Bij ons mannetje zijn er (eindelijk) 2 tandjes te vinden. Dus wordt het tijd om te poetsen. Maar wanneer gaan we dat doen: hij krijgt rond half 8 nog een laatste fles en vaak valt hij daarbij in slaap. Heerlijk, want hij valt nogal moeilijk zelf in slaap en nu kunnen we hem zo wegleggen. Maar om nou de tandjes al te poetsen en daarna nog een fles te geven, lijkt me ook niet (of wel). Wie heeft de tip voor ons? Oh ja, ik weet dat het straks de bedoeling is dat hij misschien geen laatste fles meer krijgt, maar daar denk ik voorlopig nog maar niet aan.
het moet inderdaad na de fles anders krijgt hij weer suikers in z`n mond tijdens het melk drinken. Hier gelukkig tegenwoordig geen probleem meer om zelf te gaan slapen, is hier ook wel anders geweest.
Idd na de fles pas poetsen Doe je het vantevoren dan kun je het net zo goed niet doen (even zwart wit gezegd)
Dat lijkt me dus ook! Dan gaan we het toch maar eens proberen als hij lekker aan het doezelen is na de fles, ben zeer benieuwd! Poetsen jullie ook meteen 2x per dag of hoeft dat nog niet?
euhh.. gelijk tanden poetsen na het melk drinken zou ik ECHT niet doen. Tijdens melkdrinken komen de melkzuren op het glazuur, als je daarna gaat schrobben doe je de tandjes echt geen goed aan.. Ik zou 's avonds niet poetsen zolang het kindje melk drinkt en dan gelijk naar bed gaat. OF eerst laten drinken, een half uur/ 3 kwartier wachten en dan tanden poetsen en naar bed
Meteen na de fles poetsen, mag inderdaad niet. Dat is slechter voor de tandjes dan als je eerst poets en dan nog een fles geeft.
Wij poetsen 's ochtends. Of bij het aankleden voor 't ontbijt, of na 't ontbijt, tussen ontbijt en fruit in.
Oh, dat van die fles en daarna meteen poetsen wist ik niet! Zo doen wij het al een hele tijd inmiddels.... Is helemaal het ritueel van naar bed gaan... Hmmm, toch even anders gaan doen dan! Maar de laatste fles gaat er hier ook bijna af... Wij poetsen dus maar 1x per dag en dat is na de laatste fles voordat ze naar bed gaat.
ik doe meestal 's ochtends poetsen met tandpasta, en 's avonds met verschonen en pyjama aantrekken mag hij zelf (zonder tandpasta) met de tandenborstel zijn tandjes poetsen. en daarna geef ik een fles en na bed!
Toen dochterlief nog in slaap viel op haar avondvoeding, poetste ik haar tanden 's morgens. Nu drinkt ze 's avonds nog steeds een flesje melk, maar is dan nog goed wakker. Ik poets nu 's avonds haar tanden. En 's morgens doet ze het zelf (met een tandenborsteltje zonder tandpasta); ze ziet haar broer en ons dan bezig en dan wil zij ook.
nja, ik poets eigenlijk vrijwel meteen na de laatste fles (koe)melk. ik wist dat je niet moet poetsen direct na vruchtensappen, omdat die het glazuur week maken, maar met melk gold dat volgens mij niet. ik zal het de volgende keer eens aan de tandarts vragen (jammer, ben net geweest).
Wij poetsen 's ochtends. Onze dochter valt vaak aan de borst al in slaap. Voor de borst vind ik sneu, dat drinkt niet lekker. Dus 's ochtends. Ze heeft ook nog maar 2 tandjes. (en 2 halve boventanden)
Ik heb nog wat verder gezocht, niet met tandarts gesproken. Maar de bronnen die ik heb gevonden zijn het er wel over eens dat de pauze tussen eten/drinken en poetsen geldt voor zure producten (lage pH). Aangezien melk bijna neutraal is (pH is 6,8), geldt hiervoor niet dat je moet wachten voor je gaat poetsen. Ik ga dus door zoals we het nu doen: 's avonds een flesje melk, pyjama aan en meteen tanden poetsen.
Mijn tandarts gaf aan dat je beter ongeveer 20 minuutjes kon wachten na de voeding met poetsen. Heb er verder niet over door gevraagt omdat we toch niet 's avonds poetsen nu.