Voel me best goed! Wel erg moe en af en toe een vlaag misselijkheid. Zere borsten, terwijl ik dat nooit heb en ik zie ineens puistjes verschijnen! En jij? Net shopaholic baby gekocht, dus ik ga me heerlijk op de bank installeren met een kop thee!
Iedereen gefeliciteerd!! :-D Ik weet nog niet of ik een augustus mama ben of september. Mijn menstruatie is namelijk erg onregelmatig!! Maar maandag om 9.00 uur heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige vind het super spannend....vooral de vaginale echo :-S Genietse allemaal
Meiden, ik mag me ook bij jullie aansluiten... Ik weet ook niet of ik een aug. of sept. mama ga worden, heb nl. enorm lange cyclussen, maar denk dat ik mn ei op 14 dec. heb gehad, en mn eerste posi. test op 2e kerstdag... Dus dan zou mn uitgerekende datum om en nabij 6/8 september zijn!!! Het wordt ons eerste kindje samen, mijn man heeft al een zoon van 12, maar vind het opnieuw superspannend... Nog geen last van kwaaltjes, beetje gevoelige tepels en af en toe wat krampjes, maar verder niks! Heb graag wat meer kwaaltjes, nu vraag ik me iedere dag af of het wel goed zit, maar de tijd zal het leren... Voorlopig vind ik het nog steeds spannend om om de dag een 2e streep op de test te zien verschijnen, testjunkie hier... Hopelijk komen we allemaal goed de eerste maanden door en mogen we in september onze beebs in de armen houden!!! Geniet allemaal van je zwangerschap, hopelijk kunnen we elkaar tot steun zijn...
Goedemorgen, allereerst natuurlijk allemaal een heel gelukkig en gezond 2011 gewenst, dat we maar heel veel mooie babietjes mogen krijgen met z'n allen. Wij hebben een leuke avond gehad. Vrienden van ons kwamen gezellig langs en we hebben eigenlijk heel de avond zitten kletsen. Uiteindelijk konden we ons om kwart over twaalf echt niet meer inhouden en hebben we verteld dat we een kleintje verwachten. Zoooo leuk!!!! Hebben jullie ook een leuke avond gehad? Nog wat gewonnen in de staatsloterij, wij wel 15 euro... @Madeliefje: die shirtjes hebben ze heel lang bij de Prenatal verkocht. Maar ik weet niet of ze ze daar nu nog steeds hebben. @Lootje: van harte gefeliciteerd en welkom. Ik ben ook heel onzeker hoor, ook al is het de tweede. Ik denk dat dat pas een klein beetje overgaat na de eerste echo. Liefs Clautje
Annemiek: Onee wat lees ik nou.. Sterkte meis!!! Starlady: Wat leuk je hier te zien Gefeliciteerd en nu hopen dat het wél goed gaat! Alle nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!!!! En welkom En aan iedereen, een gezond, gelukkig en vooral vruchtbaar nieuwjaar! Iedereen goed door gehouden? Kindjes lief geweest? Noah is wel even wakker geworden maar nadat we vanuit het raam vuurwerk hebben gekeken en het even later weer rustiger was is hij weer braaf gaan slapen Ik had vanmorgen vroeg dienst dus na net 5 uurtjes slaap was onze kleine man wakker *gaaaap* Ik werd helemaal nat van het zweet wakker, jak... Leuk zwangerschapskwaaltje (not) Mijn liezen trekken ook flink zeg.. verder weing 'last'.
Hoi meiden, Ik wil jullie van harte feliciteren met jullie zwangerschap! En dat jullie over ongeveer 8 maandjes een mooi wonder in jullie armen mogen sluiten. Ikzelf heb op 28 Dec. 2009 positief getest, ik was op 5-9-'10 uitgerekend, maar ons zoontje besloot zich op 8-9-'10 te laten zien Wat gaat zo'n jaar toch snel! Geniet lekker van jullie groeiende buikjes meiden! Liefs Michelle
Goedemorgen meiden, Allereerst allemaal een heel goed, warm en liefdevol 2011 gewenst!! @Gaab en Mango: Welkom hier en gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Gewoon septembermama's worden hoor, hier is het nog niet zo druk @Hier: Gisteren gewerkt en daarna naar mijn schoonouders gegaan waar de kleine al de hele dag gezellig was. Hij lag voor het eerst in zijn carriére heerlijk bij oma te slapen en werd even voor 12 wakker. Daarna hebben we hem naar beneden gehaald en OOOOOOOh's en AAAAAAAh's geuit naar het vuurwerk. (ik besefte me opeens hoe erg ik eigenlijk op mijn moeder lijk haha ) We zijn om 1uur naar huis gegaan, toen had ik het ook wel gehad hihi. @klachtjes: Steekjes herken ik ook Sterre! En het nachtelijk leeglopen van de porieen heb ik sinds een klein weekje ook ervaring mee. Het lijkt wel of ik in de overgang ben haha Ik kan haast niet wachten tot mijn eerste echo om te kijken of alles helamaal goed zit. Ik vind het echt spannend die eerste weken helemaal nu het bij mijn schoonzusje is misgegaan Wat gaan jullie vandaag allemaal doen? Ik moet helaas weer werken. Had graag gezellig met mijn gezinnetje bij vrienden en familie op bezoek gegaan. Vertel meiden! Dikke nieuwjaarsknuffel!!
Iedereen de beste wensen voor 2011 en dat we allemaal maar prachtige babies op de wereld mogen zetten! Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd!
Hey dames, Ik vind het echt doodeng en eigenlijk durf ik nog niet zo goed, maar ik wil echt positief zijn dus ik kom me ook melden hier Ik zal proberen om me even kort voor te stellen en kort mn verhaal te doen: Ik ben Kristel, 24 jaar, getrouwd en moeder van een eigenwijze dreumes van bijna 1,5. Voordat ik zwanger werd van Yentle heb ik 3 miskramen gehad (tussen de 4,5-5w telkens). Toentertijd leek dit veroorzaakt door een chronisch vit. B12 tekort, waarvoor ik sinds Oktober 2008 injecties krijg. November 2008 was ik zwanger van mn dochter! Maarja, toen wilden wij voor een brusje gaan... Wij zijn in December 2009 er weer voor gegaan, heel snel al, maar dit hebben wij gedaan met in ons achterhoofd dat het misschien wel weer een tijdje zou gaan duren met een aantal miskramen.. En hier hebben we gelijk in gekregen helaas. Ondertussen zijn we alweer 3 miskramen verder. (in totaal dus al 6 nu) Allerlei onderzoeken gehad waar niks uitgekomen is. Maar, nu is mijn HA er "per ongeluk" achter gekomen dat mijn luteale fase voor mijn doen nogal kort is (10/11 dagen, volgens boekjes is t prima) en de daarbij horende progesteronwaarde aan de lage kant is. (eigenlijk is t dus omgedraaid > progesteron wordt niet goed aangemaakt door mn lichaam en daardoor is LF te kort voor mijn doen ) Mijn lichaam heeft dus eigenlijk wat langer de tijd nodig om het baarmoederslijmvlies goed op te bouwen en het in stand te kunnen houden!Hiervoor ben ik doorverwezen naar de fertiliteitsarts waar ik 17 Januari een afspraak had staan. Ik zou dan, onder toezicht van de FA gaan beginnen met progesteron vanaf mn eisprong om zo een bevrucht eitje een goeie kans te geven. Nu heb ik 24 december een hele lichte positieve zw.test gehad en ik raakte meteen in paniek, want ik had nog geen progesteron! Ik heb meteen het ziekenhuis gebeld en ik heb met spoed Utrogestan gekregen wat ik nu dus sindsdien gebruik. En het LIJKT erop dat het zn werk doet! Ik heb ontzettend vroeg positief getest (7 DPO), omdat ik me al 2 dagen vreemd voelde, maar ik ben er achteraf ontiechelijk blij om dat ik zo snel al een posi test had, want nu ben ik HOPELIJK toch op tijd begonnen met de progesteron Ik ben op t moment 4w1d zwanger en t ziet er positief uit allemaal! Mn testen blijven duidelijker worden en dat is echt een heeeeel goed teken; bij mn miskramen werden de testen op een gegeven moment namelijk steeds lichter en dan kreeg ik een miskraam... We weten nu dan ook dat onze dochter echt een wonder is, ik ben toen immers zonder extra hormonen zwanger gebleven (heeeeeel soms, zegge 2x per jaar doet mn lichaam tijdens een cyclus WEL wat ie moet doen; en heb ik dan dus een luteale fase van 13-15 dagen) Uiteindelijk is t dus toch nog een heel lang verhaal geworden, maar ik wilde t toch even graag vertellen En ik hoop echt uit de grond van mn hart dat ik hier nog zeker 8 maanden mag blijven kletsen
Bevallingslijst september 2011! ??-??- 11: Sjulie - ?? - ?e kindje - ?? - ?? - geslacht wel/niet willen weten 01-09-11: Aprilvisje - ?? - ?e kindje - ?? - ?? - geslacht wel/niet willen weten 01-09-11: Jessie86 - ?? - ?e kindje - ?? - ?? - geslacht wel/niet willen weten 02-09-11: Mama079 - ?? -2e kindje - ?? - ?? - Wil weten wat het wordt 02-09-11: Daantje1 - 28jaar - 3ekindje - ?? - ?? - Wil weten wat het wordt 04-09-11: Madeliefje1987 - 23 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Blijft een verrassing 04-09-11: Sterre - 28 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Wil weten wat het wordt 05-09-11: Michelle04 - 30 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Wil weten wat het wordt 05-09-11: Pindaatje - 27 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Wil weten wat het wordt 05-09-11: Desiree1986 - ??- 2e kindje - ?? - ?? - geslacht wel/niet willen weten 08-09-11: Happy79 - 31 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Wil weten wat het wordt 08-09-11: Clautje80 - 30 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Wil weten wat het wordt 09-09-11: Kristel86 - 24 jaar - 2e kindje - Ziekenhuis - BV - Wil weten wat het wordt 11-09-11: Starlady - 29 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Wil weten wat het wordt Afsprakenlijst: Januari: 04: Sjulie, 1e echo 11: Sterre, 1e echo 13: mama079, 1e echo 17: Michelle, 1e echo 17: Kristel86, 1e afspraak Gyn+1e echo 24: Pindaatje, 1e echo 26: Michelle, 1e afspraak vk 27: Daantje1, 1e afspraak vk+1e echo 31: Madeliefje1987, 1e echo Ik heb de lijst even bijgewerkt en mezelf erop gezet! Maar, zoals jullie kunnen zien heb ik m ook een beetje aangepast met kleurtjes ed om t misschien iets overzichtelijker te hebben... Ook heb ik bij de lijst bij mezelf erbij gezet dat ik graag borstvoeding wil geven en dat ik in t ziekenhuis zal bevallen (hoogstwaarschijnlijk). Misschien is t leuk als iedereen dat erbij zet? Dus borstvoeding of flesvoeding en thuisbevalling of ziekenhuisbevalling. Hoop dat jullie t leuk vinden, anders: sorry!
Bevallingslijst september 2011! ??-??- 11: Sjulie - ?? - ?e kindje - ?? - ?? - geslacht wel/niet willen weten 01-09-11: Aprilvisje - ?? - ?e kindje - ?? - ?? - geslacht wel/niet willen weten 01-09-11: Jessie86 - ?? - ?e kindje - ?? - ?? - geslacht wel/niet willen weten 02-09-11: Mama079 - 31 jaar-2e kindje - Ziekenhuis (medische indicatie) - BV - Wil weten wat het wordt 02-09-11: Daantje1 - 28 jaar - 3ekindje - ?? - ?? - Wil weten wat het wordt 04-09-11: Madeliefje1987 - 23 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Blijft een verrassing 04-09-11: Sterre - 28 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Wil weten wat het wordt 05-09-11: Michelle04 - 30 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Wil weten wat het wordt 05-09-11: Pindaatje - 27 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Wil weten wat het wordt 05-09-11: Desiree1986 - ??- 2e kindje - ?? - ?? - geslacht wel/niet willen weten 08-09-11: Happy79 - 31 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Wil weten wat het wordt 08-09-11: Clautje80 - 30 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Wil weten wat het wordt 09-09-11: Kristel86 - 24 jaar - 2e kindje - Ziekenhuis - BV - Wil weten wat het wordt 11-09-11: Starlady - 29 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Wil weten wat het wordt Afsprakenlijst: Januari: 04: Sjulie, 1e echo 11: Sterre, 1e echo 13: mama079, 1e echo 17: Michelle, 1e echo 17: Kristel86, 1e afspraak Gyn+1e echo 24: Pindaatje, 1e echo 26: Michelle, 1e afspraak vk 27: Daantje1, 1e afspraak vk+1e echo 31: Madeliefje1987, 1e echo Welkom Kristel en gefeliciteerd! Wat moet dit ontzettend spannend moet dit voor je zijn! Ik heb één mk (en hopelijk de enige) gehad en ik zit nu ook de hele tijd gigantisch in de stress. Morgen ben ik dezelfde termijn als waar ik de vorige keer de mk bij hebt gehad. Ik kan me dus een heel klein beetje voorstellen hoe spannend dit voor je moet zijn! kwaeltjes: ik ben erg blij dat ik enige kwaaltjes heb, want ik ben best bang voor weer een mk. Die kwaaltjes zijn elke keer toch weer een bestiging. Ik heb boobpijn en heb, nu al, veel last van zuur. Verder niet zo veel aan de hand. Zijn er al meiden die misselijk zijn?
@Michelle04: wij hebben vandaag wat familiebezoekjes gedaan. Eerst naar mijn ouders, daar waren mijn broer, zus en oma ook. Daarna naar de familie van mijn vriend. Ook weer een drukke boel, maar wel erg gezellig. Vera (mijn dochtertje) heeft zich ondanks een ernstig slaaptekort heel lief gedragen. Wat voor werk doe je als ik vragen mag? @Kristel86: goh meis, wat heb jij al veel meegemaakt. Ik hoop van harte dat het nu wel goed gaat en dat je gewoon tot het eind met ons mee kan kletsen. En nog gefeliciteerd natuurlijk. @luckybird: gefeliciteerd en welkom! Zo, ik ga straks even lekker in bad en dan met vriendje op de bank hangen. Heerlijk . Liefs Claudia
Welkom Kristel!! Wat een verhaal he! Zo, wel fijn dat ze nu weten wat er aan de hand is! En nu 8 maanden zwanger blijven! We gaan allemaal voor die mooie septembermaand! Welkom Luckybird!
@luckybird: Gefeliciteerd!! En welkom hier (waar is je mooie zw.banner? ) @Mama079: Oh jeetje, je zal nu dus wel ontzettend in de stress zitten nu die dag zo dichtbij is? Hopelijk kom je m een beetje rustig door.. Toch wel fijn om bepaalde "klachten" te hebben he, idd een bevestiging voor jezelf dat je lichaam druk bezig is @Kwaaltjes: Ik had vanaf 5 DPO al dat ik heel gek droomde ineens, dit is echt voor mij HET symptoom dat ik zwanger ben, heel vaag. Ik heb dit echt elke keer als ik zwanger ben en ook heel snel al. De meeste levendige gekke dromen heb ik dan Verder heb ik al een paar dagen dat ik met vlagen misselijk ben; vooral 's ochtends en 's avonds en mn (.)(.) worden met de dag gevoeliger. En de bekende baarmoederkrampjes/steekjes Ohja, en ik ben moooeeeee! Hehe, ik doe nu al een aantal dagen elke dag een dutje mee met mn dochter anders lig ik om 17.00 uur echt voor pampus @All: Bedankt voor t warme welkom en t hopen/duimen dat t goed blijft gaan deze keer Dit hoop ik natuurlijk voor iedereen! Dat we allemaal in September (of Augustus/Oktober) onze wondertjes gezond en wel in onze armen mogen sluiten Wat leuk trouwens dat de meesten al een (of meerdere) kindje(s) hebben! Reageert/Reageren jullie kindje(s) nu ook anders op je? Mijn dochter is al een aantal dagen ineens heel hangerig naar mij toe en ze zit steeds aan mn buik! Dan gaat ze over mn buik aaien en kusjes op mn buik geven, zo schattig (en vreemd!) We hebben haar ook helemaal niks gezegd, dus ik vind het wel heel speciaal hoor. Heb haar ook nooit letterlijk gezegd dat baby's in de buik zitten, maar als ik nu vraag aan haar "waar is de baby?" dan trekt ze meteen mn shirt omhoog Zou ze meer weten dan we denken? Dat ze misschien gewoon weet dat het goed zit? (of wil ik dat gewoon TE graag dat ze dat weet? En mij dus die "bevestiging" geeft ) Bij eerdere zwangerschappen (die uitliepen op een mk) deed ze dat niet namelijk...
Bevallingslijst September 2011! ??-??- 11: Sjulie - ?? - ?e kindje - ?? - ?? - Wil geslacht wel/niet weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje 01-09-11: Aprilvisje - ?? - ?e kindje - ?? - ?? - Wil geslacht wel/niet weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje 01-09-11: Jessie86 - ?? - ?e kindje - ?? - ?? - Wil geslacht wel/niet weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje 02-09-11: Mama079 - 31 jaar - 2e kindje - Ziekenhuis (medische indicatie) - BV - Wil geslacht wel weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje 02-09-11: Daantje1 - 28 jaar - 3ekindje - ?? - ?? - Wil geslacht wel weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje 04-09-11: Madeliefje1987 - 23 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Blijft een verrassing - Denkt zelf: Jongen/Meisje 04-09-11: Sterre - 28 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Wil geslacht wel weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje 05-09-11: Michelle04 - 30 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Wil geslacht wel weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje 05-09-11: Pindaatje - 27 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Wil geslacht wel weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje 05-09-11: Desiree1986 - ??- 2e kindje - ?? - ?? - Wil geslacht wel/niet weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje 08-09-11: Happy79 - 31 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Wil geslacht wel weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje 08-09-11: Clautje80 - 30 jaar - 2e kindje - ?? - ?? - Wil geslacht wel weten - Denkt zelf: Jongen/Meisje 09-09-11: Kristel86 - 24 jaar - 2e kindje - Ziekenhuis - BV - Wil geslacht wel weten - Denkt zelf: Meisje 11-09-11: Starlady - 29 jaar - 2e kindje - Ziekenhuis (medische indicatie) - FV - Wil geslacht wel weten - Denkt zelf: Meisje Afsprakenlijst: Januari: 04: Sjulie, 1e echo 11: Sterre, 1e echo 13: Mama079, 1e echo 17: Michelle, 1e echo 17: Kristel86, 1e afspraak Gyn+1e echo 24: Pindaatje, 1e echo 26: Michelle, 1e afspraak vk 27: Daantje1, 1e afspraak vk+1e echo 31: Madeliefje1987, 1e echo Heb de lijst nog even wat aangepast Met meer kleurtjes is t, in mijn ogen, net even wat overzichtelijker nog. Ook heb ik nog erbij gezet wat je zelf denkt te krijgen, een jongen of een meisje
11-09-11: Starlady - 29 jaar - 2e kindje - Ziekenhuis (medische indicatie) - FV - Wil weten wat het wordt