Hoihoi dames, zijn er hier dames die ervaring hebben met relactatie?? Ik ben na 6 dagen gestopt met bv omdat ik het lichamelijk echt niet meer trok. Ik heb het daar enorm moeilijk mee gehad, maar moest echt even aan mezelf denken. Daarnaast heeft Elize het moeilijk gehad en nog steeds gaat dat niet echt super, ze spuugt super veel en is gewoon niet gelukkig. Nu trekt het bij mij weer bij, ik herstel langzaam aan en mijn hb stijgt eindelijk. Elize dronk super goed aan de borst, hapte goed aan en dronk voldoende. Ik had ook goede productie. Ik ben cold-turkey gestopt, weet niet of dat ook nog iets uitmaakt? Ik heb nog steeds een beetje melk, en gisteravond en vanochtend heb ik haar aangelegd en begon ze zelfs te "drinken". Nu ben ik dus aan het nadenken over wat en hoe? En ben ik dus op zoek naar ervaringen. Ik ben er nog niet over uit of ik het wil, dus wie o wie kan mijn helpen bij mijn beslissing? Liefs, taliaa
Ik heb het gedaan maar is helaas niet gelukt. Welke tips ik heb gekregen van een LK was: Borstvoeden, zo vaak mogelijk aanleggen en daarbij om de 2 uur kolven, het liefst met een elektrische dubbele kolf (te huur bij thuiszorgwinkel). Kolven 10 minuten lang. Borsten zoveel mogelijk masseren onder de douche bijv. Veel rust en veel drinken. Wens je veel succes en ik hoop dat het jou beter af gaat dan bij mij!
ik zou zeker een Lk consulteren, en je moet voor 100% erachter staan. Veel warme washandjes op je borsten, veel masseren, tijdens kolven eventueel met Syntocinon en Domperidon. Zes dagen is nog niet te laat meid! Hoe sneller je een beslissing maakt, des te beter.
niet sinds 6 dagen, maar na 6 dagen dus nu al ruim 3 weken gestopt.. Ja LK inschakelen is een hele stap. Weet je wat het ook is, ik wil niet kolven. Heb bij de eerste 6 weken gekolfd en de opluchting daarna was ZOOOOO groot dat ik mezelf heb beloofd het NOOIT meer te doen. (niet fulltime) Ben nu zover dat ik best een aantal dagen wil kolven, dan sluit ik me lekker in mn huispakje in huis op en laat manlief de boodschappen doen enzo. maar geen weken, dat trek ik gewoon niet. ik ben nu zover dat ik alleen voor 2 kindjes kan zorgen en dat wil ik graag zo houden. (huishouden doe ik er nog niet bij) Pfft, zooo lastig.. Waarschijnlijk heeft dochterlief reflux, en ben "bang" het erger te gaan maken met bv. nou bahbah, wat een beslissingen... haha. helpt al om hier even mijn hart te kunnen luchten. manlief snapt het niet zo, die ziet alleen het "makkelijke" van de fles. maar als ik weer midden in de nacht een fles sta te maken, voelt het zoooooo onnatuurlijk.bah @bam: waarom is het bij jou niet gelukt? Was er een reden voor? en hoelang was je gestopt?
Ik kan me zo goed in jouw gevoel verplaatsen! Twijfels, rot voelen omdat ik mn kind niet het beste gaf etc. De reden waarom het niet lukte weet ik niet, want na maanden kolfde ik er opnieuw wat drupjes uit maar zeker geen stralen. Ik heb alle tips hierboven geprobeerd tot ze een maand of 10 was. Ik heb haar 2 weken volledig gegeven, week 3 gecombineerd en met 4 weken definitief over op de fles. Dit was bij de oudste, nu 8 jaar geleden, volgens mij was ze 2 maanden toen ik wilde relacteren en het ging doen.
och jeetje, dus echt omdat de productie niet op gang kwam.. Als ik haar aanleg 5 min, en ik kolf daarna met de vingers nog wat na, dan komt er nog een paar ml. uit, dus heb wel hoop dat ik het nog op gang kan krijgen. vanmiddag weer eventjes aangelegd, voelt goed!! Ben er nog niet uit, dus nog meer ervaringen???
Hier geen ervaring, maar ik vind het heel goed dat je er over na aan het denken bent. Super dat je het eventueel zou willen proberen. Zou me alleen niet te veel richten op verhalen van anderen, je weet immers niet de gehele situatie en hun doen en laten in die tijd als het ware . Verder zou ik, dus idd als je er voor wil gaan, gewoon echt hulp inschakelen van een lactatiekundige, die je kan helpen met een 'schema' voor aanleggen enzo, een schema voor kolven, ze kan je helpen met dingen die je je afvraagt, eigenlijk gewoon even een persoonlijke borstvoedings coach ! Zou even in je verzekering nakijken in hoeverre ze een lk vergoeden, vaak niet helemaal, maar wel gedeeltelijk (geloof dat het hier iets van 75% was dat vergoedt werd). En eigenlijk zou ik nu, gewoon gaan proberen haar elke voeding aan te leggen, daarna kan je dan nog de fles met kunstvoeding geven, maar heb je wel je borsten weer gestimuleerd. Maarja ik heb er niet voor geleerd een lk wel . Succes in ieder geval! Liefs Hanneke!
Ik heb gerelacteerd bij mn dochter. 12 dagen na de bevalling ben ik pas begonnen met bv geven dus ik heb sowieso die stimulans van het begin al niet gehad, direct na de bevalling, wat het denk ik al moeilijker maakte hier. Ik heb een kolf gekocht (Medela PISA) en ben me helemaal suf gaan kolven Dochter kreeg ik met geen mogelijkheid aan de borst dus dat was hier geen optie helaas. Iig ben ik door het vele kolven een, op zich goede, productie gaan krijgen, maar het is nooit genoeg geweest. Uiteindelijk ook lactatiekundige erbij gehaald en op advies van haar Motilium gaan gebruiken om productie op te krikken en de neusspray voor een betere TSR tijdens t kolven. Uiteindelijk heb ik t 11 weken volgehouden en toen werd het me echt te veel; het is me gewoon nooit gelukt om genoeg te kolven voor mn meisje (ik had op t laatst met veel geluk 800-900ml bv van 8-12x dubbelzijdig kolven per dag ) en daar werd ik gewoon heel verdrietig van, ik deed zoooo mn best... Maarja, heel veel heb je eigenlijk niet aan mn verhaal, want wie weet zal het bij jou wel super gaan zonder al te veel poespas Ik raad je iig aan om je dochter zo vaak mogelijk aan te leggen en echt te gaan kolven erbij.. En dus idd een lactatiekundige bellen voor advies En je moet er idd echt voor 100% achter staan, want het is echt niet niks. Mocht je ervoor gaan dan wens ik je heel veel succes en ik hoop dat het helemaal gaat lukken
Hallo, ik ben om medische redenen zes weken moeten stoppen en heb daarna zonder problemen de borstvoeding weer opgenomen. Gewoon veel aanleggen tot de productie weer op peil is. Bij ons was dat op twee dagen geregeld.
Zelf niet, maar mijn zus heeft het gedaan. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe lang zij geen BV heeft gegeven, of hoe oud haar dochter toen was. Maar wel haar aanpak: ieder uur (!) aanleggen gedurende de eerste 24 uur. Daarna iedere 2 uur. Dat is fysiek loodzwaar, maar het is haar gelukt en zij vond dat het dubbel en dwars waard. Ik adviseer je niet dit op eigen houtje te gaan uitproberen, maar idd om een lactatiekundige in te schakelen. Dat hoeft helemaal niet zo'n grote stap te zijn hoor. Als ik jou was, zou ik even contact opnemen met het bureau voor kraamzorg dat je hebt gehad, zij kunnen je vast met iemand in de buurt in contact brengen. Veel verzekeringen vergoeden lactatiekundige zorg, dus wie weet hoef je er niet voor te betalen.
hai dames, bedankt voor de ervaringen en ideeën.. Het idee van een lk is zeker een goed punt, alleen is het dan (voor mijn gevoel) niet meer zo vrijblijvend... maar eventjes een update. gistermiddag en vanmiddag 10 min gekolfd--> 10cc. Niet veel, maar toch iets. vanavond voor de voeding aangelegd, voordat ze echt honger had en heeft aan beide borsten 5 min gedronken!! (nouja, gezogen, maar als ze niks zou krijgen, was ze wel boos geworden). Dus feit: ze snapt de borst nog! En feit: er is nog melk, welliswaar heel weinig, maar toch. ook een feit: meisje is ongelukkig door het vele spugen en de pijn van de , vermoedelijke, reflux. Dus dat maakt het wel een beetje extra eng, om van voeding te veranderen. Maar wie weet, wie weet ga ik wel een weekje coconnen met baby en kolf... ik houd jullie op de hoogte, want als ik er echt voor ga, dan kan ik wel wat aanmoediging gebruiken...
taliaa: dat is mooi, dat je meisje het nog snapt (en in principe wel wil) en dat je nog wat melk hebt. niks moet he, zelfs niet als je een keer een lk inschakelt. mocht je ertoe besluiten, dan hoop ik beschikbaar te zijn voor een beetje moral support op afstand.
thnx bri, dat is lief! dat meteen nog maar een update: mijn borsten beginnen zeer te doen: goed teken!!! MIjn tepels fikken eraf: minder goed teken. maar de medela zalf ligt al klaar en het tepelhoedje is weer terecht goed nieuws: vanmiddag super goed aan de borst gelegen!! rechts bijna 10 min. wel wat onrustig. links 3 min, toen werd ze boos (honger). Dus toen de fles erin en .... 90cc laten staan!!!! ze zal geen 90cc binnen hebben gehad, maar iig genoeg om nu geen honger te hebben (ze slaapt) Mijn plan voor nu: voor élke voeding aanleggen en kijken of ze steeds een beetje fles laat staan. Ik trek het nog niet om ook nog eens tussendoor te kolven, misschien alleen voor de nacht even. Als ze steeds een beetje fles laat staan, dan ga ik haar vaker aanleggen om de productie op te krikken. wil het niet, dan ben ik al super blij met de intieme momentjes voor de fles en elke slok vloeibaar goud dat ze binnen krijgt. (maar ergens heb ik goede hoop dat ik mis. wel 1 of meerdere voedingen kan gaan geven oja, manlief snapt me!!!!! dat was voor mij heel belangrijk)
weer even van me af schrijven!! ik leg nu ip voor elke voeding aan, 5x per dag. vandaag een spontane tsr, herkende ik heel goed van mijn dochtertje. Even spieken in de bh, en ja hoor een natte plek. ben nu vanaf 1600 aan het voeden en er zit nog geen fles in, joepie!!!ze was net in slaap gevallen, dus wie weet heeft ze dr buikje genoeg vol om even te slapen. en dan weer lekker aan de borst? maandag moeten we nnar de ka ivm haar schedeltje en de reflux. naar aanleiding daarvan ga ik het doorzetten of stoppen. als ik het door ga zetten contacteer ik een lk... houd jullie op de hoogte
ik geef mezelf ook een schouderklopje zat net de foto's van na de bevalling weer te kijken. Tot vorige week moest ik steeds huilen bij die ene foto dat ze aan de borst lag, en nu alleen maar lachen. al gaat het niet werken, de momenten die we nu hebben pakt niemand ons af! daarnet wel een fles erin en nu ligt ze lekker te pitten.. dadelijk weer borst en fles en vannacht weer. morgen weer zoveel mogelijk aanleggen
Ik heb ook gerelacteerd vanuit één voeding per dag naar weer volledig bv. Het was een weekje doorzetten met heel vaak aanleggen, maar het was het wel waard
Wat fijn om te lezen dat het lijkt te lukken (of deels). Geweldig ook dat de dame het allemaal nog snapt! Ik hoop voor jullie op een mooie periode met (deels) BV!
@ danabelle, heb jij ook nog kv gegeven in die week? of gekolfd? En hoe wist je dat je kindje genoeg binnen kreeg?? thnx meiden, ik krijg er steeds meer zin in!!! geniet zo van die moment!! Nu is ze alweer 2 uur aan de borst af en aan. Zo wel even een flesje erin, want moet boodschappen doen. vanmiddag weer aankoppelen Ga meteen even kijken voor domperidom.