Hey lieve dames, Vandaag naar gyn geweest voor 2e bloedtest en een echo. De waardes in mn bloed zijn gestegen, maar niet zodanig dat er sprake kan zijn van een goede zwangerschap. maar wel zodanig dat er een zwangerschap op dit moment plaats vind die sowieso niet goed is. Op de echo zag de gyn helemaal niets. Ze heeft aangegeven dat ze vrijwel zeker weet dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb Maar omdat ze niets kan zien op de echo is het protocol dat ze me weer naar huis moet sturen... Vrijdag ochtend moet ik terugkomen en gaan ze weer bloedprikken. Als waardes nog steeds gestegen dan wordt ik geopereerd. Vind het echt heel spannend... Had dit totaal niet verwacht eigenlijk Wie heeft dit ook meegemaakt? Wat kan verwachten? Ben ik nog wel vruchtbaar daarna?
Hey Nog niet meegemaakt dus ik kan je niet veel wijzer maken op dat gebied. Dat is normaal meid, wie zou dat wel verwachten? Vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent zie je al de volledige toekomst voor je en zeker niet zo'n dingen. Alleszins wil ik je heel veel moed en sterkte toewensen in deze moeilijke periode.
Je bent daarna nog wel vruchtbaar, Je hebt gelukkig 2 eileiders. Als ze er optijd bij zijn, is er verder na de operatie en herstel als het goed is dan, niks aan de hand. Wel moet je je zelf goed in de gate houden! Bij pijn n je buik of in een van je schouders, weet zo even niet meer of t links of rechts is, meteen bellen! Dan heb je kans dat je eileider op springen staat of al gesprongen is. dan is deze niet altijd meer te redden. sterkte! lijkt me heftig.
Hallo, Wat rot voor je dat je dit mee moet maken! Ik heb het zelf ook mee gemaakt. Ik ben op 13 sept. dit jaar met spoed geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap van 7 weken. We gingen de donderdag voor de 6/7 weken echo met de hoop dat we nu wel een hartje zouden zien want de ronde er voor hebben we een vroege miskraam gehad. Helaas zat het vruchtje in mijn eileider en werd de dag erna operatief verwijderd. Weet je zelf al wat meer? Aangezien je al in het zkh bent geweest. Succes de komende tijd! 1 tip: laat je emoties gewoon gaan, ik heb dit niet gedaan waardoor ik 2 weken later echt niet lekker in mn vel zat en alsnog de emoties heb geuit. Groetjes mandy
Hier iemand die in juli met spoed is geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, bij mij hebben ze me linkereileider verwijderd.Ik was rond de 9 weken op het moment van de operatie. Ik moest ook ruim een week elke dag naar het ZKH, ene dag bloedprikken andere dag weer echo. Bij mij konden ze ook steeds niks vinden, totdat ze er genoeg van had en de gynaecoloog erbij heeft gehaald. Ik mocht dus meteen blijven omdat ik bloed in me buik had zitten. Ik was ook nuchter omdat ik er al een beetje rekening mee had gehouden.... Hebben na die buitenbaarmoederlijke zwangerschap twee maanden gewacht met zwanger worden en Was nu in de eerste ronde weer zwanger helaas vroege miskraam gehad. Ik heb zelf geen last gehad van emoties omdat we al vrij snel wisten dat het niet goed zat. Na de operatie zou ik lekker rustig aan doen. als je iets wilt weten mag je me altijd een PB'tje sturen.
Ik heb een paar jaar geleden ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Vanaf begin af aan wist ik dat het niet goed zat gezien de vrij heftige pijn in mijn buik die ik regelmatig had. HCG bleef stijgen maar op de echo was niets te zien. Met 8 weken zwangerschap kreeg ik opeens hele heftige buikpijn die niet meer zakte.Direct naar het ziekenhuis gegaan en daar zagen ze dat de eileider was gescheurd en dat ik met spoed geopereerd moest worden. De eileider was helaas niet meer te redden. Na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft het een jaar geduurd voordat ik weer zwanger raakte.En inmiddels ben ik zwanger van nummer 2. Wat ik wel een geruststelling vond was dat ik bij de zwangerschap na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap al met 5 weken mocht komen voor een echo om te checken of het vruchtje ditmaal wel op de goede plek zat.
Ik had helemaal nergens last van bij die buitenbaarmoederlijke zwangerschap. En ik mocht ook meteen komen. Helaas konden ze na de eerste echo geen uitsluitsel geven. Dag later kreeg ik een miskraam dus was wel degelijk zwanger. Dat is 19 okt gebeurd dus nu hopen dat me lichaam weer snel hersteld hiervan.
pff wat een verhalen dames... ik zelf ben nog steeds niets wijzer eigenlijk. Ik wordt vooral helemaal gek van onzekerheid... voel me erg down laatste dagen. Vrijdag naar ziekenhuis geweest dus voor weer een echo en bloedprikken. bloedwaarden waren weer gestegen en nog steeds niets te zien op de echo. gynaecoloog heeft besloten om een kijkoperatie uit te voeren bij mij. zo gezegd zo gedaan, rond 6 uur werd ik naar OK gebracht en rond 8 uur kwam ik weer bij. half 9 kwam de gyn naar me toe en zei dat ze niets gevonden hadden behalve een verdikking tussen de baarmoeder en de eileider waar ze niet bij kunnen. Ze gaf aan dat daar de mogelijke zwangerschap kan zitten. Ook heeft ze me gecuretteerd en dat weefsel wordt onderzocht. Daar krijg ik nog uitslag van. Gister weer naar het ziekenhuis geweest. Nogmaals echo en bloedprikken. Gyn was specifiek opzoek naar die verdikking die ze tijdens operatie hadden gezien en warempel ze zag wat. Ik zag het ook. een soort van witte stip. Ze zei dat daar de vermoedelijke zwangerschap is. Maar ik vond dat ze nog steeds niet zeker klonk. Mn bloeduitslag was ook binnen van die ochtend en die waren iets gedaald. van 1300 nog wat naar 1200 nogwat... Dus niet bijzonder veel gedaald in 3 dagen tijd. Gyn geeft aan dat we het weer moeten vervolgen. Dus aankomende vrijdag weer nieuwe afspraak gemaakt. Vind het wel lang duren maar ze zei dat ik de daling wel een kans moet geven. Ik hoop dat het vrijdag is gedaald, want dan lost het zich van zelf op. Zoniet dan moet ik waarschijnlijk alsnog aan de chemokuur... En daar zie ik enorm tegen op.. IK voel me alsof ik in een emotionele achtbaan zit.. Ik hoop echt dat dit snel voorbij is. Ook het vervelende gedachte vind ik dat het eitje bij wijze van 1 cm verder had moeten zwemmen en het had goed gezeten in de baarmoeder Maarja, ik heb het niet voor het zeggen hoe dit allemaal zo gebeurd. Ik wou dat er duidelijkheid was, maar dat zal nog wel een poosje duren verwacht ik. Mandyv en xprissiex; jullie ook sterkte en ik hoop dat jullie snel zwanger zullen worden van een plakbeebje De rest; dankjewel voor medeleven... waardeer het enorm. Vooral om ook ervarings verhalen te lezen. Liefs
@ AzA heftig meid, hopelijk is het vrijdag gedaald en lost het zich vanzelf op!!! Hier ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, maar niet met zo'n heftig verloop als bij jou. sterkte!
DAt je waardes aan het dalen zijn is wel een goed teken. Bij mij bleven ze stijgen. Er was ook niks te zien op de echo's. totdat er dus bij de laatste echo bloed werd gezien toen wisten ze het zeker. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is moeilijk te vinden en doen dus ook veel onderzoek. Ik wens je succes de komende tijd... Probeer er niet over in te zitten. Hier kan je echt niks aan doen!
Wat naar dat je zelfs na de kijkoperatie nog niet veel wijzer bent geworden. Die onzekerheid is echt verschrikkelijk. Hopelijk daalt het vanzelf verder. Hier in september 2011 een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Bij mij was met 7 weken wel wat te zien bij m'n eileider, en toch hebben ze me nog bijna 2 weken laten doorlopen voordat ze eindelijk tot een operatie besloten. Ze hebben het vruchtje toen wel netjes kunnen verwijderen waardoor m'n eileider gespaard kon worden. Het positieve is wel dat ik gelijk daarna zwanger ben geworden en dat zat wel goed. Ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent en wil je veel sterkte wensen voor nu.
Bah wat vervelend dat je je zo voelt en nog steeds zo in de onzekerheid zit! Hopelijk zet de daling door en hoef je de chemo niet te ondergaan. Ik heb het ook mee gemaakt in 2011 helaas ik was na 2 jaar eindelijk zwanger van de eerste IUI. Bij 5w2d op donderdag werd ik wakker met het gevoel dat de zwangerschap niet goed was... smiddags kreeg ik de eerste buikpijn wat ook wel weer wegtrok. Dag later was het savonds al aardig gevoelig tijdens het lopen, een doffe pijn. Uiteindelijk werd ik bij 5w4d op zaterdag wakker met nog meer pijn en na veel twijfelen heb ik het zkh gebeld en moest diezelfde middag om 14.30 uur in het zkh zijn voor een echo. Op de echo zag ze alleen wat vocht bij mn baarmoeder maar verder niks. Ik moest bloedprikken voor de zekerheid zodat ze kon zien of het misschien een miskraam zou zijn/worden. Om 16.15 werd het bloed geprikt en 17.15 kwam het nieuws dat mn hcg overeen kwam met de duur van de zwangerschap en dat ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap vermoedde. Om 19.30 uur lag ik op de operatietafel en rond 21.30 kreeg ik het nieuws dat het in mn linker eileider zat en dat ik gelukkig op tijd aan de bel heb getrokken, het had ook anders kunnen lopen. Ze hebben mn eileider kunnen besparen Het is heel heftig om zoiets mee te maken dus praat er vooral over als je dit graag wil. Vraag desnoods speciale hulp om dit te verwerken. Ik wil je heel veel sterkte wensen voor de komende tijd dikke cyberknuffel
Pff wat zit je dan in een onzekerheid nou.. Sterkte de komende tijd! Ik ben vandaag weer ongesteld geworden, na een cyclus van 18 dagen dus je kunt wel zeggen dat mn cyclus helemaal er uit ligt! Ik ben zelf op dit moment ook erg emotioneel.. Dit had ik de eerste 2 weken na de operatie niet want wist gewoon dat het er uit moest. De onzekerheid maakt me gewoon kapot nu. Ik heb van dag 8 tot 18 negatieve ovulatietesten gehad en ben nu gewoon weer ongesteld geworden! :s dus snap er zelf ook niks meer van! Hopelijk worden we allemaal snel zwanger en kunnen we een nieuwe topic maken! Voor als nog blijft het moeilijk om positief te blijven!
@MandyV Je bent pas 7 weken geleden geopereerd zie ik net. Wanneer werd je na de operatie ongesteld? 12 okt als ik dat zo terug tel? En dan nu 18 dagen. Hoe was je cyclus voor de operatie? Je lichaam moet even herstellen hè.. Gun het wat tijd. Wij zijn ook niet meteen begonnen met weer zwanger worden. Heb me lichaam even gelaten voor het was. Dus ben na die buitenbaarmoederlijke zwangerschap ongesteld geworden en daarna 1 cyclus gewacht
Mijn miskraam was ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ik had echt nergens last van. Bij mij was ook niets te zien, en uiteindelijk daalde de waardes weer. Gelukkig is alles nog heel. Ik zal aan je denken, ik hoop dat alles een beetje bespaard blijft. Sterkte.
Hier ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. 2 x zelfs. 1e keer een besparende operatie en gelijk weer groen licht om er weer voor te gaan. Na deze operatie ben ik niet meer ongesteld geworden maar was gelijk weer zwanger. Helaas toen weer een vruchtje op exact dezelfde plek in mijn linker eileider. Weer geopereerd, ditmaal eileider verwijderd. En gelijk ook een pauze ingelast van een paar maanden. Uiteindelijk werd ik een jaar na de 1e ingreep weer zwanger en het resultaat is al bijna weer 1 jaar . Heel veel sterkte komende tijd. Ik hoop dat de chemo je bespaard blijft. Maar weet dat je kansen om zwanger te raken daarna nog steeds goed zijn! Het ergste is dan de verplichte pauze die je moet inlassen. Knuf, Kweenie
Wat een hartverwarmende reacties... Wel heftig om te lezen maar ook ergens geruststellend dat ik niet de enige ben die dit mee maakt... Mijn afspraak is verzet naar as maandag... dus moet nog een aantal dagen meer wachten. Ben het wachten vooral erg zat. Ben wel sinds gister weer helemaal gestopt met bloeden en ik voel ook niets meer. Heel raar, ik had al weken echt gerommel in mn onderbuik, steken, trekkerig gevoel etc. Nu voel ik niets. Ook sinds gister ben ik er amper mee bezig in mn hoofd.. Heel raar, kon voorheen om van alles gelijk in huilen uitbarsten. Nu denk ik er amper aan. Terwijl er mss wel wat in mij groeit. Het zal wel hormonen zijn. @ Mandyv... Wat naar meid.. Wens je heel veel sterkte. Kan me zo goed voorstellen die onzekerheid. En nu weer die cyclus! pff waarom kan het niet gelijk normaal worden he? Ik ben ook heel benieuwd hoe het bij mij gaat aflopen qua mn cyclus... Ik snap het goed dat het qua emoties veel met je doet. Gelukkig heb ik een aantal vriendinnen en het forum waar ik goed van me af kan praten. Laat de emoties lekker gaan. Dat is juist goed, of het nu gelijk of 2 weken later komt. Het is logisch Dankjewel allemaal voor jullie reacties! <3
Ook ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. In januari 2012. Mijn hcg steeg ook langzaam dus eerst 2 weken moeten afwachten of mijn lichaam het vanzelf ging oplossen(op de echo's was niks te zien). Dit was niet het geval dus uiteindelijk 1 methotrexaat injectie gehad. Hiermee werd het gelukkig opgelost. We hoefden niet te wachten met zwanger worden en de eerste ronde na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap was ik zwanger! Ons mannetje word volgende maand 1 jaar. Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen en ik duim voor je dat het bij jou ook snel goed komt!
Oh hoezo hoefde je niet te wachten dan? Nadat ze je het medicijn had gekregen. Ik lees dat overal datbjr minimaal een halfjaar moet wachten. En hoe wist je dat het was opgelost? Kwam het er gelijk uit? Fijn dat je daarna gelijk zwanger bent geworden!