Fijn Lydia !! Mooi meisje hoor. Gebakje was het leuk in moviepark ? Ik zou het nog niet kunnen hoor de hele dag weg .. Nou geef ik ook BV dus zou ik moeten kolven van te voren ... Hier zijn ze met de weg bezig was al vroeg wakker door het lawaai . Hij gaat er helemaal uit .. ben benieuwd.
@ Kristel86 gezellig! @ Lydia wat een lief meisje! @ gebakje..... jong geleerd oud gedaan(tijd zal het leren)
Ook al zo n goede nacht! Heerlijk hoor! Ik merk aan mezelf dat ik minder goed tegen de nachtvoeding kan dan bij mn oudste... Toen kon ik smorgens heerlijk lang in mn bed blijven liggen, maar nu gaat dat niet. Oudste staat rond 8.00/8.30 (vanmorgen een keer 9.00) ook te roepen om mama en dan moet ik er weluit
@adnalie, troost je mecx komt ook nog om de 3/4 uur snachts soms denk ik, ik ga ook flesjes geven t lijkt wel of alle fles kinderen beter slapen ! maar ja dat geeft natuurlijk ook geen garantie! @smile, gefeliciteerd met je 29e verjaardag !! @lydia, wat een lief meisje heb jij !! mecx lijkt qua uiterlijk erg op zn papa en qua karakter erg op mij ... dus erg eigenwijs en veel aandacht nodig hahah
Dat zijn luxe tijden meid! Hier een meisje die pas na een uur eindelijk slaapt pfff.. Vanmorgen om 6 uur wakker en om 7 uur staat m'n zoontje te springen dat hij uit bed wil.. 's Middags slapen is in m'n eentje niet te doen, want als de eerste ligt, komt de 2e voor voeding.. Maar ja ooit zitten ze ongeveer in hetzelfde ritme. Al zal dan de eerste niet meer 's middags slapen. Mijn zoontje wordt dus 's ochtends altijd wakker van Tessa.. Maar vermaakt zich nog een uurtje alleen in bed gelukkig. Laatst wilde hij wel al om 6 uur uit bed. Toen ik zei dat we dat niet deden ging hij keihard huilen, totdat ik het na 10 min maar opgaf. Mijn eerste is trouwens 2,5 jaar (maart 2009). Heb het idee dat hij vooral aandacht trekt als papa er is. Met mij vandaag voor het eerst alleen en speelt al bijna de hele ochtend zoet met z'n auto's blokken enz.
mn oudste wilde vorige week heel de week niet meer slapen smiddags.... en vandaag vrees ik ook van niet, omdat ze om 9.00 wakker was. Bijslapen smiddags lukt hier dus ook niet altijd, jammer genoeg. Mijn dochter is 2 jaar 3 mnd (juli 2009) GEef jij ook nog een nachtvoeding?
@Lydia: Een handleiding zou idd een stuk makkelijker zijn! Maar beetje bij beetje leer je haar steeds beter kennen en kun je er zelf een schrijven voor je meisje Ik geef borstvoeding @Voedingen: Heel normaal om ook 's nachts zo rond de 3/4 uur te zitten hoor Niks van waar dat kindjes t op flesvoeding beter zouden doen dan borstvoeding of andersom. Vermoeidheid bij mama (en papa) speelt natuurlijk een grote rol zo in het begin, maar pak je rust wanneer t kan. Elk uurtje dat je meepikt is meegenomen! Het wordt echt beter iig Ik heb ook op momenten 's nachts dat ik denk "uhhhnngg kan je niet nog even wat langer slapen?", maargoed, t hoort erbij en over t algemeen slaapt ze vrij snel weer na t drinken (en ik dus ook). Ik hou me gewoon vast aan dat het beter wordt en als ik t een keer even niet meer trek dan neemt papa t over En meestal geniet ik er ook gewoon van, ze zijn zoooo snel groot meiden..
Flesvoeding is inderdaad geen garantie voor een goede nachtrust hoor. Het enige voordeel is dan dat je partner er eventueel een keer uit kan om te voeden en je zelf een keer kan blijven liggen. (bij mij scheelt het alleen wel heel veel in tijd, want aan de borst dronk hij een uur, en zijn fles is met 15 min wel leeg)
Jasper is ook al 3 weekjes ouder, en wij zitten al in een aardig ritme. En ik weet dat opa en oma heel goed op hem passen. En opa heeft wel 10x een foto gister op facebook geplaatst zodat we even konden spieken hoe hij het deed (via ons mobieltje) Ik vond het ook wel weer heerlijk om gewoon een iets samen met mijn man te doen ( en de neefjes dan), gewoon even lekker eruit.
gebakje, ja heb ik hem ook van ! (speelkleed) hihi opa heeft m dus genoeg bijgeleerd ! , fijn dat hij zo goed geslapen (en gepoept heeft ) smile gefeliciteerd ! haha babyleeuwtje lijken wij ook op mekaar dan , jinte ligt hier naast de laptop op de bank lekker te tutten en mij in de gaten te houden haha.. om de 2 minuten spuugt ze dr tut uit en gaat dan mopperen (niet huilen meer kreunen ) zo van 'hallo ik ben dr ook nog ' en dan die tut erin ist weer goed whaha ! over het smiddags slapen , dat kan ik niet.. ben ik met van alles bezig en tv aant kijken enz en dan ist alweer zo uurtje of 4/5 9
Thanks meiden, ben vanochtend al verwend met een ontbijtje op bed door me mannen, wat heerlijk! Hier gaat het drinken volgens mij wel goed, maar lees bij jullie verschillende verhalen, bij F. zit het nu ongeveer 3,5-4 uur tussen en hij drinkt 130cc op, en komt ongeveer op 6 flessen. Hij is denk ik nu ongeveer 8-9 pond...... 25 oktober weer naar het cb. Vind het moeilijk om te vergelijken met jullie omdat F. wat vroeger geboren is. Hij is niet echt een flinke slaper overdag 2 uur tussen zn voedingen ofzo en daarna is meneer klaarwakker en kijkt lekker omzich heen en ligt dan te brabbelen.
@Babyleeuwtje: Om die reden zou ik idd niet overstappen op flesvoeding Gaat t verder wel goed met de borstvoeding? @Gebakje: Herkenbaar dat je een uur bezig was met voeden.. Hier ook gehad; ik werd er gek van Maarja, mij werd continu verteld dat t normaal is in t begin en t vanzelf wel beter zou worden en dat heb ik idd ondervonden (blij toe ) nu drinkt ze zo'n 15-20 min in totaal Maarja, aan de andere kant; ik kan helaas niet zomaar overstappen op flesvoeding, dus hoe moeilijk t op sommige momenten ook was, ik moest wel doorgaan. Nu ben ik er blij om hoor, wilde ook enorm graag bv geven, maar heb t op momenten echt vervloekt hoor.. @Wakkere kindjes: Zijn jullie kindjes zo tevreden dat ze in de box kunnen liggen even oid? Philine wil dat namelijk helemaal niet! Sowieso is ze niet erg lang wakker telkens, max. een uurtje, maar in dat max. uurtje wordt ze verschoond, drinkt ze en knuffelen we even en dan is ze alweer moe. Als ze niet moe is en ik haar even in de box leg met een muziekje aan oid dan is t meteen brullen Wat dat betreft is t echt een wereld van verschil tussen onze 2 meiden! Yentle sliep bijna niet (was ook ziek de eerste maanden, maar ook daarna sliep ze erg weinig overdag) - Philine slaapt juist heel veel. Yentle kon zich lekker in de box vermaken - Philine totaal niet Yentle was als baby al een enorme ongeduldige driftkikker - Philine is een stuk rustiger. Ach ja, is wel leuk om zo die verschillen in karakters ed te zien
@Smile: Klinkt goed toch wat betreft de flessen? Ik vermoed dat je op verzoek geeft? Aangezien je schrijft dat hij om de 3,5-4 uur komt voor een voeding. Geef je borstvoeding of flesvoeding? Er staat me namelijk iets van bij dat er hier iemand is die borstvoeding met de fles geeft.. (weet dus alleen niet wie?) Bij mn oudste dochter eerst fulltime gekolft en daarna overgestapt op flesvoeding en beiden heb ik altijd op verzoek gegeven. De meeste kindjes kunnen het zelf heel goed aangeven (plus dat de adviezen op verpakkingen en van t CB richtlijnen zijn, geen standaarden) Als ik Philine (bijna even oud) een fles afgekolfde melk geef drinkt ze ook ongeveer 120/130 cc, dus als je t mij vraagt vind ik t hartstikke netjes van je mannetje!
@kristel, de bv gaat verder super!! was eigenlijk ook meer sarcastisch hoor heb zelf astma en eczeem dus de bv wil ik zo lang mogelijk vol houden. ( bv duurt hier trouwens ook 15-25 min totaal... incl. schone luier haha)
Hai hai Eindelijk zit ik eens niet met mn telefoon haha. Alleen wil het toetsenbord niet zo meewerken. HELP L kreunt echt heel veel na zijn voedingen. Vannacht heeft hij bijna de hele nacht bij mij gelegen, want hij bleef maar kreunen en mondjes bv terug geven. Zit te denken dat hij misschien ook wel (verborgen) reflux heeft, maar ik wil echt niet gelijk medicatie. Vind dat zoiets eerst echt vastgesteld moet worden voor ik m zulk soort medicatie zou geven... Twijfel echt of ik ervoor moet bellen en wie... Hij zit gewoon niet lekker in zn velletje nu. Echt huilen doet hij trouwens niet, het is vooral kreunen en een beetje mopperen/geirriteerd raken. Babyleeuwtje Haha, dat idee had ik ook met flesjes geven. Maar eigenlijk vind ik het persoonlijk niet eerlijk als ik dat om die rede zou doen. Dus ik probeer door te bikkelen. Maar denk ook dat ons ukje nu ineens wel wakker wordt doordat hij ergens last van heeft. Want hij had 5 dagen wel doorgeslapen en nu ineens dat gekreun Hier hmm typ nu met 1 hand, ben m aan het voeden Borstvoeding en doorslapen Wel hoor, flesvoeding verteerd langzamer en daar slapen veel kids dus langer op. Kindje niet mee Pfff wij gaan nu zelfs nog niet zonder de oudste weg hihi. Met de verbouwing is hij voor t eerst wat zaterdagen bij oma geweest, maar makkelijk vond ik t niet
@ Kristel, ik geef flesvoeding. En idd ik geef alleen op aanvraag. Haha en die is wel duidelijk. Ik leg F. daarna ook vaak tevereden, kan die ook een beetje naar buiten kijken, niet dat hij daar nu heel vrolijk van wordt. Ik weet niet of je het in het vorige topic heb gelezen, maar F. is 5 weken te vroeg geboren. Maar is kerngezond hoor, maar weet t niet altijd even goed met die flessen, me gevoel zegt idd ook dat hij voldoende krijgt. Thanks voor je reactie