Ruzie om mondkapjes

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Zara75, 21 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novi

Novi Niet meer actief

Ik ben het helemaal met jou eens. De gemiddelde leeftijd van overlijden aan corona is 81 jaar in Italië en in NL is de jongste overledene 63 jaar. Allemaal oudere mensen dus. Jullie lopen als gezin echt niet hetzelfde risico als zij.

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Zoals ik het nu interpreteer zie ik twee mensen die allebei hun gelijk willen halen i.p.v. twee mensen die open staan voor elkaars gevoel achter die behoefte (om gelijk te willen hebben).
    Het uit zich nu in boosheid e.d. naar elkaar toe, maar uiteindelijk zit er meer achter.
    Wellicht helpt het om elkaar, maar ook jezelf, een aantal vragen te stellen hierover, zonder te oordelen over de antwoorden:
    Waarom is het zo belangrijk om de mondkapjes zelf te houden?/Waarom is het zo belangrijk om de mondkapjes weg te geven?
    Welke "noodzaak" zit hier dus achter, vanuit je gevoel?
    Geeft het je bijv. zekerheid, vertrouwen, een goed gevoel omdat je anderen/je gezin helpt, etc. Of zit er misschien meer achter? Angst bijv. om tekort te komen of angst om verantwoordelijkheid te moeten dragen voor iets "ongewensts"? (Hier zijn nog honderden andere antwoorden mogelijk; allemaal even valide)
    Wellicht helpt een dergelijk gesprek met elkaar om zo nader tot elkaar te komen i.p.v. de een boos op de bank en de ander boos in bed.
    Het zijn uiteindelijk "maar" mondkapjes :)

Ysabella vindt dit leuk.
  3. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Volgens mij verliest zo’n mondkapje na een bepaalde hoeveel ademhalingen zijn beschermende werking toch? Dus met 6 kapjes kom je überhaupt al niet ver.

4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik zie op social media heel veel mensen wasbare zelf genaaide mondkapjes aanbieden is dat niets voor in de zorg bij gebrek aan beter?

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik vind het van jou heel lief bedoelt hoor. En snap ook dat je man boos is want hij probeert zijn gezin te beschermen waar hij kan en jij ontneemt hem die kans. Maar na een uurtje mopperen moet hij wel klaar zijn.

6. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.430
    2.213
    113
    Ik begrijp niet hoe je je gezin beschermt met 6 verkeerde mondkapjes?
    Zelfs de goede kan je niet meerdere keren geberuiken, en dan, 70euro!!o_Oo_O
    Ik zou daar al woest om zijn geworden.

Het weggeven was ook niet echt handig. Hij heeft ze immers gekocht.

7. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik lees hier veel mensen die zeggen dat ze überhaupt niet voor particulier gebruik zijn. Dat wordt ook overal vermeld natuurlijk. Maar mijn zus woont in België en is besmet, die moet van haar huisarts een mondkapje gaan dragen in huis om te voorkomen dat haar kinderen besmet raken.

Vero0504 vindt dit leuk.
  8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Als je als moeder met je pasgeborene zit met een koortslip kan ik t nut ook zeer zeker inzien.

Overigens ik zag dat ze in assen nu zelf maskers gaan maken in de kantine. Zit nog te wachten op t ziekenhuis hier vlakbij, kan ik meehelpen hoop ik. Bedoel ben opgegroeid in een atelier daar draai ik mn hand niet voor om. En heb nog wel een paar ateliers die ik kan vragen om hulp, alleen patroon en materiaal is een ding.

Ysabella en Syane vinden dit leuk.
  9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ik heb alleen je openingspost gelezen dus misschien zeg ik iets dubbel, maar gaat het je man nog wel om de kapjes of speelt er meer? Is dit de welbekende druppel van iets wat eerder is gebeurd?

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hij heeft dat geld teruggekregen van het bedrijf waar hij ze kocht, omdat ik erop stond dat hij ze terugstuurde. Uit serviceoverwegingen mocht hij de mondkapjes zelfs houden. Anders had hij ze niet eens meer in huis gehad.
    Ik heb ze weggegeven aan iemand die weet hoe je ermee om moet gaan.
    Dit is de situatie, ik heb via de app contact met de dochter en dacht eigenlijk dat de thuiszorg nog kwam. Maar dit is niet zo. Dit schreef ze gisteren op fb:

20200322_075459.jpg

En jouw laatst opmerking slaat helemaal nergens op, maar is omgekeerde wereld.
    Ik kies voor de zwakkere en zou dit de volgende keer weer doen.

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Thanks voor alle reacties.
    Mijn man is inmiddels bijgedraaid en we zijn weer on speaking terms.

Roos12, elsie89, Ysabella en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina