Ik heb lang getwijfeld maar vind dat mijn zoontje ook een plekje verdiend in de vlindertuin. Met 22 weken tijdens een pretecho zijn wij erachter gekomen dat ons kindje geen vruchtwater had.(zonder vruchtwater kunnen de longen niet rijpen) Na vele echo's en bevestiging van de artsen dat het goed mis was en ons kindje nooit buiten de baarmoeder zou kunnen leven hebben wij besloten om de zwangerschap te beindigen. Wat een zware en moeilijke beslissing was dit....de moeilijkste uit mijn hele leven. Met 24 weken ben ik bevallen van ons zoontje Djordy* op 08-11-2006. Na de bevalling kwam de placenta niet los en ben ik met spoed geopereerd,mijn vriend is bij Djordy* gebleven en heeft hem in zijn doekje gewikkeld en zijn mutsje opgedaan. We hadden er voor gekozen om obductie te laten doen op ons zoontje,en hebben wij te horen gekregen dat ons zoontje heel veel afwijkingen had. Wij hebben obductie laten uitvoeren op Djordy* en daar kwam helaas een hoop uit de bus,meer als gedacht. Ons lief zoontje Djordy* had de longen verkeerd om aangelegd en een nauwe verbinding naar het hart -zeer ernstige hart afwijking -2 uitgangen van het hart -verbindings gaatje tussen luchtpijp en slokdarm -geen uitgang van de anus -scheef stand van het hoofdje.(wervels) Ons kindje bleek dus veel meer te hebben dan dat gedacht werd. Diep in mijn hart weet ik dat we de goede keus hebben gemaakt,maar het blijft moeilijk te snappen. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk. We missen ons zoontje Djordy* en hij heeft een zeer speciaal plekje in ons hart. Ons hele verhaal staat op www.babypaijmansheuvel.vlindersite.nl
Pff wat een verhaal! Kan me voorstellen dat dit een hele moeilijke beslissing is geweest! Wellicht een vreemde vraag, maar hadden ze bij de 20 weken echo niet al geconstateerd dat er wellicht iets aan de hand was? Ik zie dat je weer zwanger bent. Wat fijn voor je. Hoop dat je er van kunt genieten!
hey lieverd, ook hier een hele dikke knuffel van mij! Djordy* zal altijd een plekje in jullie leven houden en zal nooit uit jullie gedachte gaan. Nu je weer zwanger bent zal je ongetwijfeld net als ik behoorlijk angstig zijn, maar jou Djordy* en mijn Danischa* waken over onze kindjes in onze buik. Meis je mag me altijd pb-en he Liefs Melissa
wat een onmenselijke keuze hebben jullie moeten maken, wordt je ouders van een prachtige jongen en moet je hem laten gaan. als ik de uitslagen zo lees dan hebben jullie de beste keus gemaakt en is hij nou aan het genieten met al zijn engele vriendjes. aan je banner te zien zal Djordy een grote broer worden die vanaf de wolkjes zal kijken en genieten van zijn broertje of zusje en heel goed over hem/haar zal waken. veel sterkte en je mag trots zijn op je mooie mannetje.
heeej veel sterkte met het ondragelijke verlies van jullie prachtige zoon Djordy*! Een vriendin van mn zusje, heeft ook een zoontje gekregen met het pottersyndroom en is enkele uren naar zijn geboorte overleden! Het is echt een oneerlijke strijd die jullie kanjer niet kon winnen! Heel veel sterkte! Liefs Annemarie
Ik vind het erg knap, en ook al doet het pijn, jullie hebben vast en zeker de juiste beslissing gemaakt. Djordy* zal over zijn kleine broertje of zusje waken...
Owh jeetje wat lijkt me dat erg zeg als je dit te horen krijgt. Verschrikkelijk. Heb er geen woorden voor..
heel veel sterkte gewenst met het verlies van Djordy. het leven is soms zo oneerlijk. gefeliciteerd met deze zwangerschap, geniet ervan, ookal zal het niet meer een onbezorde zwangerschap zijn. we weten hoe moeilijk het is om zoiets mee te maken, je kindje te verliezen, sterkte.
Echt heel erg dit! Ik krijg er gewoon tranen van in m'n ogen. (zal wel door de hormonen komen) Geniet van deze zwangerschap! Zo te lezen heb je dat zeker verdient! Heel veel succes!
Meid, ik wens jullie heel veel sterkte toe! Wat een prachtig kereltje is het zeg! Kan me voorstellen dat jullie bijzonder trots zijn op Djordy*! Ik hoop dat je toch kunt genieten van je zwangerschap en ga een kaarsje branden voor een voorspoedige uitbreiding van jullie gezinnetje! Liefs Chris
ik wens jullie heel veel sterkte met dit zware verlies! wat een mooi mannetje is ie! ik weet zeker dat ie heeel dicht bij jullie is... Liefs liess
Wat erg om dit mee te maken. Heel veel sterkte toegewenst! Geniet van deze zwangerschap en weet dat Djordy over zijn broertje of zusje waakt.
Dankje wel voor alle lieve reacties. Hoop dat deze zwangerschap goed zal verlopen en dat het kindje gezond is. Met 18 weken krijgen we een echo waaruit zal blijken dat dit kindje gezond is. Zeer spannend dus. Wij hopen dat Djordy* over dit kind waakt. Liefs Vlindertje
hallo lieverds ik wil jullie ook even heel veel sterkte wensen. heb het met tranen in de ogen zitten lezen, en toch vond ik (vind) ik djordy een mooi kereltje en hij beslit over zijn nieuw broertje/zusje waken . nogmaals sterkte en heel veel geluk en een voorspoedige zwangerschap. heel veel liefs mariska
Vlindertje, wat naar dat je dit hebt moeten meemaken. Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt. Onze Sterre had trisomie 18 (Edwards Syndroom) en is gestorven na een navelstreng/vruchtwaterpunctie met 24 weken. Ik kan me dus enigszins voorstellen wat jullie hebben moeten meemaken. Ik wens jullie veel sterkte, maar het is ook fijn dat je weer zwanger bent. Ik wens je ook een heel goede zwangerschap toe.