Samen stoppen met roken! Omdat we zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tulli, 18 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulli

Tulli Niet meer actief

Madelon84,

Bedankt...ik ga er voor!
    Achteraf gezien niet de meest beste dag om te stoppen, op me NOD! Maar goed, ik ga proberen het vol te houden!
    Mijn vriend stopt 1 juli...vind het wel jammer dat hij niet met me mee stopt! Ik ga in ieder geval niet nog een maand uitstellen, want dat word dan afstel!

X

2. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    @Madelon84; bedankt voor je bemoedigende woorden! Vandaag zal het wel meevallen, maar ik denk dat 't vanavond pas moeilijk gaat worden.
    Maar ik ga er voor..

@Marieke; oei dat is idd dapper; stoppen op je nod! Hopelijk test je gauw positief. Een betere reden om de stoppen is er bijna niet! ;)

3. Tulli

Tulli Niet meer actief

@Roosje,
    Tja..anders weet ik elke keer wel wat te verzinnen! Wat goed dat je er ook echt voor gaat!
    Vraag me af hoe het met de andere meiden is die vandaag ook zouden stoppen! Ga er vanuit dat ze met ons mee doen!

Hoe ist met de dames die al 1-2 weken gestopt zijn>?

X

4. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Nou dames! Helaas moet ik jullie teleurstellen :( Ik ben maar 2 dagen gestopt! Ik hield het niet meer vol! Ik weet het....het is erg zwak. Maar ik vind het nog zoooooo moeilijk! Ik weet nog niet wanneer ik weer ga stoppen. Maar ik stop zowiezo al ik een positieve zwangerschaptest in handen heb. Maar jah wanneer dat gebeurd weet ik nie. Ik wil echt eerder stoppen......misschien dat ik toch maar eens over wat hulpmiddelen ga nadenken......

Haal mij maar weer van de lijst af :(

Hoe gaat het met de dames die al wel zijn gestopt?

Groetjes gaby

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik zet het geld ook niet apart, maar merk het aan wat ik per maand overhou op mn bankrekening.

Ik rookte echt veel, maar kan ook niet zeggen dat ik dingen anders ruik of proef hoor! Ja ik ruik dat iemand gerookt heeft, maar de bloemen ruiken niet ineens sterker of anders ofso.
    En dingen die me lekker smaakte smaken nu niet ineens lekkerder, gewoon precies hetzelfde.
    Heeft dus niks te maken met hoeveel je rookte blijkbaar :)

Nieuwe maand, nieuwe week, wie zijn er gestopt?

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Oh yeah, de SuperSmoker is in de house ;)

Dat ding moet eerst zoveel uur opladen dus ik laat later wel weten hoe het is :p

7. soezah

soezah Actief lid

22 feb 2008
    115
    0
    0
    dag meiden,

ik zie dat het allemaal hartstikke goed gaat met het stoppen!
    bij mij niet! ik zou gister stoppen maar we hebben vrijdag ons hondje laten inslapen waar ik het best moeilijk mee heb.
    daarom zou ik graag mijn stopdatum willen verplaatsten naar 9 juni.
    alvast bedankt.

groetjes

8. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    Hallo,

super dat dit topic is geopend, graag wil ik me hier aan toevoegen als jullie het goed vinden, ik ben al een aantal weken aan t stoppen maar iedere keer uitgesteld.

Vandaag begonnen met stoppen vanwege luchtweginfectie, goed moment toch.

Alleen heb het best moeilijk met momenten, ben heel onrustig, heb lolly's gekocht, zit nu op het stokje te knabbelen. en wat opgefokt, maar ik ga doorzetten.
    Mijn mannetje stopt ook als het goed is ik hoop gauw kan ik ook bij hem de steun vinden.

Dames succes!

Willen jullie me op de lijst toevoegen.

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ok, die SuperSmoker is niks waard :( Het smaakt heel smerig, een beetje een combinatie van sigaren en cognac.. Alles behalve sigarettensmaak dus :( Ook komt er bijna niks uit, hoe hard je ook 'zuigt' eraan...

Nee, ik vind het niks :(

Ik denk dat ik maar gewoon weer ga proberen Cold Turkey te stoppen, want als t met die smoker moet.. NEE DANKJE! Vies ding!

Alleen wanneer ik precies wil gaan stoppen weet ik niet.. Eerst zei ik altijd zodra ik een positieve test had, nouja, de 1e keer dat ik die had ben ik ook meteen gestopt alleen een week later kreeg ik een miskraam en toen ben ik nog veel meer gaan roken juist..

En aangezien de 2e keer ook een vmk geworden is, bespaar ik mezelf tijdens die eerste week of 2 weken even de stress van t stoppen met roken, want ik ben al stressed genoeg over t feit of t kindje wel mag blijven zitten de volgende keer :(

Ik heb nu alweer heel sterk het gevoel dat ik weer zwanger ben, en mocht dat weer zo zijn, dan stop ik met roken als ik op 6 weken zit en t gaat nog goed :) Ik wil namelijk eerst door die stressperiode heen van afwachten of het innestelen zelf wel goed verloopt ed..
    Heel verhaal, maar hopelijk duidelijk uitgelegd!

Dus, ik laat het nog weten :-D

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Nee, ik heb even heel snel nagedacht:

Als ik nu weer zwanger ben, of niet, dat maakt even niet zoveel uit; Ik ga 19 juni op vakantie naar Egypte voor 15 dagen. Ik denk dat de 1e dag van de vakantie een goed moment is om te stoppen!

Mijn laptop gaat mee op vakantie en we hebben internet op de hotelkamer, dus ik kan jullie dan precies mijn ervaringen vertellen :p En mn frustraties uitleven als dat mag ;)

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Zo jij denkt snel na :)

Ik heb altijd zo iets van: waarom uitstellen tot morgen wat je ook vandaag kunt doen. Je gaat alleen maar meer tegen die datum aanhikken en smoesjes verzinnen waarom je niet zou hoeven stoppen enz enz.
    Cold turkey?
    Steek er dan vanaf nu geen 1 meer op...

Maar goed, das mijn mening ;)

12. soezah

soezah Actief lid

22 feb 2008
    115
    0
    0
    @dreamer83
    ik begrijp helemaal wat je bedoelt, ik houd absoluut niet van uitstellen.
    jammer genoeg weet ik van mezelf dat als ik nu stop dat ik het niet ga volhouden, mijn hondje was me daarvoor net iets te veel waard.
    waarschijnlijk was je bericht ook niet persoonlijk naar mij bedoelt maar voelde me toch aangesproken vandaar dat ik reageer!

groetjes

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Heey,

superidee dit topic! ;)

Ik heb al eerder geprobeerd te stoppen maar het lukte me niet.
    Nu wil ik een nieuwe poging doen, we zijn nu al 25 bijna 26 rondes bezig om zwanger te raken en te blijven en wil er nu alles aan gaan doen zodat het ooit eens lukt en blijft.

Mijn man rookt niet dus is het miss iets makkelijker :rolleyes:

Ik zit nu op dit moment mijn laatste peukie te roken en heb dan niks meer in huis en ga ook niks meer halen....
    dus bij deze ga ik vanaf nu ook stoppen :eek:

Ik hoop dat het lukt.

liefs Noes

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Was op niemand persoonlijk bedoeld hoor Soezah :D Was gewoon iets wat in mn hoofd zat en wat ik wilde delen.

Ik had overigens net een nieuwe slof gehaald toen ik plots beloofde dat ik zou gaan stoppen. Heb toen zelfs nog een maand met een half pakkie peuken in mn tas rond gelopen! Maar echt never er 1 meer van gerookt :D
    Na een maand durfde ik mn pakje wel af te staan.
    Na 2 maanden heb ik de andere 9 pakjes maar doorverkocht.

Ik was ook helemaal niet van plan om te stoppen (haha anders koop je geen slof :p ) Was echt impulsief geroepen dus.
    Maar wel volgehouden en tot op de dag van vandaag nog blij mee :D
    Op vrijdag de 13e ben ik al 5 maanden gestopt! :D

15. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Heel veel succes noesje!

16. soezah

soezah Actief lid

22 feb 2008
    115
    0
    0
    is al oke!
    ik hoop in ieder geval dat iedereen op de goede weg is met stoppen!
    nog even en dan ben ik er ook klaar voor!

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Goeiemorgen meiden,

@Dizzy, dank je meid

Ben nu net wakker en is echt moeilijk moment dat bakkie koffie
    en dan zonder dat peukie erbij, maar goed volhouden en denken
    och ik steek er straks wel een op en zo iedere keer weer.

18. Witte

Witte Lid

11 mrt 2008
    97
    0
    0
    Het is ook soms moeilijk he dames! Heel veel succes!

19. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Meiden,

Het stoppen met roken...is me niet gelukt!
    Ik lees wel..maar neem even afstand van het forum, omdat ik niet meer met het zwanger worden wil bezig zijn.
    Nu 5 dagen overtijd, woensdagochtend nog nega. getest!
    Weet niet wat er met me lichaam gebeurt...tis afwachten!

Dus ik draag dit topic over aan jullie enthousiaste-lingen!

Kom snel weer eens kijken...maar neem even voor mezelf een time-out!

Tot snel! En heel veel suc6!

20. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

meid wat vreemd zeg!

ben je nogsteeds overtijd of zijn je :evil: er al?

Deel Deze Pagina