Foliumzuur. Tot wanneer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaDeborah, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeborah

    MamaDeborah Actief lid

    14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    hallo allemaal,

    Ik slik sinds de 5de week foliumzuur. Maar nu staat er op de bijsluiter dat ik ze mag slikken tot de 8ste week. Maar dan heb ik ze maar 3 weken geslikt.
    Is dit erg? Of kan ik ze nog langer slikken?

    Alvast bedankt voor de antwoorden.

    Kus Deborah
     
  2. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    ik slik gravitamon, daar zit ook foliumzuur in, maar ook ijzer en verschillende vitamines..
    Die kun je de hele zwangerschap slikken en zijn ook goed voor als je borstvoeding wil geven!
     
  3. MamaDeborah

    MamaDeborah Actief lid

    14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Bedankt. Dan ga ik daar eens voor kijken. Dat vindt ik toch een fijner idee.
     
  4. Kletstante28

    Kletstante28 Actief lid

    23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Ik begreep tot 10 weken van mijn VK en huisarts !
     
  5. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Hier ook tot en met 10 weken trouw iedere dag geslikt. Nu slik ik er af en toe nog eentje (potje moet toch een keer op), maar echt niet meer zo trouw als eerst.
     
  6. Butterfly

    Butterfly Bekend lid

    13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik heb Fem Natal en dit blijf ik slikken tot ik stop met borstvoeding geven (is ook voor vrouwen die zwanger willen worden, zijn, en borstvoeding geven).
     
  7. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik ook, stop er pas mee als ik ook stop met BV.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik slik zwangerschapsvitamines van de kruidvat. Ik ben er na 13 weken mee gestopt. Ik las laatst dat je vanaf 18 weken (geloof ik) extra vitamine D moet nemen, dus ik slik ze weer braaf. Ik heb ze toch, en er zit genoeg vitamine D in.

    groetjes,
    Snoopy
     
  9. poppy

    poppy Actief lid

    9 jan 2007
    120
    0
    0
    Ik slik de pillen van Etos multi zwanger zijn. Deze mag ik neem ik aan toch ook gedurende de hele zwangerschap slikken?
    Vind ze trouwens wel enorme joekels die pillen!
     
  10. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Tot week 8 moest ik ze nemen van de gyn.
     
  11. marla

    marla Fanatiek lid

    24 okt 2006
    2.239
    1
    0
    Even een vraagje: ik lees hier dat je foliumzuur MAG slikken tot de 8ste week, maar het kan toch helemaal geen kwaad als je ze bij wijze de hele zwangerschap dagelijks doorslikt? Onder het mom van "baat het niet, dan schaadt het niet".

    Weet iemand hoe dit zit? Of kan ik maar beter nu stoppen? Mijn vruchtje is nu 10 weken en 1 a 2 dagen.

    Liefs,
    Marla

    Marla
     
  12. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Nee kan geen kwaad. Maar waarom stap je niet over op zo'n multipil voor zwangeren? Heb je meteen alle vitamientjes te pakken.
     
  13. marla

    marla Fanatiek lid

    24 okt 2006
    2.239
    1
    0
    Dank je wel, Chrisje. Ik zou inderdaad ook op een multipil voor zwangeren over kunnen gaan, maar wil eigenlijk liever niets slikken, behalve foliumzuur dan. (mijn "afwijking" ;)).

    Marla
     
  14. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    Tot 8 weken na de bevruchting, dus tot je tiende zw.week is foliumzuur gewenst. Ik slik ook nu nog Fem Natal..
     
  15. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    tot 10 weken wordt aangeraden om het sowieso te doen, daarna kun je er gewoon mee door gaan. ik slik multi zwanger van de etos, zit ook nog steeds foliumzuur in en deze is toch echt bedoelt voor de gehele zwangerschap ;)
     
  16. MamaDeborah

    MamaDeborah Actief lid

    14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Bedankt allemaal voor julie antwoorden.
    Ik ga morgen even naar de winkel om iets te halen voor de hele zwangerschap.

    Bedankt
     
  17. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    ...enne...de volgende keer vast beginnen voordat je zwanger bent, he ;)
     
  18. chantilly

    chantilly Actief lid

    7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Ik slik ook femnatal, en ik blijf ze voorlopig ook nog wel slikken, omdat er meerdere vitamines inzitten...
     
  19. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    er wordt ook aangeraden ze te slikken voordat je begint met zwanger worden zodat de vitamines al zijn opgenomen in je lichaam...

    de 1e 8 wkn van de zwangerschap is het het belangrijkste om ze te slikken omdat dan het centrale zenuwstelsel ontwikkeld. en hieruit ontstaat later dan hersenen en het ruggenmerg van het kind. na 10 wkn hoef je in principe geen foliumzuur meer te slikken omdat dan het centrale zenuwstelsel zich al gevormd heeft.

    wel kan je daarna over gaan op speciale vitamines voor zwangere vrouwen, ik zelf heb die van vsm "puur mama zwangerschapsvitamines" die slik je gewoon de hele zwangerschap omdat de kleine van jouw vitamines en minerales eet en deze aangezuiverd wordt door deze speciale vitamines..

    smoekie
     

Deel Deze Pagina