Hoi iedereen, Dit topic plaatst ik vrijdag: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/vacuoles-in-eicellen-wat-nu-gent-dusseldorf.689089/ Inmiddels ben ik maar aan de slag gegaan en heb ik alvast bij zowel Dusseldorf als Gent een intakeformulier opgevraagd. Ik weet nu ook dat het in Dusseldorf een week of 8 a 10 duurt voordat we aan de beurt zijn. Mijn vraag is eigenlijk of het normaal is om in twee verschillende ziekenhuizen/klinieken een afspraak te plannen. Ik zie van buitenaf meerdere voordelen voor beide opties. Gent is iets dichterbij, leukere stad waar we nu al graag heengaan, iedereen spreekt Nederlands, ben wel benieuwd hoe een ziekenhuis is. Dusseldorf is een zelfstandige kliniek, net als waar we nu zitten in Leiderdorp, en dat heb ik altijd heel prettig gevonden. We zouden misschien zelfs de echo's in Leiderdorp kunnen doen als we besluiten verder te gaan. Aan de andere kant is mijn Duits heel slecht, is het toch weer een halfuur verder en heb ik bij Gent zo aan de zijlijn een beter gevoel, terwijl mijn man dat bij Dusseldorf heeft.. Gezien ons probleem zou ik best twee blikken op ons dossier willen. Ik wil morgen ook mijn zorgverzekering bellen om dit voor te leggen. Wat denken jullie? Reacties worden enorm gewaardeerd.
Ik kan je inhoudelijk niet adviseren, maar als je de mogelijkheid hebt om bij 2 ziekenhuizen een intake te doen... waarom niet? Je kunt dan achteraf bekijken waar jullie het beste gevoel bij hebben. Veel succes sowieso!
In Düsseldorf zitten Nederlandse artsen, je kan dus gewoon Nederlands spreken. Kan me ook voorstellen dat je bij beide een intake doet. Ik heb positieve ervaringen met Düsseldorf, maar ik hoor ook goede verhalen over Gent. Succes!