Samenlevingscontract of trouwen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Slagroomtoetje, Jan 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    ha ik zou kiezen voor trouwen, je gaat anders hoop onkosten maken terwijl je toch wi, trouwen. wij zijn ook getrouwd maar die was al gepland en kindje ook maar kreeg eerst mk en kwam nu zo uit dat ik 26 weken zwanger was maar we hebben wel met alles erop aan gedaan. succes en als je gaat trouwen maak er een mooie dag van klein en simpel kan ook hartstikke leuk zijn

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik zou voor trouwen gaan...
    Als je geregistreerd partnerschap doet en je wilt later trouwen, dan kan dat niet meer.
    Dan zou je namelijk eerst moeten scheiden weer van elkaar omdat je g.p. hebt en dan opnieuw alles moeten doen.
    Is een stuk duurder en ingewikkelder dan meteen trouwen.

En wat je altijd nog kan doen is het nu klein houden en later aan als jullie geld ervoor hebben een feest geven.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik een kindje geen reden vind om te trouwen.. Trouwen doe je om elkaar trouw te beloven en mdat je van elkaar houdt (nog wel meer redenen, maar zo wordt t een heel verhaal :)), niet omdat het een beetje werk uit handen kan nemen...

Maargoed, ieder zn eigen ding ;)

3. Rimimi

Rimimi Actief lid

Oct 24, 2008
    185
    0
    0

Wij hebben het ook zo gedaan. Toen ik zwanger was van mijn dochter heeft (nu mijn man) het kindje erkent. Na 1,5 jaar zijn we getrouwd zoals wij dat altijd wouden. En echt zoooo leuk als je kindje daar ook bij is!

groetjes!

4. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja speciaal he zo intiem als je kindje mee kan trouwen, die van ons heeft ook de ringen "omgedaan" en hij heeft zijn papa en mama getrouwd (met een beetje hulp van de ambtenaar), zo schattig, hij had hetzelfde pakkie als zijn papa aan alleen dan mini-me formaat en dezelfde corsage alleen dan in het klein, ik ben zo met MIJN mannen getrouwd was zoveel meer intiemer als ik me ooit had kunnen voorstellen, ik vond het erg om niet hetzelfde te heten als mijn zoontje maar het was het wachten waard (soms kan een beetje geduld heel erg lonen!)

5. 2009mama

2009mama Niet meer actief

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    @Zwanger89: Dat klopt, eerst kon je wel gewoon je gp om laten zetten en trouwen.
    Maar sinds dit jaar kan dat niet meer.
    Dus als je nu gp doet en later wilt trouwen dan zal je eerst moeten scheiden...

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja dat dacht ik ook inderdaad maar what's the point ervan, een beetje nephuwelijk voor mijn idee, hebben ze mij ons in de familie ook gedaan maar ben niet naartoe gegaan, en mijn nichtje trouwde gratis (mochten we wel komen) en gaf daarna een feest voor alleen vrienden en moesten wij oprotten maar wel ons kado achterlaten (terwijl wij 4 uur moeten rijden ervoor) dat heb ik dus ook niet gedaan als je trouwt doe je het goed en anders heeft het geen punt vind ik...

Of je doet het gewoon gratis evt met je vader en moeder ofzo maar laat het dan er helemaal bij, ik vind een verlaat feest (waar je dan weer je envelopje kan inleveren) zo aso overkomen..

8. 2009mama

maar hun trouwen dit jaar toch ..? of kunnen alleen mensen het nog die het voor 2009 het hebben laten doen,

ik bedoel.. mensen die in 2003 g.p hebben gedaan, en zich volgend jaar bedenken te willen trouwen, kunnen die dat nog wel? of moeten die ook eerst scheiden?

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Iemand die vorig jaar gp heeft gedaan kan nog gewoon trouwen.
    Mensen die vanaf dit jaar gp doen zullen eerst moeten scheiden voordat ze mogen trouwen.

Ik weet ook niet voor de volledige 100% hoe het zit, maar een aantal mensen die ik ken zijn om die reden meteen getrouwd.

10. 2009mama

ooh dat wist ik helemaal niet,
    heb er verder zobiezo weinig verstand van hoor,
    maar mijn broer had het 4 jaar geleden gedaan,en nu gaan ze toch trouwen,alles om laten zetten,ook notaris dingen gewoon zelfde voorwaarden meegenomen,en nu hebben ze gewoon groot feest in juni met ja-woord en alles erop en eraan.

als dat echt zo is kun je beter meteen trouwen. dan stelt g.p. nog maar weinig voor en kost het inderdaad alleen maar dubbel geld.

11. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Met g.p. moet je toch nog wel de voogdij aanvragen voor de vader?

12. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

...als je trouwt dan doe je dat uit liefde en niet voor kado's
    ...als je naar een bruiloft gaat doe je dat omdat je ze leuk vind...en dan neem je iets mee als JIJ dat wil...volgens mij zijn kado's en "envolopjes" geen verplichting :rolleyes: als jij dat zo ziet ...zit jij met je denkvermogen verkeerd

13. shay01

shay01 Fanatiek lid

Sep 29, 2008
    1,628
    0
    0
    Ieder heeft zijn eigen mening over trouwen en het huwelijk zo denkt iedereen ook anders over "als je trouwt dan doe je het goed"

Wij gaan ook trouwen en ook lekker simpel en gratis... S'avonds lekker eten met ze 10 man...
    Wij trouwen uit liefde en omdat we dat willen, dan doen we het liever nu zodat alles ook gelijk goed geregeld is met die kleine en we allemaal dezelfde achternaam hebben...
    Ik zal er nooit geen traan om laten dat het geen grote bruiloft met alles erop en eraan is geweest... Dat is nooit mijn droom geweest en het geld tja ik heb het er niet voor over ga ik liever straks lekker met ze drieen op vakantie...

Maar daarin verschillen de meningen en daarom moet je het ook doen waar jij je goed bij voelt...

14. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wat ik bedoel met als je het doet doe je het goed, dan doe je het in 1 keer hoe je graag wilt, dus niet nu gratis en dan later "overdoen" je krijgt geen "overdoen" met trouwen.

En bij de meeste zijn de envelopjes toch aardig verplicht, als iemand het goedkoop wil doen en dan van de envelopjes op huwelijksreis daar laat ik mezelf niet voor gebruiken, je viert het goed en ik doe gezellig mee (hoeft niet duur te zijn maar wel gewoon een hapje / drankje simpel, beetje muziek ofzo), of je viert het cheap en simpel maar dan dam moet je ook niet verwachten dat mensen het als een groot feest doen (als je het zelf klein houd)

15. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Het trouwen doen ze misschien niet over maar een feesje kan je toch altijd flink over doen? Wat is daar mis mee. Als mensen dat willen doen? Laat ze lekker gaan....

Tja wij zijn vrij goedkoop en simpel getrouwd...en een huwelijksreis van 8 weken er achter aan...dan habben wij nooit gered hoor met envolopjes. Als je er vanuit gaat dat je geld krijgt voor trouwen dan is dat niet gezond...leuk als mensen je geld wil geven ...maar dat moet naar hun budget en wensen zijn niet naar het echtpaar. En als jij vind dat het verplicht is (volgens mij is het altijd een kado tip...geen eis) dan is het nog altijd aan jou of je daar aan voldoet.

16. 2009mama

nee hoor, alleen erkennen, gezagsregeling en alles hoeft niet.

17. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Nee hoor, je kunt gewoon een GP aangaan en als je dat later wilt, gewoon alsnog trouwen. Je hoeft dan geen getuigen meer te hebben, maar het kan prima. Heb het vanmorgen nog nagevraagd bij de gemeente.

18. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Dat klopt dus niet...tenminste niet hier in mijn gemeente

19. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ik wil wel graag een grote bruiloft, ik heb altijd al gedroomd van een mooie trouwjurk en een groot feest. Dat is ook de reden waarom wij eerst een GP tekenen en daarna pas gaan trouwen. Wij willen allebei een feest.
    Als ik kijk naar de bruiloften van mijn zwagers denk ik echt: wauw! Dat was zo leuk, dat wil ik ook.

Het lijkt me dus persoonlijk helemaal niet leuk om even snel te trouwen op een ochtend, maar dat verschilt inderdaad per persoon.

20. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Wij zijn dus ook klein getrouwd. We hebben een paar kleine :D cadeautjes gekregen van de getuigen. Dat vonden we erg leuk. Maar we verwachten echt geen cadeaus of enveloppen van iedereen.

Zelf vind ik het heel normaal als ik naar een trouwerij ga om wat te geven, maar als ik een feest geef, is het echt niet zo dat ik er vanuit ga dat iedereen wat geeft hoor. De aanwezigheid is wat mij betreft genoeg!

Share This Page