Samen stoppen met roken! Omdat we zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tulli, 18 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Sorry meiden ook ik moet jullie en mezelf teleurstellen. Ik heb ook wee gerookt! Mn moeder moest plotseling naar het ziekenhuis en dat was net ff teveel maar ik ga er zondag weer voor en hoop dat het dan helemaallukt en dat het goed gaat en blijft gaan met mn moeder

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik ben zelf in januari plotseling gestopt (had het geroepen en wilde mn woord houden)
    Moet zeggen dat het me dik is meegevallen, dacht dat het veel moeilijker zou zijn.

Zodra je de eerste maand door bent ga je echt merken dat het makkelijker wordt. Nu denk je er nog elke dag meerdere malen aan en in de 2e maand misschien een paar keer per week.
    En dat wordt elke keer weer minder en minder.

Ik ben nu dus ruim 4 maanden gestopt en denk er misschien nog 1x in de 2/3 weken aan. Zeer weinig dus! En wanneer ik eraan denk is het ook binnen een minuut weer over.

Even doorzetten dus en daarna wordt het echt, echt, echt makkelijker!

Ik rookte 40 sigaretten per dag en ben cold turkey gestopt. Geen ene terugval gehad terwijl er megamoeilijke dingen zijn gebeurd. Juist op de moeilijkste momenten moet je echt volhouden, dan is de rest een eitje!

Succes dames :D
    Ik hoop echt dat het iedereen lukt om te stoppen met roken! :D

3. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hello ladies!
    ben nog steeds gestopt, en wat Dreamer83 ook zegt, het wordt met de week minder dat gevoel dat je er constant aan denkt. overdag denk ik er al bijna nooit meer aan. alleen nog na het eten en met uitjes heb ik het supermoeilijk. ik geef eerlijk toe, als ik niet zwanger wilde worden, zou ik denk ik weer begonnen zijn. gewoon omdat het niet zo belangrijk lijkt om te stoppen met roken maar dat is het dus wel!
    mijn vriend is wel weer begonnen.. helaas.. maar ik heb wel met hem afgesproken dat hij niet in huis of in mijn auto rookt want dan trek ik het niet. bovendien vind ik nu al de rook giga stinken!
    maar ik mis het wel hoor.. het zit alleen allemaal tussen de oren want wat is er nou lekker aan dikke zwarte rook inademen met allemaal ziekteverwekkende stoffen :evil:
    succes meiden!
    en jammer voor degenen die weer begonnen zijn, het is gewoon supermoeilijk en je moet het echt willen en er volledig achterstaan anders lukt het niet!

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey allemaal :)

Ik heb het afgelopen jaar al zeker 5 pogingen gedaan om te stoppen met roken.. Cold Turkey, met nicotinepleisters, nicotinekauwgom...
    Maar helaas is t me tot nu toe nog steeds niet gelukt..

Ik heb nu voor mezelf besloten dat ik er geen druk achter wil zetten, want juist door de druk die ik mezelf opleg is het zo moeilijk!

Ik heb nu gister zo'n elektronische sigaret besteld hehe en ik zie wel hoe dat gaat!
    Het is eigenlijk ter vervanging van roken bedoeld, maar ik wil het gebruiken om langzaamaan af te bouwen.

Je hebt verschillende sterktes qua nicotine, net als met sigaretten, maar in verhouding tot dezelfde sterktes met sigaretten zit er al veel minder nicotine in. Ik begin gewoon met Normal, dan naar Medium, dan naar Light en als laatst Zero (daar zit helemaal geen nicotine meer in)

Ze zeggen dat het hetzelfde smaakt als een gewone sigaret, er zit nicotine, alleen veeeeel minder dan in sigaretten en verder zitten er geen schadelijke stoffen in zoals in sigaretten..

Ik wil het gewoon eens proberen daarmee.. Lukt het niet, tja, dan zal ik het toch weer eens Cold Turkey moeten proberen denk ik :)

5. Tulli

Tulli Niet meer actief

@ Dreamer & Madelon,
    Thanks voor jullie reactie! Dat geeft me weer een beetje moed!
    Zit op het moment niet heel erg goed in me vel...vandaar dat de wilskracht iets afneem! Maar maandag ga ik er echt voor, ben er dan toch weer wel van overtuigd dat ik het kan!
    Ben al eens ColdTurkey gestopt, en heb dit toen 2,5 jaar vol gehouden!
    Wel heb ik begrepen dat een 2e x stoppen een stuk zwaarder valt...heeft hier iemand ervaring mee?

@ Kritsel,
    Hey hoe is het met jou? Lang niet meer gezien hier op het forum!
    Wat goed dat je er ook mee bezig bent om te stoppen...en op welke manier je dat gaat doen, maakt niet uit, als het resultaat maar het zelfde is!

X

6. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ik ben nog steeds vastberaden om 3 juli te stoppen! :D
    Maar ik maakte toch iets raars mee 2 dagen geleden :eek: :eek: .... Mijn vriend is gewoon al twee dagen gestopt! Hij heeft nergens last van!
    Hij hoorde dat ik via dit forum een stop poging zou wagen, en dat beviel hem zo goed dat ie sinsdien niet meer gerookt heeft... Ik sta echt met een mond vol tanden, hahaha :) :) (hier kan ik nog een een voorbeeld aan nemen :p ...

@ KRISTEL:

Hoe is het met jou meid? Lang niks van je vernomen!
    Waar bestel je zo'n electronische sigaret? Mischien ook wel de ideale uitkomst voor mij!

xx

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey hey :)

Met mij gaat het op zich goed hoor! Wij gaan gewoon weer verder met zwanger proberen te worden :) Hoewel ik soms wel echt mijn momenten heb dat ik me zwaaaar kl*te voel.. Als ik bijvoorbeeld zwangere dames zie, of stelletjes met kleine babietjes enzo :( Of als ik weer moet horen hoe goed het wel niet gaat met de ongeplande, niet-zo-slimme-zwangerschap van mn nichtje :( (%$^%&*(*#@) GRRR!

Maar in ieder geval :)

Ik zag gister een reclame voorbij komen op tv over zo'n electronische sigaret. Ze hadde nu een of andere aanbieding, als je zo'n ding kocht dan kreeg je gratis 10 doosjes met cartridges erbij twv €90. En wat ze zeggen op die site is dat 1 cartridge ongeveer net zo lang meedoet als een pakje sigaretten (20 stuks dus). En in een doosje zitten 6 cartridges.. 6 pakjes sigaretten dus...
    dat x 10.. 60 pakjes sigaretten dus :p

Als je nagaat dat zo'n sigaret + 60 cartridges 99 euro kost inclusief verzendkosten ed. Dan kan je er in principe geen buil aan vallen om het te proberen :)

bedenk maar eens hoeveel 60 pakjes sigaretten kosten! Met die beredenering vond ik het wel waard om het te proberen :)

Website is trouwens www.supersmoker.nl

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    En wat ik het voordeel eraan vind is dat er geen schadelijke stoffen in zitten en dat de nicotine minder is dan in een normale sigaret.

Ook kan je steeds verder afbouwen. Ze hebben ook cartridges zonder nicotine.
    Dus als je echt wil roken voor de smaak, kan je altijd nog met dat ding zonder nicotine roken en je schaadt er niemand mee :)

9. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@ Kristel:

Ik kan me voorstellen dat je het er zo nu en dan nog erg lastig mee hebt! Zo twee keer achter elkaar is niet niks!
    Petje af hoor dat je/jullie gewoon doorgaan! :D Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik had gedaan als ik in jou schoenen stond!

Die super smoker is (omgerekend) idd een stuk goedkoper! Denk dat ik het ook maar eens ga proberen! Dank je voor de tip! :D

xx

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik lees nu net mijn verhaaltje over supersmoker en ik krijg echt het gevoel alsof ik van carriere moet veranderen ofzo! :)
    Ik lijk wel zo'n Tell Sell figuur >> 'wow Mike, it's amazing!' :)

11. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

:) :) whahahaha.... nu je het zegt :p:p

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Pas wel op met dat ding he, ga hem niet gebruiken wanneer je weer zwanger bent, want er is nog lang geen goed onderzoek naar gedaan!
    En er zitten zeker wel chemische dingen in, dus ga er niet vanuit dat je nu gezonder bezig bent. Het is en blijft rotzooi!
    Dus even een waarschuwing van deze kant ;)

Mijn man is trouwens een maand na mij ook gestopt. Hij is eerst gaan minderen en zo gestopt.
    Hij heeft het echt veel moeilijker dan mij en bij hem duurde het ook langer voordat hij er minder aan dacht.
    Ik ben dus van mening dat cold turkey beter is dan minderen.

Overigens is het niet de nicotine die je gaat missen (das enkel de eerste week) Het is vooral de handeling die je gaat missen!
    Het automatische sigaretje bij het wakker worden, na het eten, bij het uitgaan, op een verjaardag enz enz.
    Je gaat echt merken dat je iets mist in je handen.

Maar je merkt echt al heel snel dat je dat vergeet.
    Dan mis je niks meer in je handen en valt het je des te meer op hoeveel mensen roken. En hoe erg het stinkt :p

Enne .. misschien als extra stimulans:
    ik kan volgende maand een superdeluxe laptop kopen omdat ik niet meer rook! Hou gewoon 150 euro per 4 weken over!

13. Madelon84

marieke, ik vind niet dat de tweede keer stoppen zwaarder valt, het ligt er maar aan hoe gemotiveerd je bent.
    als je zoiets hebt van: ach ik probeer het weer eens een keer, wat ik al wel eens heb gehad.. dan is de drempel heel laag naar het weer beginnen met roken.
    maar als je zo denkt: de vorige keer is het niet gelukt, nu ga ik er echt voor! dan lukt het je, echt!
    dreamer, wat gaaf dat je een laptop kan kopen! kun je nog vaker achter internet ;) hihi
    als je het geld echt apart zet, merk je dat je veel overhoud, maar ik doe dat niet en dus merk ik het ook niet.
    ik merk helaas nog niet dat ik beter kan ruiken, proeven enz.
    denk dat ik daar toch te weinig voor rookte dan. ik kan me voorstellen dat als iemand 1 a 2 pakjes per dag rookte, dat ze dan duidelijke verschillen merken!
    ben al bijna 3 weken gestopt en ben nog niet aangekomen! :D gelukkig maar, want ik kan me echt niet inhouden met eten en snoepen... :oops:

14. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Dank je wel, dat ik nu op de lijst sta is nog meer een stok achter de deur!
    Heb al veel pogingen gedaan, maar ik wil nu ECHT doorzetten!
    Het is nooit te laat, denk ik maar!
    Dus de meiden die weer begonnen zijn na hun stoppogingen: probeer niet verdrietig of teleurgesteld te zijn, wanneer het de tijd is, lukt het je echt!
    Daar ben ik van overtuigd! :thumup:

Liefs Lisszy

15. Madelon84

hallo meiden! hoe is het met mijn mede-stoppers? het is hier stil, we zitten al op pagina 2, schandalig ;)
    ben morgen 3 weken gestopt en ik ben steeds blijer met mijn leven zonder peuk.
    kristel, succes met de supersmoker! laat je weten hoe het bevalt?

16. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@ Marieke11:

Meid ik zie dat je één dag overtijd bent :D
    Ik ben nieuwsgierig...is het raak?

kus

17. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Goedemorgen meiden!

Vandaag is 't dan zover!
    Heb vanmorgen een halfvol pakje sigaretten in de vuilnisbak gegooid en.. hopelijk haal ik 't er vanavond niet weer uit! ;)

Vriendlief is erg blij dat ik ga stoppen, dus dat is al een goede stimulans.

Succes voor iedereen die al gestopt is of nog gaat stoppen!

Groetjes,
    Roosje

18. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Meiden...

Nou ik ben ook begonnen! Met stoppen natuurlijk! Gister me pakje leeg gemaakt....nu niets meer in huis!
    Mijn manlief werkt niet echt mee....dus das niet makkelijk!
    Ben benieuwd hoe dat gaat vandaag, vanavond ook nog cursus op t werk....blegh!

Suc6 aan alle anderen!

@ Eleni..volgens mij niet raak hoor, ik zit te wachten op me duivels!

19. Tulli

Tulli Niet meer actief

Stoppen met roken lijst!

Stopdatum, Naam, Aant. Weken Gestopt,

11 mei '08 Madelon84, 3 week
    19 mei '08, Strijkkraal, 2 weken
    20 mei '08, Lies23, 2 weken
    26 mei ’08, Gaby83, 1 weken
    26 mei '08, Tascha, 1 weken
    27 mei '08, mzw, 1 weken
    02 juni '08, Marieke11, 0 weken
    02 juni '08, Soezah, 0 weken
    02 juni '08, Irene H, 0 weken
    02 juni '08, Roosje75, 0 weken
    02 juni '08, MiaMel, 0 weken
    01 juli '08, Lisszy, 0 weken
    03 juli '08, Eleni, 0 weken

*** De aant. weken veranderd, ook alvast voor morgen!***

20. Madelon84

Marieke en roosje: hou vol, jullie kunnen het! bedenk je dat de eerste 3 dagen het moeilijkst zijn, daarna wordt het alleen maar makkelijker.
    er zijn meer meiden die vandaag gaan stoppen volgens de lijst, hoop dat jullie doorzetten en ervoor gaan! succes 8)

Deel Deze Pagina