's Nachts kolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ilseroc, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hoi allemaal,

Misschien dat iemand antwoord heeft op mijn vraag ;)

Vanaf vandaag gaan we (lees: mijn vriend :D) 's nachts afgekolfde melk geven aan Sem zodat ik ook wat meer rust heb en eens wat langer dan 2 a 3 uurtjes achter elkaar kan slapen.
    Maar...normaal gesproken geef ik 's nachts gewoon de borst, moet ik dat nu dan afkolven?
    Dan is het effect van mijn langer dan 2 a 3 uurtjes slaap per nacht ook weg natuurlijk ;)
    Maar het lijkt mij dat als ik niet kolf dat ik dan onwijs last van stuwing krijg.
    Mijn vriend zegt dat dat van korte duur is en dat je lichaam op een gegeven moment 's nachts niet meer zoveel melk aanmaakt maar is dat dan niet van invloed op je produktie overdag?

groetjes Ilse

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Wat ik altijd geleerd heb is dat als je kolft je het kolven moet afstemmen op wanneer je kindje drinkt :) Dus als hij 's nachts een voeding krijgt zul jij moeten kolven om het borstvoedingspatroon na te simuleren anders gaat je productie idd achteruit..
    Overigens heb je 's nachts juist de meeste productie omdat je in je slaap meer prolactine aanmaakt, dus ik ben bang dat dit geen oplossing is om 's nachts door te kunnen slapen..
    Met borstvoeding mag je pas doorslapen als je kindje doorslaapt ;)

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    ik heb de eerste 6 weken fulltime gekolfd. Toen ik nog genoeg productie had kolfde ik 's nachts niet. Ik had 's ochtends wel enorme stuwing, maar ach, dat heb ik anders ook wel denk ik;)
    Toen de productie terugliep en ik overdag niet meer genoeg kolfde moest ik 's nachts ook kolven...
    Na 6 weken sliep ze door, ging ze aan de borst en werd ze de voorbeeldigste baby ever;)

Dus ik zou kijken hoeveel je overdag kunt kolven, als dat genoeg is en je bent van plan GEEN bv meer ;s nachts te geven zou ik 's nachts niet kolven. Je kunt bij erge stuwing evt even een beetje afkolven voordat je de kleine 's ochtends aanlegt, anders is het een beetje lastig misschien voor hem.

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    De avond, nacht en eerste ochtendvoeding zijn het belangrijkste voor je productie... ikzelf zou er niet te veel in schuiven vooral niet omdat je kleine maar 4 weken is!

5. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ik heb vannacht toch maar gewoon borstvoeding gegeven ipv een flesje.
    Gisteravond heeft vriendlief de laatste voeding gegeven, deze had ik afgekolfd. Ik kon dus lekker op tijd naar bed en heb wat meer uurtjes geslapen dan 2,5 uur achter elkaar :D

We hebben besloten om het op deze manier te doen en dan proberen om ook een flesje klaar te hebben voor 's morgens als mijn vriend eerder wakker is als dat ik ben en er uit gaat met Sem zodat ik eventueel nog wat langer kan doorslapen.
    Zo vallen de nachten ook mee en ben ik niet zo gebroken de rest van de dag ;)

Voordeel dat ik nu wat langer heb geslapen is dat ik vanmorgen optijd wakker was en er dus zelf al uit ben gegaan met Sem.
    Heb al weer een hoop gedaan, de hond uitgelaten, afgewassen, de financien uitgezocht en dan is het pas 9 uur :D

Heb voor mezelf wel een bakkie koffie verdiend nu :p

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wat een goede oplossing! Geniet van je nachtrust! :)

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    mijn cb arts adviseerde om 's nachts niet te kolven, maar ik kolf wel fulltime.. dit vooral omdat rust voor kolven echt het belangrijkste is en ik was zo vermoeid van het kolven 's nachts dat mijn productie daardoor achteruit ging..

succes!

8. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ilseroc, goede oplossing zo! Ik heb dat ook gedaan in 'brakke tijden'. Mijn zoontje maakte ik niet wakker voor de avondvoeding, die kwam meestal tussen 22.00 uur en 24.00 uur ergens. Ik ging dan om 22.00 uur kolven, meteen daarna naar bed en mijn man gaf de borstvoeding dan in de fles. Soms kwam hij pas om 2.00 uur en dan gaf ik wel de borst, anders liep de productie misschien wel terug, maar dan had ik toch wat uurtjes gepakt én ik had dan weer een extra voeding in de vriezer.

9. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Precies Appeltje, voor ons is dit ook een goede oplossing!
    En vooral vanmorgen nadat ik de halve nacht in de weer was met Sem ging vriendlief uit bed en zei "Borst of fles?"

Ik riep ergens diep onder de dekens vandaan "Fles!!!" en heb me weer omgedraaid :D
    Driemaal hoera voor het kolfapparaat haha :D

Deel Deze Pagina