dat hoop ik toch niet want mijn moeder heeft wel gerookt toen ze zwanger was van mij (foei mama!) en ik wil heel graag zwanger worden! Wij hebben besloten dat dit de laatste pilstrip is en dat we daarna ervoor gaan. Sinds ik dat heb besloten (vorige week ) ben ik gestopt met roken. ik ben vastbesloten geen peuk meer aan te raken en het lukt goed, ik weet waar ik het voor doe! ook ik rookte al 8 jaar. moeilijkste momenten zijn voor mij na het eten maar dan ga ik gelijk het aanrecht opruimen haha! komt er meteen iets positiefs voor in de plaats! alleen mijn vriend rookt nog en daar kan ik erg chaggie van worden! maar hij moet het zelf willen ik kan hem niet dwingen.. heb al wel gedreigd dat ik niet eerder ga klussen dan dat hij gestopt is whahaha wordt het zaad veel slechter als de man nog rookt? hij drinkt trouwens ook veel koffie en elke dag een biertje of 2 zucht hoe krijg ik hem eraf...
[quote="Madelon84dat hoop ik toch niet want mijn moeder heeft wel gerookt toen ze zwanger was van mij (foei mama!) [/quote] De mijne ook hoor, dat was 37 jaar geleden toch heel anders en veel gewoner ... Bij mijn zus ook en die is moeder van 2 dochters, dus ....
Iedereen weet dat roken tijdens de zwangerschap slecht is en iedereen moet zelf weten wat ze doen tijdens hun zwangerschap De 1 stopt meteen en voor een ander is het gewoon moeilijk (heb daar ook respect voor) En over je kindje iets mankeren stresssss kan ook zwaar schadelijk zijn En zo is er zoveel schadelijk
@ Danjo, volledig mee eens, iedereen geeft hier zijn eigen mening en respecteer het. Er worden ook kinderen geboren waarvan de ouders niet roken en toch astma hebben of iets anders wat je ook kan krijgen als er gerookt wordt. De laatste jaren is er al zoveel taboe. Tegenwoordig mag je bijna niks meer. Alles is slecht voor je gezondheid. Vroeger werd er niet zo naar gekeken en die mensen die toen geboren zijn mankeren veel minder als degene die nu geboren worden. Dus wat is nu dan slecht.....
ik ben nu bijna 3 maanden gestopt met de pil. mijn eerste voornemen was stoppen met de pil en ook met roken. dit heb ik 3 dagen volgehouden in juni gaan we voor de eerste ronde en dan wil ik eigenlijk gestopt zijn. dat betekent binnen nu en een week stoppen. ik moet zeggen ik zie er ontzettend tegenop maar aan de andere kant weet ik waar ik het voor doe wat mij wel een beetje zorgen baart is dat mijn moeder ook gerookt heeft tijdens haar zwangerschap van mij. ze is toen wel 3 maanden gestopt geweest maar omdat ze zoveel stress had heeft de dokter tegen haar gezegd dat ze onmiddelijk weer moest gaan roken anders had ze grote kans dat het een miskraam werd.... nu lees ik overal dat het kind verminderd of niet vruchtbaar kan zijn. nou ben ik van nature al best een druktemaker en hierover kan ik me dan ook wel druk maken, ook al ben ik nog niet begonnen. toch ben ik er van overtuigd dat er ook genoeg vrouwen zijn waarbij de moeder ook gerookt heeft en nu een pracht gezin hebben. ik wacht dus rustig af! verder vind ik dat iedereen zelf moet bepalen wat zij doen tijdens hun zwangerschap voor de een is stoppen met roken makkelijker dan de ander. succes met zwanger worden allemaal! groetjes!
Om heel eerlijk te zijn word ik een beetje kwaad want er zijn veel mensen die zeggen mijn kindje is toch gezond! hoe weet je dat? Weet je nu al of je kindje verminderd of niet vruchtbaar is? Weet je al of je kindje concentratie problemen heeft? en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ieder moet voorzich weten of ze roken in de zwangerschap of niet, iedereen weet tenslotte de risico's maar ga niet zeggen dat je kindje nu gezond is want over veel dingen kan je het niet zeggen terwijl die dingen wel door roken komen. Mijn huisarts heeft mij verteld dat je beter 2 weken stress kan hebben van het stoppen dan 9 maanden door te roken maar ja iedere dokter zegt weer wat anders Het is net het cb
Ik zlef ben 26 Oktober gestopt met roken en ik rookte daarvoor 1,5 pakje per dag! Ik ben in 31 Januari gestopt met de pil. Ik vind dat je als je rookt dan speel je met je eigen leven dus moet je dat zelf weten, maar als je rookt terwijl je zwanger bent speel je met iemand anders zijn leven en die vraagt daar niet om. Ik neem aan dat als je zwanger wilt worden dat je hoopt dat je een gezond kind krijgt en daar ook alles aan zal doen. Aan omgevingslucht en evrontreiniging ontkom je niet maar roken heb je zelf in de hand. En neem van mij aan, ik was een 1e klas roker. Ik ben abosluut niet zo'n ex roker die nu anti roken is, absoluut niet, maar wel als het om zwanger zijn gaat. Sorry dames...
Mijn GYN zei dat als je een pakje per dag rookt langer als een jaar dat je baarmoeder 10 jaar ouder word. Ik rookte een pakje per dag vanaf mijn 13e...en heb er ook 16 maanden over gedaan om zwanger te raken terwijl mijn man zijn zaadjes geweldig top in orde waren en ik ook helemaal in topvorm was. Ik geloof er dan ook heilig in dat t zeker wel iets met t roken te maken heeft gehad. Ik heb de eerste 7 weken van mijn zwangerschap 4 tot 7 sigaretten per dag gerookt....tot mijn eerste echo...toen ik het hartje heb gezien kon ik het niet eens meer...ben dan nu ook alweer een trotse NIET roker! Al weet ik wel dat als mijn kindje geboren is ik naar buiten ren om een peukkie te roken Uiteraard niet bij de kleine hoor
Ik wil nog wel even zeggen dat ik het ieder voor zich vind! Het is echt een principe kwestie. Ik zei ook als ik een positieve test in mijn handen heb dan stop ik direct! Nou dat werd dus pas 3 weken later....ik stelde het steeds voor me uit. En een commentaar om me heen echt vreselijk...alleen daarvoor is het al een grote reden dat ik gestopt ben! Ik ben zwanger oh...hoe doe je dat met roken dan? Pffffffffffffffff ik ben 1x flink uit me dak gegaan tegen me schoonzusje (ook al heeft ze gelijk) Ik vind dat iedereen het zelf moet weten....iedereen weet dat t slecht is...voor jezelf en voor de baby. Mijn vriendin is nu 28 weken zwanger en rookt een pakje per dag....staat ze buiten met een dikke toeter het is werkelijk waar ook geen gezicht en mensen staren haar aan...ik moet dara niet aan denken... Groetjes Debby
Hoi allemaal Roken met of zonder kindje in je buik blijft altijd een eindeloze discussie! Ik zelf rook ook, heb al zeker 10 stoppogingen ondernomen, maar blijkbaar heb ik geen doorzettingsvermogen Ben nu 2x zwanger geweest, allebei een vroege miskraam geworden, maar dat heeft dus absoluut geen reet te maken met dat ik rook, dus hou daar maar over op Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik zelf weer geprobeerd te stoppen, maar het lukte me gewoon echt niet, ik rookte toen 6 sigaretten per dag (normaal 20). Ik ben toen zelfs naar de dokter geweest om om hulp te vragen bij t stoppen, maar die stuurde me gewoon weer naar huis! Ook ben ik 7 maanden geleden geopereerd aan mn bijholtes en mn KNO-arts zegt ook steeds dat ik moet stoppen, maar als ik dan om hulp vraag krijg ik niks! Dus hoe krom kan het zijn? Steeds krijg ik van alle kanten te horen dat ik moet stoppen, maar als ik dan om hulp vraag aan die mensen dan moet ik het zelf maar uitzoeken... Nouja, hoe slecht kan t dan zijn? Als het echt zooooooooo slecht was dan zouden ze me wel helpen lijkt me. Ik laat duidelijk merken dat ik t alleen niet kan Maargoed, ik heb ook altijd gezegd: zodra ik een positieve test zie stop ik meteen... Ja, makkelijker gezegd dan gedaan! Ik repsecteer het als iemand meteen stopt maar ook als iemand het niet lukt en dan veel minder rookt dan maar.. Over 10 jaar mag je niks meer, want dan komen ze weer met allerlei andere dingen aanzetten die ongezond zouden zijn. Ja dahag, zelfs in je huis zitten is al ongezond want in beton zitten radioactieve stoffen
Daar ben ik het met je mee eens, rookte ook en ben gelijk gestopt toen ik wist dat ik zwanger was, ik dacht ook aan me kindje , moet wel zeggen dat ik naar de zwangerschap enorm naar een sigaret verlangde dus nu rook ik weer maar buitenshuis en niet binnen, maar zodra we voor de 2e gaan stop ik direct.
Er zijn genoeg hulplijnen hoor. Stivoro, de huisarts, stoppen-met-roken groepen, acupunctuur (hoewel ik daar echt niet in geloof) ... mijn ha heeft een hele wand met folders en daar staan er zeker 3 in m.b.t. stoppen met roken.
En daarnaast het blijft iets wat je echt zelf moet doen. Mijn vader heeft begeleiding gekregen van het ziekenhuis en dat hielt in dat hij 1 keer in de week gebeld word meer niet, dus daar heb je niet veel aan. Mijn zus krijgt binnenkort ook hulp van de huisarts maar zei denkt dat er wel een 1 of ander pilletje voor is dat je zo kan stoppen, ik heb haar al proberen uit die droom te helpen omdat dan de hele wereld wel gestopt was als er zo een pilletje bestond Mijn tip is voor de mensen die willen stoppen is doe het met iemand samen, heb ik ook gedaan en je begrijpt elkaar dan heel erg goed en kan lekker tegen elkaar tekeer gaan Ik heb savonds alles weggegooid wat te maken had met roken en nooit meer eentje opgestoken. Ik rookte 3 pakjes 3/4 zware shag in de week. tis eigenlijk best veel.
ik heb makkelijk praten hoor want ik rook niet en heb ook nooit gerookt. Maar als het je nu is gelukt om te stoppen (erg goed ik hoor altijd dat het niet makkelijk is) en je bent nu zo trots op jezelf, waarom zou je dan weer beginnen als je kindje er is
hey meiden ik ben zelf een erge roker geweest. tien jaar lang ruim een pakje per dag. heb altijd gezegd dat als ik zwanger zou zijn ik meteen zou stoppen met roken. iedereen zei toen altijd jaja eerst zien dan geloven. neimand had dit van mij verwacht maar ik had de test in mijn handen en heb mijn peuken weggegoid en niet meer aangeraakt. en geloof me ik was echt VERSLAAFD. ik ston op en rookte voordat ik naar mijn werk ging al drie peuken op. nu is dat stoppen met roken het beste wat ik ooit heb gedaan. word niet meer wakker met een droge strot etc kijk meisjes doe het voor je kind. want komop iedereen weet dat het slecht is voor je kindje. je kan alle smoesen bedenken ter wereld van je opa is 90 geworden tot mijn moeder heeft ook gerookt tijdens de zwangerschap en ik ben ook gezond. HET IS BULLSHIT! dat weet iedereen we leven nu heel anders eten anders en doen andere dingen dus nu gelden ook andere regels. vroeger wisten ze ook veel minder. toen (Mochten ) vrouwen ook wijn drinken tijdens hun zwangerschap/ dit word nu ook afgeraden en dat wilen we wel allemaal voor ons kindje doen dus waarom dit niet? je kan het jezelf toch nooit meer vergeven als er wel iets mkis is met je kindje ? en dan za je je altijd afvragen of het niet door die peuken is gekomen! gr kim
Hey Meiden... Ik denk dat het tijd word voor een stoppen met roken forum! Waarom stoppen we niet samen? Kunnen wel elkaar steunen! Wie lijkt het nog meer een goed idee? Mijn datum was stoppen op 1 juli, zoals hier eerder beschreven! Ik zie meer voordelen aan stoppen dan om het te blijven doen! En geloof me...ik ben ook een echte ketting roker! Pakje per dag..is niets! Gr. Marieke
Ja kom op meiden! Heb vertrouwen in jezelf, jullie kunnen het echt Het is even doorbijten maar het is echt beter voor jullie en jullie kindjes We zullen jullie allemaal steunen.