Schoonmaakrooster en schoonmaaktips

Discussie in 'De lounge' gestart door Mooiezomer, 5 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik heb ook een aantal van die paarse microvezel doeken. Ik vind ze ideaal voor aanrecht en tafels na het eten. Ze nemen veel kruimels op door de grove structuur!

Ik doe elke dag de trappen met de stofzuiger en nu ga ik dus toch die microvezel dweil doek bestellen als ik jou zo hoor! Zal me een hoop tillen schelen! Je bedoelt dus niet de witte stofdoeken voor op het dweilsysteem? en gebruik je ze voor de trap vochtig of droog?

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Jawel! :)
    Gewoon die dunne wegwerpdoeken om mee te stoffen. (Het is ook zo verwarrend allemaal, al die namen die zo op elkaar lijken :D)
    Ik had nu eerst het ergste met een stoffer en blik verwijderd, omdat het al even geleden was, maar daarna gewoon droog eroverheen met zo'n stofdoek en het was zo schoon. Daarna nog een keer met een vochtige doek en wat allesreiniger afgenomen. Nu hou ik dat droog gewoon dagelijks/om de dag bij en het is zo gepiept :)

DQueen vindt dit leuk.
  3. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Zie dit topic nu pas en durf bijna niet te reageren omdat ik geen schoonmaakwonder ben :p
    Maar ik heb eigenlijk haast geen schoonmaakmiddelen in huis ( allesreiniger en toiletreiniger en keukenspray ontvetter en dat was het wel zo’n beetje)
    Ik gebruik al jaren alleen maar microvezeldoeken, krijg er alles wel mee schoon met alleen water. Of ben ik gewoon echt een viespeuk...

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee hoor, je bent geen viespeuk! Hier ook niet veel schoonmaakmiddelen. Vind het allemaal zo onnodig, allesreiniger doet gewoon bijna alles wel tenslotte. Ik ga echt niet beginnen aan verschillende doeken, voor elke oppervlakte een ander middel. Je kunt ook overdrijven.

citroenrasp vindt dit leuk.
  5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw

Als dat voor jou zo goed werkt dan is het helemaal prima toch? :)
    Ik zou in ieder geval niet weten waarom het "vies" zou zijn o.i.d. en zou ook niet weten waarom een ander hierover zou moeten oordelen.

Ach, dat moet iedereen toch lekker zelf weten?
    Jammer dat er meteen een waardeoordeel aan gehangen wordt dat het overdreven zou zijn.
    Net zo goed als dat het andersom jammer zou zijn als ik (of iemand anders) zou oordelen dat jij bijv. "vies" zou zijn omdat je geen verschillende doeken gebruikt. Jouw huis(houden), jouw manier.

Mij interesseert het in ieder geval geen reet hoe iemand anders zijn huishouden runt. Zolang er nog geen nieuwe levensvormen ontdekt zijn bij die persoon vind ik alles prima ;)

(Al ben ik blij dat er in de gezondheidszorg en horeca in ieder geval wél regels zijn voor het gebruik van middelen en verschillende doekjes, maar da's een ander verhaal ;))

Ysabella, Theezeefje, Marbloempje en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Daarom schreef ik ook dat IK het onnodig vindt. De opmerking: je kunt ook overdrijven had ik dan miss beter kunnen zeggen: ik vind het overdreven.
    Haha nee, geen vieze beestjes hier gelukkig :roflmao:
    En inderdaad hoor, ieder zn ding. Ik heb er verder geen last van tenslotte.

Theezeefje vindt dit leuk.
  7. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik ga het nu testen!! :roflmao:

8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.392
    21.775
    113
    Zo lees ik ook vaak dat mensen een geweeeldige thuisgemaakte reiniger hebben van azijn gemengd met baking soda. Afzonderlijk van elkaar maken ze goed schoon maar wanneer je ze mengt maak je dus schoon met enkel water ;) kennelijk reinigt alleen water dus ook prima!

Ik heb ook maar weinig schoonmaakmiddel, wat dat betreft ben ik wel minimalistisch. In mijn gootsteenkastje staat nu: afwasmiddel, keukenspray (alleen voor het aanrecht), wasmiddel en bleekmiddel. Dat wasmiddel kan je trouwens ook voor tegelvloeren en de afwas gebruiken. Ik doe er wel eens mijn muurtegels mee. Ik heb trouwens niet eens allesreiniger omdat ik voor bijna alles afwasmiddel gebruik, maar heb wel een fles vloeibare Aleppozeep die dat doel dient indien nodig. Verder af en toe azijn of baksoda maar die staan niet echt bij m'n schoonmaakmiddelen.

Theezeefje vindt dit leuk.
  9. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Verschillende doeken? Gewoon alles op 60/90 graden in de wasmachine! Moet wel toegeven dat ik de wc met toiletreiniger en wegwerpdoekjes/ keukenrol schoonmaak ( gaat natuurlijk in de afvalbak) omdat ik dat dan weer niet zo’n fris idee vind omdat ik geen aparte doeken ervoor heb.
    Rare nieuwe levensvormen heb ik gelukkig nog niet ontdekt, wel gisteravond een mega badkuipspin die gezellig over de vloer langs kwam banjeren...:D

10. DQueen

DQueen Niet meer actief

Nog bedankt voor de tip! Ik stond elke dag met de stofzuiger in mijn hand 2 trappen te stofzuigen en met 1 zo een doekje gaat het net zo goed maar 10x makkelijker en sneller. Echt een feestje dit!!

Oilell, Marbloempje en Kristel86 vinden dit leuk.
  11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Super dat het zo goed bevalt! :)
    Ik was ook meteen helemaal enthousiast, haha.

Ik ben zelf jaren erg ziek geweest en kon toen maar heel weinig in het huishouden doen; mijn man deed de belangrijkste dingen en ik deed daarnaast wat ik kon (wat dus niet veel was).
    Hierdoor ben ik altijd zoekende geweest naar de, voor mij, beste manier om het toch voor elkaar te krijgen met zo min mogelijk inspanning.
    Inmiddels weet ik dat ik Coeliakie heb en ben ik weer helemaal gezond met een glutenvrij dieet - en vol energie! - maar dat idee dat het huishouden zo min mogelijk lichamelijke energie moet kosten, maar wel met een zo'n "perfect mogelijk" resultaat, is er niet meer uitgegaan ;)
    (Ik hou echt van dit soort simpele handigheidjes!)

Edit: En juist het feit dat ik het huishouden nu weer helemaal zelf kan doen maakt het voor mij extra leuk om te doen! :)

Marbloempje en DQueen vinden dit leuk.
  12. Tupps

Tupps Actief lid

7 jul 2018
    301
    82
    28
    Vrouw
    Heb je meer van die handigheidjes?

DQueen vindt dit leuk.
  13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hmm, het eerste wat ik heb moeten leren was om mijn (hoge) standaarden te verlagen ;)
    Maar dat is niet echt een handigheid, haha.

Ik heb heel veel gehad aan Swiffer-producten:
    - Dusters om even snel overal langs/onder/tussendoor te halen zonder spullen te hoeven verplaatsen.
    - Vloersysteem met droge en natte doeken om tussen het stofzuigen en dweilen door (wat mijn man deed) de vloer te doen. (Niet perfect, maar het werkt)

- En vochtige schoonmaakdoekjes! Zowel voor het huishouden (van AH bijv.) als voor de WC om deze tussendoor snel even te doen (Glorix bijv.)

Verder heb ik op elke verdieping in huis een kastje met schoonmaakspullen en -middelen. Misschien overdreven, maar het werkt voor mij perfect! Het voorkomt namelijk extra trappen lopen doordat je bijvoorbeeld iets niet bij de hand hebt. (Trappen lopen was iets wat heel moeizaam ging op een gegeven moment.)
    Nu nog steeds maak ik veel sneller iets tussendoor even snel schoon, gewoonweg omdat ik het altijd bij de hand heb :)

Tupps en DQueen vinden dit leuk.
  14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Door het bruisen komt het vuil los. Iets wat me alleen met water/azijn of baking soda afzonderlijk niet lukt;)

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.392
    21.775
    113
    Ja klopt, maar het heeft dan weinig zin om dat in een spuitbus te doen. Alleen het bruisen zelf brandt vuil weg maar daarna dus niet meer...

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Nog even aangevuld met de veranderingen die ik deze week doorgevoerd heb en wat alles nóg makkelijker maakt :)

DQueen vindt dit leuk.
  17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Voor de geïnteresseerden; ik heb inmiddels het dweilsysteem van de Cleaning Academy gebruikt en ik ben fan!
    Wat gaat het dweilen snel en makkelijk ineens!
    Echt ingenieus ook dat je het water/sop in de steel kan doen; ideaal!
    Alleen met sprayen komt er in mijn beleving al snel best veel water uit, dus drukken op die knop moet met beleid ;)
    Maar verder? Ding is absoluut het geld waard!

Oh ja, ook de schubdoek heb ik gebruikt - kreeg ik gratis bij de bestelling - en daar wil ik er nu ook een aantal van bijkopen, haha.
    Deze is ideaal voor grotere oppervlakken en door de structuur veeg je alles zo weg :)

18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Kan iemand me uitleggen wat de microvezeldoeken van cleaning academy anders maakt dan andere microvezeldoeken? Ik ben zelf niet heel erg fan van microvezel omdat ik ze een beetje akelig vind voelen (ja, klinkt heel gek, maar ik ben overgevoelig op meerdere zintuigen, waaronder tast, watten kan ik amper aanraken, die moet ik heel stevig vastpakken, anders word ik akelig). Maar ja, iedereen lyrisch hier, dus nu vraag ik me toch af wat ik mis :o::p

19. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw

Heb je een link voor mij van de dweil? Alvast bedankt:)

20. Demi

Demi Actief lid

10 jul 2006
    367
    23
    18
    Hier een mee lezer, iemand bekent met de sprayflacons van de cleaning academy?

Als het goed is krijg ik ze vandaag binnen, lijkt mij ideaal met schoonmaken effe sprayen en een doekje er overheen :) Ik heb 2 met het logo voor sanitair {wc beneden en badkamer}, 2 met interieur logo {1 voor boven en 1 voor beneden}, 1 met keuken logo en een zonder logo besteld.

Deel Deze Pagina