Ik ben een beetje uitgekeken op mijn standaard dingen en op dit moment inspiratieloos. Wat maken jullie voor salades en / of bijgerechten voor bij de BBQ?! Ik ben benieuwd!
-Pastasalade: fussili, zongedroogde tomaten, veldsla/rucola, komkommer en dressing van witte wijnazijn+olijfolie+mosterd+suiker+italiaanse kruiden - aardappelsalade -frisse rauwkost salade -gegrilde tomaatjes uit de oven - gepofte aardappel
-mini oranje paprika met feta even op de bbq. je kunt er nog pijnboompitjes of plakjes olijven bij doen. -Courgette plakjes met groente kruiden -aardappelpartjes met olijfolie knoflook en rozemarijn. - gevulde kastanje champignons met een mengsel van de steeltjes kaas, gehakt en kruidenboterkruiden - maiskolf op de bbq en daarna met kruidenboter
Dat klinkt al heel lekker! Pastasalade is wel een goed idee, meer recepten daarvoor zijn meer dan welkom!!!
Witlofsalade: witlof, blokjes kaas, ananas/perzik of appel, evt nog een eitje of wat walnoten, peper zout en slasaus of eigen gemaakte slasaus (mosterd, mayo, curry ofzoiets dat doe ik altijd op de gok) Verder haal ik altijd huzarensalade etc.
turkse rijst witte bonen salade koud tjajiki ( hoe schrijf je dat) koude kip salade stokbroodje kruidenboter plakjes komkommer cherrie tomaatjea
pasta salade a la me! rucola mix sla zak,cherrytomaatjes doorgesneden erin,geroosterde pijnboompitjes erin,mozarella in stukjes erin en groene pesto er door mengen op smaak.. heel simpel maar errrug lekker
Tomaatjes + komkommer met citroensap-knoflook-olijfolie-dressing Tomaatjes + mozzarella + basilicum met een beetje olijfolie en een flinke scheut balsamicoazijn. En ook een kom zonder mozzarella erdoor Dunne komkommerplakjes (kaasschaaf) met azijn-suiker-peper Verse fruitsalade; gewoon van alles wat door elkaar. Allemaal heel simpel, maar doeltreffend
Aardappelsalade (duits recept van mijn sm heb ik nu niet even bij de hand) Witlofsalade (witlof, creme fraiche, sinasappel, appel, banaan, peer, kiwi geel/groen, aardbeien, nectarine, etc). Verder veel rauwkost
Ik maak mijn meloen, feta, rucola- salade. Zo heerlijk fris met de sappige meloen en dan de lekkere schapenkaas en de pittige rucola. Mmm het water loopt me in de mond.
Rucola, cherry tomaatjes, mozzarella, pijnboompitjes en dan een dressing van balsamico azijn/olijfolie/citroensap/peper en zout. Hier kun je desgewenst ook koude pasta doorheen doen. Verder lekker een maiskolf op de BBQ of een voorgekookte aardappel in aluminiumfolie. Stokbroodje met kruidenboter en een heerlijke olie met kruiden als dipsaus mag ook niet ontbreken. Wil nu komkommer in zuur gaan maken, maar wil nog een goed recept. Iemand tips?
Quinoa-salade (een soort graan - eigenlijk is het een zaadje, maar het lijkt het meest op couscous). Ik doe er vanalles door, het is maar net wat ik in de koelkast heb. Lekker is bijv. blokjes gegrillde pompoen, feta, olijfolie, citroensap en verse kruiden. In principe kan je er vanalles door doen. Gevulde groenten voor op de BBQ (ik ben vega, dus redelijk creatief met BBQ-en), tomaten/courgettes/shiitakes gevuld met granen, kaas en kruiden. Maiskolf met boter Ik kan me even niks anders bedenken
Leuk idee!! En dan als toetje marshmellows (of spekkies) met stukjes banaan op prikkers en die even roosteren
Mijn oma maakt die altijd als volgt: azijn, peper, zout, suiker mengen en dan dunnen plakjes (kaasschaaf) komkommer erdoor. Zelf doe ik er nog wel eens een beetje sambal en / of ketjap doorheen. Ook lekker om aan te vullen met hele dunne uien ringetjes.
Waar haal je Quinoa? Het klinkt wel erg lekker, ben er niet bekend mee. Is het een soort bulgur? Of zou je bulgur er ook voor kunnen gebruiken?
Ligt er een beetje aan hoeveel komkommer je gebruikt. Ik neem meestal een hele komkommer, flinke scheut azijn in een schaal, peper, zout en suiker een beetje. (Door de suiker is de azijn niet meer zo scherp, je zou ook zoetstof kunnen gebruiken, maar wees daar zuinig mee, anders krijg je een hele zoete salade!). Ik proef het azijn goedje altijd even. Komkommer een tijdje in laten trekken en dan smikkelen!