September 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sjulie, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    @mannen: ik heb ook zo'n exemplaar die het niet helemaal snapt dat ik moe ben... en misselijkheid vind hij al helemaal zo iets vreemds ;)
    Maar wie weet wat er gebeurd als er straks een buikje zichtbaar is... ik kan niet wachten tot ik met mijn benen omhoog mag in ieder geval! :D

@bloedverlies: vandaag voor het eerst bij het afvegen een roze vlekje gezien.... Brrr wat is dat spannend! Ook een beetje krampjes, maar die duurden niet lang. Ben nog volop misselijk, dus voel me wel zwanger.
    Iemand enig idee wat het kan zijn?

2. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    want2be oh gets wat spannend, het kan een gesprongen adertje zijn. Vooral als je gevreën hebt is dit goed mogelijk. In de gatenhouden en bij twijfel je vk bellen ;)

3. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

WOOOWWW! Nog 4x eruit?????!!! Hij is toch al 10 maanden?? Ik heb Benthe ook borstvoeding gegeven tot 3 maanden maar met 2 maanden sliep ze gelukkig al door... Wat heftig voor je joh! Niet bedoeld als kritiek hoor, maar zou hij er niet langzaamaan aan moeten wennen dat ie 's nachts geen eten krijgt? Met 2 maanden gaf ik Benthe 's nachts een aai over dr bol en haar speen en sindsdien werd ze niet meer wakker..
    Maar miss vind je t zelf nog heel lekker om borstvoeding te geven 's nachts?

4. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

@ Mieke, wat spannend joh! Ik duim mee!!

@ Clautje, wat super dat jullie een datum hebben! Bijna tegelijk met Kleindraakje :)

@ Want2be, oei wel even schrikken ja. Maar is het echt bloedverlies of zag je een klein vlekje op je toiletpapier? Als het alleen een vlekje was en verder niks, dan zou ik me er niet zo'n zorgen over maken. En anders toch even de vk bellen morgen?

@ Hier, alles goed! Ben net weer de kannen van MvM weg gaan brengen, en de afgelopen keren waren er steeds geen lege kratten meer :S Lekker georganiseerd dus. Toen heb ik maar uit andere kratten wat lege flessen gevist (had zelf ook nog 2 lege), dus uiteindelijk toch 2 kratten mee kunnen nemen. Wel even (weer) contact gezocht met mijn contactpersoon (per sms), geen antwoord gehad maar de dag erna stonden er 2 lege kratten voor de deur.. Dus had ik er 4.. Net de 2 volle weggebracht maar er waren weer geen lege kratten. Ik heb er natuurlijk nog 2 thuis staan, maarja, ben nu al benieuwd naar volgende week! Verder doe ik t met liefde hoor ;)

5. wendelina

wendelina Lid

11 okt 2010
    30
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    overijssel
    hoi hoi,

ik heb de laatste dagen weinig gereageerd, maar had het druk...Ik zal vandaag of morgen de berichten teruglezen.... Wou even zeggen dat mijn ma, ondanks dat ze ongeneselijk ziek is, vandaag te horen heeft gekregen dat ze sowieso chemo krijgt!!! De uitzaaiingen zijn iig niet verder door het lichaam gegaan dan de lever! Heel raar, maar we liepen lachend het zh uit... toch nog iets positiefs in deze nare situatie...Het had een (nog) ergere uitslag kunnen zijn.... Maar nu kunnen we hopelijk tijd rekken...

tot binnenkort!

x

6. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

goedenacht dames,

het is nu bijna 5 uur en zit al een half uur geleden beneden, veel te vroeg bah! :x
    nu vragen jullie waarschijnlijk wel waarom...
    werd vanacht wakker voor de 2e keer met een soort natte droom.
    ik heb het idee dat er van binnen iets op mijn g spot zit te drukken en ik was aan het dromen dat ik in een sloot in de polder aan het zwemmen was, dus niet bepaald een erotische droom hahahahah....
    ik kan mijn niet heugen dat ik dit ook met mijn 1e zwangerschap had. heb op de zoekfunctie gekeken, maar kan niets zinnigs vinden.
    hebben jullie dit ook of ben ik dan weer zo'n ''apart'' geval hihihihihi
    ik gaat nu even onderuit op de bank leggen met mijn fleecekleedje misschien doe ik nog wel even een slaapje.

7. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    @eruit; ik probeer het ook wel zonder voeden, maar dan slapen we een uur later nog niet en gezien wij door nood onze kleine man bij ons op de kamer hebben is dat ook geen pretje. Ik vermoed dat hij ook door ons wakker wordt hoor :( het gaat bij hem soms beter, maar door verkoudheden end. valt hij gauw terug in zijn oude patroon. Ik hoop dat hij gauw langer gaat slapen, tot die tijd nog even doorbijten.

Wendelina wat fijn!!!! Wat een achtbaan van emoties moet je op het moment door maken zeg..

Rijkie volgens mij horen die rare dromen wel bij de symptomen.. Hopelijk heb je nog wat geslapen..

8. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

nee helaas heb niet meer kunnen slapen :(
    zoals gewoonlijk gaat de dag dus heel lang duren, voordat ik weer kan gaan slapen....

ach ja joh ben vandaag wel precies 9 weken zwanger, dus dat is wel leuk. iedere week voelt toch een beetje als een mijlpaal aan, gek hé?

gaat zo even op de fiets met zoonlief naar de markt, misschien frist de buitenlucht mij wel op. had trouwens dinsdag belooft aan jesse dat hij een teletubbiepop mocht hebben, en toen kon ik ze nergens vinden, hoop dat ik vandaag wel geluk heb.

9. goedemorgend dames

10. Djones

Djones Actief lid

4 jan 2011
    203
    0
    0
    Jeetje wendelina, dat is idd toch wel fijn nieuws. Niets doen is ook voor je gevoel geen optie. Het gaat een heftige tijd worden. Hopelijk mag je moeder nog heel lang doorgaan op de chemo!! Heel, heel veel sterkte meid en een dikke knuffel!

Mijn moeder gaat morgen onder het mes en heeft vandaag de onderzoeken van de poortwachtklier. Hopelijk vinden ze hem en kunnen ze deze morgen ook verwijderen.

@rijkie, balen dat je zo slecht slaapt!

@maaikyb, ook al geen nachtrust. Kids kun je idd niet dwingen, maar het lijkt me zo zwaar als je geen oog dichtdoet en vervolgens de volgende dag gewoon moet functioneren. En jij hebt helemaal je rust nodig!

@daantje, wat balen dat je partner zo weinig rekening met je houdt... Je kunt wel wat steun gebruiken nu!! Maar wat je zegt, jullie hebben veel zorgen om jullie ouders, dan is een kort lontje niet zo vreemd. Blijf goed met elkaar praten hoor, dat is het enige dat helpt. En focus ook vooral op wat er goed gaat, geef hem daar extra complimentjes over. Mijn vent is heel zorgzaam gelukkig. Heb het echt met hem getroffen.

@elsken, ook een goede morgen!

@sporten, hoe gaat het bij de ladies die nog sporten? Ik doe callanetics/steps enzo en krijg mijn benen af en toe bijna niet omhoog. Ben zo moe en mijn borsten doen pijn en soms last van mijn onderbuik en misselijkheid... Mijn lerares kwam al naar me toe of het wel ging met me. Nou toen heb ik maar verteld dat ik zwanger ben, kan ze een beetje rekening houden met haar aansporingen. Ik wil wel maar het lukt niet zo! Maar ik wil wel blijven bewegen, lijkt me wel goed. Tot wanneer willen jullie blijven sporten? En kan het kwaad? Ik heb soms het gevoel dat het kind helemaal door elkaar geschud wordt ofzo.. Iemand tips/advies?

11. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wendelina: wat fijn!dat is idd dan toch wat goed nieuws, hopelijk slaat het goed aan. Mijn vader heeft gisteren de eerste bestraling gehad en over een tijdje over chemo, ze beginnen met 2 chemo's om te kijken of het aanslaat,best spannend dus, hopen hopen hopen..vind het nog steeds een rare gedachten dat mijn vader gewoon niet meer heel lang zal leven ,wil het niet geloven...we gaan zoveel mogelijk leuke dingen doen. Mijn moeder stopt in juli helemaal met werken zodat ze veel dingen samen kunnen doen enzo..

djones: voor jou ook spannend morgen,is niet niks, hoop dat jouw moeder snel helemaal genezen is

12. Djones

Djones Actief lid

4 jan 2011
    203
    0
    0
    Dank je Daantje!

Meiden, hebben jullie je zwangerschap al bekend gemaakt bij familie/vrienden? Ik heb het aan mijn zus en broers verteld met een leuk spaarvarkentje. Daar had ik een kaartje aan gehangen met de tekst: dat wordt hard sparen als je suikeroom en –tante wordt. Xx jullie nieuwe neefje/nichtje. Mijn moeder heb ik het dit weekend verteld, maar zonder poespas. Ik zei haar dat we met zijn drietjes gekomen waren en toen werden haar ogen 3x groter, haha! En mijn stiefvader zei zoiets liefs... Hij zei, “Ik heb qua bloedband geen recht op de titel opa, maar ik voel me wel zo”. Ik was helemaal aangedaan door die uitspraak. Zo lief!

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey zwangerds ;)

Ik ben, net als velen hier, helemaal doodop, dus echt een reactie komt er weer eens niet van deze kant.. Baal er echt ontzettend van, maar hopelijk kan ik gauw weer wat socialer mee doen hier ;)

Ik zal vanavond iig de lijst nog even neerzetten weer, is dat ook weer gedaan :) (sorry, maar ik kan t nu even niet opbrengen om elke dag alles aan te passen)

We hebben trouwens gisteravond het hartje gehoord van ons kindje!! Echt snel al zo met 8w5d :D We kregen beiden echt tranen in onze ogen, wat blijft dat gewoon een mooi geluid zeg :D

Vandaag ook weer een echo gehad, zag er super uit! De termijnberekening kwam precies overeen dus dat was super. OOk zagen we de kleine al eventjes bewegen, zo schattig! :D

Over 1,5 week heb ik de termijnecho, dus we kunnen snel weer naar ons moppie kijken.

Zo, dat was t weer even voor hier; ik lees trouw mee met iedereen maar reageren zit er nog eventjes niet in helaas. (en als ik het wel echt probeer dan weet ik na 2 woorden al niet meer wat ik wou zeggen, dus dat schiet ook niet op ;))

Hopelijk tot gauw weer!

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Septembermama's 2011

31-08-11: Mama079 - 31 - 2e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀
    01-09-11: Want2be - 25 - 1e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀/♂?
    01-09-11: Neomi - 31 - 4e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♂
    02-09-11: Daantje1 - 28 - 3e kindje - ZH - BV - Geslacht:♀/♂? - Denkt zelf: ♀
    04-09-11: Madeliefje1987 - 23 - 2e kindje - Thuis - BV - Geslacht: verrassing - Denkt zelf: ♀
    05-09-11: Michelle04 - 30 - 2e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀
    05-09-11: Pindaatje - 27 - 2e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♂
    05-09-11: Eroosje - 26 - 2e kindje - Thuis - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀/♂?
    06-09-11: Women21 - 23 - 1e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀/♂?
    07-09-11: Mango26 - 26 - 1e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀/♂?
    08-09-11: Happy79 - 31 - 2e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀
    08-09-11: Clautje80 - 30 - 2e kindje - Thuis - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀/♂?
    08-09-11: Rijkie - 28 - 2e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀
    08-09-11: Eef85 - 25 - 1e kindje - ? - ? - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♂
    09-09-11: Kristel86 - 24 - 2e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀
    09-09-11: Lootje - 26 - 1e kindje - ZH/Thuis - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀/♂?
    09-09-11: Ka85 - 25 - 2e kindje - Thuis - BV/FV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♂
    09-09-11: Muske - 24 - 1e kindje - ? - ? - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀/♂?
    10-09-11: Kleindraakje - 23 - 1e kindje - ZH - FV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♂
    11-09-11: Starlady - 29 - 2e kindje - ZH - FV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀
    12-09-11: Mamalicious - 29 - 1e kindje - Thuis - FV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀
    13-09-11: Franka83 - 27 - 2e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♂
    14-09-11: RoSa2009 - 33 - 1e kindje - ZH - FV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♂
    15-09-11: MaaikyB - 26 - 2e kindje - Thuis - BV - Geslacht: ♀/♂?- Denkt zelf: ♂
    15-09-11: Dithje1982 - 28 - 1e kindje - Thuis - BV - Geslacht: ♀/♂?- Denkt zelf: ♀/♂?
    16-09-11: Dominique71 - 35+ - 2e kindje - GH - BV/FV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♂
    16-09-11: Lindaaatje1986 - 28 - 1e kindje - ZH/Thuis - BV/FV - Geslacht: ♀/♂?- Denkt zelf: ♀/♂?
    17-09-11: Jolan25 - 28 - 2e kindje - ZH - BV/FV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♂
    17-09-11: Liesed - 28 - 2e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀
    17-09-11: Momhairy - 28 - 2e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀
    19-09-11: Narcisje80 - 30 - 3e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀/♂?
    20-09-11: Manoe - 24 - 2e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀/♂?
    20-09-11: Wietje79 - 31 - 2e kindje - ZH - BV - Geslacht: verrassing - Denkt zelf: ♀
    21-09-11: Buddie - 28 - 2e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♂
    22-09-11: Zuurtje - 29 - 3e kindje - Thuis - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀/♂?
    26-09-11: Elsken27 - 30 - 4e kindje - ZH - FV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀/♂?
    27-09-11: 1979 - 31 - 1e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀/♂?
    27-09-11: Djones - 25 - 1e kindje - ZH - BV - Geslacht: ♀/♂? - Denkt zelf: ♀/♂?

Afsprakenlijst:

Februari:

04: Lootje: vk + 1e echo, Want2be: 1e echo, Lindaaatje1986: 1e echo, Neomi: vk + 2e echo
    07: MaaikyB: vk + 1e echo, Zuurtje: vk, Rijkie: VK + 2e echo
    08: Mamalicious, Wietje79: vk, Momhairy: 1e echo, Narcisje80: vk + 1e echo, 1979: ZH + 1e echo
    10: Mama079: vk + 2e echo
    14: Elsken27: gyn + 2e echo
    15: Want2be: vk
    16: Pindaatje: vk + 2e echo, LiesEd: vk + 1e echo
    17: Mamalicious: 1e echo
    18: Buddie: vk + 1e echo

Maart

03: Djones: gyn

♥Vlinderlijst♥
    - Annemieke82 (?)
    - Rianne1984 (4w2d)
    - Desiree1986 (6w6d)
    - Brusje (?)
    - Brinatjuh (7w2d)

Als er iets aangepast moet worden op de lijst, stuur dan aub een pb naar Kristel86 of Clautje80, dan passen wij het aan voor je :)

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Bij deze de lijst weer :D

@Franka en Ka: Hoe waren jullie echo's vandaag???

@All: Ik ga slapen!

16. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Hoi Meiden

Ik wil me graag hier komen melden:)
    Ik ben tot nu toe 24 september uitgerekend heb morgen mijn eerste echo.
    Dit is mijn eerste zwangerschap.
    Leuk om zo'n lijst bij te houden:D

Liefs brenda

17. goedemorgend

welkom brenda

Kristel ik denk dat iedereen niet veel fut heeft voor te reageren.. maar hopelijk binnenkort wel lekker veel getetter hier.. is altijd gezelliger :)

Tegen de familie hebben we het nog niet verteld... de kinderen weten het nu al.. en natuurlijk de meeste van oudste haar school, want kinderen kunnen niet zwijgen hé...

Fijn kristel dat je zelf het hartje al hebt gehoord.. ik heb mijn angelsound eindelijk gevonden... maar nog geen hartje, is ook wat vroeg.. bm ligt wel juist gelijk met schaambot heb ik gevoeld... dus nog eventjes geduld en wij kunnen ook gaan luisteren... ;)

18. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    goedemorgen dames,
    Hier net terug van de echo, het wat goed gegroeid, meteen kwam uit op 6weken+4dg en het hartje kloptje, wat een opluchting. Ga nu lekker genieten van dit goede nieuws, fijne dag dames.

19. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Ik heb net mijn eerste echo gehad incl een sterk kloppend hartje!
    Wij zijn zo blij met dit wondertje:D
    Mag over 3 weken weer voor een echo dan ben ik precies 10 weken.
    Heb er nu al zin in!

Liefs brenda

20. fijn nieuws van de goede echo's

Deel Deze Pagina