Rooibos thee

Discussion in 'Gezondheid' started by wiebertje, Jun 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Ik ben gek op rooibos thee, gebruik nu pickwick rooibos thee waarin honing is toegevoegd *jummie*

2. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Ik had het ook niet over de rooibos.
    Sommige dames hadden het erover dat ze veel sterrenmunt dronken, daar zat geen theeine in.
    Daar zit dus wel veel zoethout in.

Sorry had iets duidelijker moeten zijn.

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Groene thee wordt net als zwarte thee (en witte thee) van de theeplant gemaakt en hoe je ook wendt of keert, er zit gewoon theïne in. Alleen zijn de theeblaadjes anders verwerkt dan bij zwarte thee en zit er dus minder theïne in. Maar theïnevrij is het zeker niet.
    Als je een variant hebt die wél theïnevrij is, dan moet dat duidelijk op de verpakking staan.

Wat rooibos betreft; dit is eigenlijk geen thee maar gewoon een aftreksel. Het wordt namelijk niet van de theeplant gemaakt ;)
    Er zit dus ook geen theïne in.
    Hetzelfde geld voor kruidentheeën zoals bijv. pepermuntthee, kamillethee, etc.

Alleen moet je met kruidentheeën voorzichtig zijn tijdens de zwangerschap, want verschillende kruiden zorgen ervoor dat je baarmoeder gaat samentrekken en dat is natuurlijk niet de bedoeling. (tenzij je tegen de 40 weken aanloopt natuurlijk ;))

4. Princi

Princi Fanatiek lid

Dec 30, 2008
    2,377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ik drink nu vooral veel thee van celestial seasonings. Heerlijke thee en ze hebben verschillende smaken zonder theïne. Maar die hebben toch een beetje pit en dat vind ik dan wel lekker anders wordt ik zo weeïg. In het begin heb ik vooral heel veel 'sugar plum spice' gedronken omdat daar gember in zit en dat hielp mij heel goed tegen de misselijkheid.

5. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Ook hier lekker aan de rooibosthee. Lekker met perziksmaak.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik drink die ook. Moet je even kijken of er ook echt thee in zit. Ik dacht het niet, namelijk.

Trouwens, even ter vergelijking:
    kop thee - 30 mg cafeïne
    kop koffie - 75 mg cafeïne
    glas cola - 35 mg cafeïne

Witte thee bevat niet veel theïne, wel veel antioxidanten (meer dan de andere theesoorten) en bevat veel goede voedingsstoffen.

Share This Page