roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Samba25, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dieseltsje

31 okt 2008
    57
    0
    0
    Ook ik stop definitief met roken als ik over anderhalve week mn echo heb.
    Ik ben toen ik positief testte gelijk overgegaan naar 1 sigaret per dag om het voor mezelf nog wel draaglijk te houden..
    Mn psych zei dat ik het eigenlijk nog rustiger moest afbouwen maar bij elke sigaret schaam ik me dood. Dus ben gelijk naar 1 overgegaan.. Mijn verloskundige vond het knap van me! dus hier op het forum zijn wel een heleboel mensen in 1x gestopt met roken bij een positieve test maar mn verloskundige zei dat er heel veel vrouwen eerst gewoon nog stug doorroken..
    Ook ik ben er helemaal niet blij mee! Ik wou dat ik ook de kracht had om gelijk te zeggen van: weg met die smerige stinkende rotzooi..
    want waarom nu niet stoppen als je toch van plan bent te stoppen..

Ik hoop gewoon dat de niet rokers begrijpen dat het niet altijd even makkelijk is.. En de mensen die wel in 1x gestopt zijn.. GRANDIOOS!

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep mag ook gewoon van mijn VK en gyn zolang je het al eerder deed zeg maar...

en voor aspirine hebben ze ook PCM's die wel mogen

TE veel caffeine is zoiezo slecht voor je dus zou je zoiezo moeten laten staan

Biefstuk mag je wel alleen doorbakken en ja die andere kleine dingen zullen de kwaliteit van je leven toch niet echt beinvloeden neem ik aan?

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Imd: Ik snap niet dat je zo moeilijk kan doen....
    Dat jij NIET geniet van een glaasje wijn... nja, jij hebt weer andere dingen waar je van geniet.
    Maar dat een ander het wél doet terwijl die nog niet zwanger is, laat die persoon dan lekker.
    een glaasje wijn per dag is juist goed, maargoed ;)

En volgens mij was jij degene die vertelde 60 sigaretten per dag gerookt te hebben... Ik neem aan dat je daar toentertijd ook best van genoot hoor ;)

Ik vraag me af waarom het bijna altijd de ex-rokers zijn die ineens altijd overal commentaar op hebben en het felst reageren op 'ongezonde' dingen.. En dan heb ik t niet alleen over mensen op het forum hier, maar mensen in het algemeen.

En het beïnvloedt mijn leven wel als ik gewend ben om dagelijks alleen maar thee te drinken en filet op brood te eten als ik dat ineens rigoreus moet veranderen terwijl er nog niet eens iets in mn buik zit... Ik vind dat gewoon onzin als je nog niet zwanger bent, want het is voor MIJ niet schadelijk.
    Maargoed, dat is mijn mening en jij denkt er klaarblijkelijk anders over. Dat mag ;)

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    En wat betreft paracetamol als vervanger van aspirine of apc etc, paracetamol helpt helaas niet bij iedereen ;) zoals bij mij dus..

5. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Zie net dat jij ook al in je laatste maand zit. Dan is het, naar men zegt, inderdaad af te raden omdat je misschien al een beetje ontsluiting kunt hebben en zo maar verder mag je in je zwangerschap gewoon naar de sauna. Als je het alleen niet gewend bent is het alleen geen goed moment om uit te zoeken of je het lekker vind

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik rook en drink niet (ook niet toen ik niet zwanger was) maar om nou al die tijd tot je zwanger bent geen leverworst en biefstuk half doorbakken etc. te eten? vind ik te ver gaan, wij hebben er 9 jaar over gedaan maar dan nog, ook al doe je er een jaar over, dan zou ik ook lekker blijven eten wat ik eet tot ik zwanger ben, en dan is het vroeg genoeg om het te laten staan ;)

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik rook niet, drink niet.
    Ik eet wel biefstuk (uiteraard niet rauw) en pate (uiteraard niet teveel en te vaak).
    Ik ga wel naar de sauna, maar niet te lang en te heet.
    Ik drink wel koffie, maar niet meer dan twee koppen per dag..
    Als mijn man er niet is, verschoon ik gerust de kattenbak.
    Ik draai gerust een gehaktbal.
    Ik eet geen rauw vlees, vacuumverpakte gerookte zalm, rauwmelkse zachte kazen en sla uit een zakje, maar er is zoveel ander lekker(e) vlees en vis en ook zat lekkere kaasjes en sla en groente sneed ik altijd al zelf, dus:

ik mis eigenlijk niks!

8. Niet meer actief

Mij is verteld dat je beter niet naar de sauna toe kan gaan.
    Het mag wel, maar mag zeker niet te heet.
    En ze hebben voor mij meer de reden opgegeven dat er daar gewoon veeel bacterien aanwezig zijn. En je daar sneller vatbaar voor bent als je zwanger bent. En het dus zo de enige ongemakken met zich mee brengt.

9. mymiracle

hahah, niks meer aan toe te voegen ;)

10. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    wat is er mis met sla uit een zakje? :rolleyes:

11. mymiracle

niks hoor maar je moet het een keer extra wassen voor de zekerheid, dat raadde mijn vk me aan ;)

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Nouja uit onwetendheid wel ja, ik was jong, dom en verslaafd toen ik 21 was (laten we niet vergeten chronisch ziek dus zocht iets rebels om te doen zonder dat het teveel energie kostte :) ) en toen ik volwassen werd heb ik mezelf even bijelkaar geraapt en gezond gaan leven omdat ik graag kids wilde en een gezonde levenstijl daarbij hoort. NU weet ik beter als toen ik 14 t/m 21 was....

En idd biefstuk, filet american e.d. laten staan voordat je zwanger bent is idd een beetje overdreven maar dingen die je vruchtbaarheid en je eigen gezondheid in de weg staan is gewoon dom als je daar niet optijd mee stopt (optijd betekend voordat je onbeschermd gaat vrijen)

13. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    wat een flauwekul :) wat een giller!... (werk in de fabriek die alle gewassen en gesneden groete maakt/verpakt van de AlbertHein...dus weet waar ik het over heb)

@Imd...nogal respectloos om iemand/bevolkingsgroep dom te noemen...jammer hoor. (dat iemand je dom noemt wil nog niet zeggen dat die gene slim is)

14. mymiracle

hahah, als dat echt zo is dan ga ik het nu ook niet meer wassen!

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Leeftijd zegt niks over domheid, maargoed..
    En iemand die rookt is niet per definitie dom...
    Dus vind het een beetje ver gaan om dat zo te zeggen..

Wat betreft stoppen met roken als je zwanger wilt worden...
    Als je eenmaal begint met roken tast je je vruchtbaarheid al aan, of je nu zwaner wilt worden op dat moment of niet.
    Dus stoppen met roken voordat je et de pil stopt heeft niet echt veel nut meer dan hoor ;) Dan is je vruchtbaarheid al aangetast en aangezien je je eitjes al hebt sinds je bij je eigen moeder in de buik zat, maakt het dus geen drol meer uit, je vruchtbaarheid wordt er niet meer beter op dan.
    Je voorkomt alleen erger.
    Dus ik vind het wel heel ver gaan om mensen DOM te noemen die niet met roken stoppen vordat ze uberhaupt zwanger zijn...

16. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Joh de sla komt binnen in de fabriek...wordt gesneden..gewassen in ijswater....dan nog een keer gewassen....dan de droogmolen in ...besproeid en verpakt....de eventueele bestrijdingsmiddelen zijn dan wel er af... mogenlijk nog kans op kikker (ja echt) en dect. telefoon...was een paar maanden terug gebeurt :) nou daar helpt het extra wassen niet tegen :D

17. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    kristel86, je vruchtbaarheid wordt wel degelijk positief beinvloed als je stopt met roken. Je hele hormoonhuishouding heeft er mee te maken immers. Het sterkste voorbeeld is bij de mannen te vinden: Zaadjes die weer sneller kunnen zwemmen zodra de nicotineverslaving zich oplost en zo voorts.

Roken zorgt voor vrije radicalen in je lichaam. Vrije radicalen maken cellen kapot, dus ook eicellen. Elke cel die je niet stuk maakt is er een gewonnen door niet te roken.

18. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Een telefoon? Serieus? Zou flink raar staan te kijken als er een telefoon in mijn zakje sla zat! :)

19. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Libra: Ok, dat wist ik dan niet.
    Maar dan nog, over het algemeen maken die paar maandjes dat iemand niet meer rookt voordat ze zwanger wordt niet zo heel veel meer uit in vergelijking met de jaren die eraan vooraf gegaan zijn.
    Even ervanuit gaande dat de gemiddelde vrouw binnen 6-12 maanden zwanger is.

Maargoed, deze hele discussie slaat nergens op, vind alleen dat sommige mensen wel heel fel/overdreven reageren.

Ik pas me aan zodra ik zwanger ben, nu dus.
    En dat ik er 2,5 week mee gewacht heb, ja, het zij zo, daar valt geen zak meer aan te veranderen.
    Liever nu dan pas over een maand of helemaal niet toch?
    Wat een ander doet moet zij zelf weten ;)

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen baby natuurlijk, en stoppen met roken heeft ALTIJD een positief effect zeker aangezien je al rokend je kindje van zuurstof onthoudt elke sigaret betekend (tijdelijk) zuurstoftekort dus hoe eerder stoppen hoe beter, dan heb je je kindje zijn of haar zuustofpeil nog niet beinvloed in elk geval.

JIJ kunt zeggen overdreven maar het is heel normaal om zo te reageren als je je eigen gezondheid en die van je baby op #1 hebt staan.

EN ja ik vind het DOM het is niet bepaalde slim te noemen als je verslaafd bent aan een brandend stokje zuigen (alleen het hele concept al) en daardoor nog ziek te worden ook. Alleen omdat het zo "gezellig" is, ik zou zeggen ga eens "gezellig" op de longafdeling kijken naar mensen die allemaal zichzelf niet serieus genoeg namen om zichzelf een rookvrij leven te gunnen.

We maken allemaal fouten in het leven en het gaat er idd om hoe je dat oplost (waar je nu mee bezig bent) maar de opmerkingen die je maakt zegt mij dat je het niet echt helemaal serieus neemt alhoewel ik wel van harte hoop dat het je lukt en je rookvrij blijft want ook opvoedkundig vind ik roken niet kunnen het is in elk geval geen rolmodel te noemen.

Deel Deze Pagina