Ik ben vandaag by gyna geweest en zij zegt dat ik waarschijnlijk een nep-eisprong heb gehad. Met een follikel meting is een ei-blaasje (rijpingszakje voor het eitje) geconstateerd, maar de hormoonmeting van een week later toonde geen bewijzen voor een eisprong. Ook was ik toen al ongi (een week te vroeg dus). Gyna zegt dat er alleen maar een zakje gegroeid is, en dat er geen eitje in heeft gezeten. Heeft iemand dit al eens meegemaakt, en heeft dit verschijnsel een naam?
Ik heb wel eens gehoord van een windei maar of dat nu een leeg blaasje bij eisprong is of een leeg vruchtzakje bij een 'bevruchting' weet ik even niet meer... Krijg je dar nu medicijnen voor miepje?
ik heb het ook gehad... dacht 9 weken zwanger te zijn.. maar was inderdaad een 'wind ei' was domme pech hier. En heb toen een curretage gehad.
Er is inderdaad naar Progestoron gekeken, maar die had ik niet (of was te laag) waardoor de conclusie is gemaakt dat ik een nep-eisprong heb gehad (wat weer klopte mijn te vroege ongi). Volgens gyna zou dit voor kunnen komen, en was dit een eenmalig iets. Nu willen ze nog een keer heel het onderzoek herhalen \/ (maar niet heus), en als het dan weer hetzelfde is, zou er een behandel methode bedacht kunnen worden. Dus ik heb er geen medicijnen voor gekregen. Heb wel al op internet zitten speuren, maar dat kan ik beter maar niet meer doen, voordat ik mezelf allerlei ziektes aanpraat .