oke er zijn nu meer die het niet leuk vinden om borst voeding te gevn las ik wel. ja het lijkt mij ook niet leuk om een paar keer per dag het kind aan mijn borst te leggen. als ik er aan denk dan wordt ik ook niet echt vrolijk. ik vindt het iets sexueels en niet iets om mijn kind aan te leggen nee niet voor mij weggelegd!
TS hoeft zich wat mij betreft absoluut niet schuldig te voelen over het geven van flesvoeding. Je bent nb geopereerd! En ik kan me zo voorstellen dat dit ook nog eens geen gemakkelijke operatie was ook. Schuldgevoel is dus nergens voor nodig! Wel ben ik het zwaar oneens met mensen die om, in mijn ogen, kulargumenten van tevoren al beslissen om geen borstvoeding te geven, zoals Sunlight. Je wilt toch het beste voor je kindje? En dat borstvoeding het beste is, daar kun je inmiddels echt niet meer omheen! Pff, wel je vriend aan je borsten laten lurken, maar je kindje de gezondste voeding die het kan krijgen onthouden... Ongelofelijk...
Wel een klein beetje herkenbaar. Ik kan ook geen borstvoeding gaan geven i.v.m. medicijngebruik. Maar het is niet anders en tegenwoordig is het 'bijna' net zo goed hoor! Vergeet niet dat het ook heus voordelen heeft. Weet je al welk merk je wilt gaan geven. Wij twijfelen tussen Friso en Nutrilon, maar gaan toch voor Friso hoogstwaarschijnlijk. gr vruchtje
Ik vind dat je moet doen waar jij je goed bij voelt! Een blije mama is een blij kind, toch? @Lllaura: Beetje lullig om Sunlight zo te veroordelen hoor! Wat jij een onzinargument vindt is voor haar een goed argument. Als zij zich er niet goed bij voelt om bv te geven, wie ben jij om haar te zeggen dat het bullshit is? @Sunlight: Ik kan me best voorstellen dat je zo denkt hoor, ik heb dat ook wel eens zulke gedachten @All: Wij kiezen uiteindelijk ook voor FV, na lang nagedacht te hebben. En waarom, dat maakt geen donder uit Waar je ook voor kiest, doe wat jij denkt dat goed is! En je hoeft je echt niet te verontschuldigen, verdedigen of te verklaren waarom je iets doet. Gewoon doen waar je je goed bij voelt, dan zit je altijd goed En wij gaan voor de nutrilon met immunofortis
nou sorry hoor maar als je het niet wilt geven en je doet het toch wel dan wil het toch niet. je vriend aan je borst laten lurken wat is dat voor dom praat. ik heb er gewoon niet zulke gevoelens bij als een ander misschien nou daar kan je niets aan doen ook al is borstvoeding belangrijk. ik kan het toch niet. ik kan niet mijn tiet zo even uit mijn shirt halen waar iedereen bij zit zo vrij ben ik niet. dus nee sorry als ik dat niet wil en een ander zit daar mee die hebben dan pech het is mijn eigen keus en heb daar een ander niet voor nodig om te kiezen wat ik wel of niet moet wat wel of niet het best voor MIJN kind is. dat kan ik zelf wel beslissen aangezien ik niet kan kolven in mijn beroep dat heeft mij de doorslag gegeven.
En dit slaat sowieso al nergens op als reactie op Sunlight... Zij ziet haar borsten als iets sexueels en voelt zich om die reden ongemakkelijk bij als er straks een kindje aan zou hangen. Wat heeft de vergelijking met vriend/man daar mee te maken? Die lurkt er toch niet aan om te mogen drinken of wel dan? Ik vind het echt een hele kromme vergelijking! Sunlight vindt het waarschijnlijk gewoon moeilijk om voeding en sex wat borsten betreft apart te zien. Niks mis mee hoor! En dat jij dat wel kan Lllaura, good for you
kristel86 dank je voor je lieve berichtje! ik schrok ook heel erg toen ik dat bericht las van laura. aangezien het twee jaar heeft geduurd voor ik zwanger ben geworden en dus hier heel erg goed over nagedacht heb en niet zomaar iets is geweest wat we 1 2 3 hebben beslist. en misschien als het straks in mijn handen ligt denk ik er wel heel anders over maar nu denk ik gewoon zo. en in mijn beroep kan ik niet kolven dus ja. .....
@Sunlight: Ja ik kan me gewoon boos maken om zulke opmerkingen. Iedereen moet doen wat ze zelf wilt. En ookal is iemand anders t daar niet mee eens, dat geeft die persoon niet t recht om je daarmee te veroordelen.. En je hoeft echt niet te verklaren waarom je FV wil geven hoor Jij voelt je daar beter bij dan bij BV en dat is reden genoeg, vind ik.
lief dank je wel. nou ja ik wil gewoon mensen laten begrijpen waarom het voor sommige mensen gewoon niet zo voelt ach je hebt ook gelijk waarom moet ik mij zo verantwoorden. het is mij keus en mijn kind en mijn lichaam. liefs
Je moet je absoluut niet schuldig voelen hoor. Mijn eerste kindje heb ik bewust flesvoeding gegeven gewoon omdat ik me er beter bij voelde. Ik was te onzeker of het wel of niet zou gaan lukken. Nou nou ik heb het geweten hoor het is alsof je je tegen de hele wereld moet verdedigen. Ik heb dan ook constant gezegd dat ik er voor gekozen heb voor volledige flesvoeding. Nu ben ik zwanger van de tweede en ga weer flesvoeding geven, ik hoor iedereen nu alweer denken "ego tripper" en weet je het zeker? Het is zo mooi. Ieder voor zich denk ik dan en natuurlijk heb ik ook mijn twijfels wel gehad hoor. Om mezelf iets meer rust te geven en niet de eeuwige discussie aan te moeten gaan zeg ik maar gewoon "tja jammer maar het lukte niet" pas dan laten ze je met rust.. Ik zou zeggen suc6 met de fles.
Lekker laten kijken. Er is zo'n taboe nog op FV in deze tijd, het slaat compleet nergens op. Natuurlijk is BV hartstikke goed voor je kindje, maar ik geloof er niet zo in dat FV veel slechter zal zijn. Niet schuldig voelen hoor meid!
Ja wat kan die druk van buitenaf toch groot zijn he? Het is natuurlijk ook maar hoeveel je je er wat van aantrekt (ik toen dus heel veel met al mn hormoontjes).. Het was wel mijn keuze voor borstvoeding, en dan te kijken hoe het gaat. Nou ik heb 6 weken bv gegeven, ik wist van voor niet meer dat ik van achter leefde. Borstontstekingen, een kindje dat heel onrustig dronk (lees 20 keer tepel op en af ) en veeeel te veel melk, dus moest kolven, anders kreeg hij alleen de voormelk binnen. Ik voelde me net zo'n koe dat aan zo'n apparaat gekoppeld zat. Mijn schema was: kind uit bed halen, luier verschonen, voeden, knuffelen, kind op bed leggen, half uur kolven en een half uur later weer hetzelfde. 24/7. Ik viel in 3 weken 16 kilo af. Maar bij het cb: 'je stopt toch niet met bv? Waarom zou je dat willen? Bv is het beste voor je kindje! Je wilt toch het beste voor je kindje?' Dus ik bleef maar aanmodderen. Gelukkig 1 wijkverpleegkundige die tegen me zei: nu stap jij over op de fles, want dit trek je niet langer. En achteraf denk ik: waarom heb ik dat niet zelf al eerder besloten? Puur omdat je dan als moeder denkt gefaald te hebben. Inmiddels weet ik beter, want sinds ik overgestapt ben op de fles is mijn zoontje van een huilbaby veranderd in een baby die nog steeds 17 uur op een dag slaapt. Voel je vooral niet schuldig als je straks je baby de fles geeft. Je geeft je kind toch al het allerbelangrijkste? Je liefde? Ik heb er in ieder geval van geleerd dat ik me minder moet aantrekken van wat de buitenwereld ervan zegt, ik hoop dat jij je er ook niets van aantrekt!
ik vind het altijd wel grappig dat toen ik klein was BV als ouderwets en achterhaald werd gezien dat deed je als hippie of als je echt de centen niet had het was toen heel modern en juist het beste als je FV gaf.. hoezo tegenstrijdig? Het is gewoon te gek voor woorden dat je moet liegen waarom je geen BV geeft je moet toch potverdikkie doen wat je zelf wilt wat voor reden dat ook heeft...
Ja dat is precies wat mijn moeder zei over al die ophef over BV/FV lmd! Daarom, het is gewoon een hype..
Tja, zo'n opmerking van Laura is een btje (boel) jammer idd. Dat noem ik dus de borstvoedings-gestapo. Van die lui die je indoctrineren met het idee dat bv de hemel op aarde is en dat als je fv geeft je maar slecht bent. Ik zeg....die mensen praten poep. Ik ben ervan overtuigd dat het voor een baby vele malen gezonder is om een relaxte fv gevende mama te hebben dan een (half)overspannen bv gevende mama, omdat t maar niet wil lukken. Er wordt altijd zoveel nadruk gelegd op de band tussen moeder en kind en dat er daarom bv gegeven moet worden. Ten eerste heb ik nooit bv gehad en is de band met mijn moeder echt fantastisch en ten tweede vind ik de band tussen vader en kind net zo belangrijk en hoe kan je die als vader beter krijgen dan door ook eens lekker intiem de fles te geven. Dus.....als je fv wilt geven, gewoon doen!
Dames... dit is geen topic om voors en tegens van BV of FV te bespreken maar om TS te helpen. De eindeloze discussies over wat goed/slecht is aan BV/FV kennen we nu wel... @TS: meid, voel je niet schuldig en wees blij dat er de mogelijkheid van FV is. Je kindje zal er niet slechter van worden, zeker niet omdat het alle liefde ter wereld zal krijgen. Succes! Josien
Bekend verhaal zeg! Ik heb zelf 3 x een borstoperatie gehad, mijn ene tepel is er 2 keer afgeweest, mijn andere 3x, dus ik hoef het niet eens te proberen, want BV gaat sowieso niet lukken. Ben het ook nu al zo zat, dat er zo gedramt wordt over die BV. Er wordt echt geen rekening gehouden met mensen die gewoon geen BV kúnnen (of willen) geven. Alle tijdschriften staan er vol van, dat je natuurlijk BV gaat geven want dat is het beste voor je kindje. Ik zou ook graag gewoon eens iets over flesvoeding willen lezen. Ieder mag toch zelf kiezen wat hij doet... maar zo lijkt het niet. Er wordt gelijk al een schuldcomplex aangepraat als je flesvoeding wil (of moet) gaan gebruiken.
Zelfs mijn vriend doet dit niet!.. Khou der niet zo van als er aan me tepels gezeten word, dus ook niet als er een beeb aan gelegd moet worden.. En dan BV het beste is en dat er niet omheen gedraaid kan worden Tegenwoordig heb je flesvoedingen die goed genoeg zijn met vervangers voor de BV.. En daarbij kan indd niet iedereen BV geven vanwege medicijnen of dergelijke..En staat er dus geen andere keus dan flevoeding geven.. Omdat BV zogenaamd het beste zou zijn, is het nog niet zo dat we dit ook verplicht moeten gaan geven.. Dan zouden ze maar de flesvoedingen moeten verbieden en uit de winkels halen.. Kvind het een uitkomst, je hebt ook vrouwen die misschien wel misbruikt zijn vroeger of dergelijke & daardoor geen BV willen gaan geven!