Hoi! Ik draag al een paar jaar lenzen en een bril maar ik heb nu het idee dat mijn ogen achteruit gaan. Zou misschien met de zwangerschap te maken kunnen hebben? Wie heeft dit ook gehad en zo'ja, is de meting dan wel betrouwbaar en/of moet je na de bevalling weer een andere sterkte? PS;ik heb nu moeite met achter de pc zitten, wordt er snel misselik van en met auto rijden merk ik dat ik aan het knijpen ben met mijn ogen. Ik heb a.s zaterdag een oogmeting. Alvast bedankt!
Hallo! Ik had meteen vanaf het moment, dat ik zwanger was, dus nog voordat ik het officieel wist door een test, echt problemen met mijn zicht. Heel wazig, vertroebeld, een beetje, alsof je aangeschoten bent. Dit had ik tijdens mijn eerste zwangerschap 10 jaar geleden ook, dus ik wist eigenlijk bijna zeker, dat ik weer zwanger was. Na 2 maanden is dat slechte zien pas weggegaan. Ik zou dus nu geen oogtest laten doen, want ik geloof niet, dat dat erg betrouwbaar is, groetjes, Neisha
Ik heb het nu en tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad. Hier raden ze aan om pas 9 maanden na je bevalling een nieuwe bril of lenzen aan te schaffen. Zolang heb ik trouwens niet gewacht, want ik werd er helemaal kregelig van.
Even gevraagd aan mijn vriend, die is opticien. Heeft zeer zeker met de zwangerschap te maken. Je kunt een oogmeting laten doen, en eventueel daglenzen nemen ivm. de veranderingen in sterkte. Die kun je sneller wisselen. 6 weken na de bevalling, of 6 weken nadat je gestopt bent met borstvoeding is alles weer 'normaal'.
Jep, heeft inderdaad te maken met je hormonen en meer eiwit op je oogvlak. Ik heb net nieuwe lenzen gekregen, maar het is niet helemaal weggegaan. Ik kon zelfs het testen bij de opticien helemaal niet goed doen. Die vrouw werd er gek van, haha! Je moet het ook vooral even zeggen tegen je opticien, dan houden ze er rekening mee. Het kan best zijn dat je oogsterkte veranderd is, maar dan weet hij het in ieder geval.
Ik heb het ook een beetje gehad, maar dat kan ook gekomen zijn omdat ik diabeet ben. Dan heb je sowieso wat meer last van oogklachten. Ik denk dat m'n beide ogen een kwart achteruit gegaan zijn van de zwangerschap. Het is niet weer bijgetrokken overigens, en Jesse is nu al een jaar geweest.
Ik ben net zo verbaasd, eigenlijk. Had net voor de zwangerschap een nieuwe bril en ik merk dat ik slechter ging zien. ik wilde de opticien al de schuld geven
Ik heb het ook.. Mijn ogen zijn nu tijdens de zwangerschap met -2.00 achteruit gegaan, echt erg! Ik heb gelukkig maandlenzen en die worden nu elke maand gecontroleerd en waar nodig wordt de sterkte dan per maand aangepast.
Ik heb ook het idee dat mijn ogen tijdens mijn zwangerschap achteruit zijn gegaan. Ga na de 9 maanden ontzwangeren idd mijn ogen maar weer eens op laten meten!
Hier ook, ik volg een opleiding en kan het bord niet lezen.. Las ik nu iemand die zei dat het tm borstvoeding blijft? Dan kan een nieuwe goedkope bril haast wel uit!
ik heb geen slechter zicht, wel meer moeite met het bijstellen van mijn linkeroog, als ik bijvoorbeeld naar mijn laptop kijk en daarna de ondertiteling op tv probeer te lezen dan duurt het een paar seconden voordat het scherp is. ik wist wel dat het door de zwangerschap kan komen en ik wacht dan ook met een opticien benaderen tot na de bevalling.
hier ook. en ik ben vande week bij de opticien geweest maar die zei: kom over drie maanden nog maar es terug want zelfs na de bevalling kan het een hele poos onscherp blijven
Ja, ik kreeg het advies tot 3 maanden na het stoppen met het geven van borstvoeding te wachten. Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan omdat ik te slecht zag en toen heb ik nieuwe glazen in mijn bestaande montuur laten zetten. Ik krijg trouwens 300 euro per jaar vergoed aan lenzen of glazen dus het deed gelukkig geen zeer in mijn portemonnee.
Ik ben ook vele ,malen slechter gaan zien. Helaas is er hier nu inmiddels ruim 10 maand na de bevalling geen verbetering gekomen
Hier ook! Ik ben inmiddels ruim een maand gestopt met borstvoeding en ik zie nog steeds net zo slecht. Ik heb ook maandlenzen, maar ik heb helaas ook een nieuwe bril moeten aanschaffen tijdens de zwangerschap
wat verhelderend allemaal. Ik heb hele goede ogen en kon zelfs heel verweg borden lezen, waardoor iedereen altijd aan mij van ver vroeg, wat voor straatnaam er op het staat. Maar nu ik zanger ben merk ik dat mijn ogen moeite hebben met aanpassen van afstanden. als ik van dichtbij lezen ineens verweg kijk, merk ik dat mijn ogen echt wel tijd nodig hebben om die afstand scherp te stellen en dan lukt het soms nog niet. ben blij om te lezen dat het een zwangerschapsding kan zijn. nu hoop ik wel dat het bijtrekt na de zwangersschap. ik was altijs zo trots op mijn goede zicht. maar ja als het niet zo is, maakt het ook niet uit.