojo23 bijv.
    Op mijn eigen manier ;)

Dat de een het zo doet en de ander zo, dat maakt toch niet uit?

Het gaat toch om het einddoel? En dat is helemaal stoppen!

Als de een er iets langer over doet dan de ander, nja, pech gehad, zolang het uiteindelijk maar lukt ;)

16. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

May 30, 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    mooi gesproken ben het helemaal met je eens.

groetjes

17. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    ik ook :D

18. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Dan zijn we het er allemaal wel over eens dat roken niet goed is voor de kleine. Hoe je er van af komt is alleen persoonlijk. Soms is geleidelijk minderen zelfs beter dan in 1x cold turkey stoppen, zeker als je lichamelijk echt verslaafd bent. Cold Turkey kan dan zo veel stress met zich mee brengen dat dit ook al niet gezond is voor de kleine, maar dat je beter kunt stoppen staat volgens mij gewoon buiten kijf.

Hoe het ook zei, voor de rokers: succes met stoppen!

19. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

:( mijn moeder heeft ook gerookt toen ze zwanger was van mij, ik was veel te klein, heb vanaf dag 1 allerelei lichamelijke problemen gehad waar ik nu nog last van heb, het is aangetoond dat ik het heel erg benauwd heb gehad in haar baarmoeder :(

als je een gezond kindje wilt en je daar alles aan gedaan wilt hebben dan moet dat genoeg motivatie zijn om in 1 keer te stoppen, ik moet echt bijna janken als ik lees hoe sommigen al trots zijn dat ze nog "maar" 4 sigaretten roken op 1 dag, arm kindje, dat is elke keer benauwd als jij een hijs neemt, :(

20. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Kristel, ik snap je verhaal en ben het er deels mee eens. Maar je vergelijking met alcoholisme gaat niet op. Als je je wilt laten behandelen voor een alcoholprobleem, wordt verwacht dat je ineens stopt met drinken en niet dat je het stilaan afbouwt.
    Maar nogmaals, ik begrijp je situatie en je probéért het tenminste! ;)
    Ik duim voor een prachtige echo!

Share This Page