Show je testrijtje(s)!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Kristel86, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    en nog een ander rijtje met testen van een ander merk. (One Step) Deze testen zouden zogenaamd extra gevoelig zijn, maar oordeel zelf maar in vergelijking met de kruidvat testen :p

2. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

@ Kristel, nou die Kruidvat testen vind ik een stuk duidelijker hoor! Ik had van Zwanger&Kids ook van die gevoelige testen en daar was niks op te zien.... Ik vind die dingen van Kv echt top!

3. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Erg leuk hoor om al die testen te zien.
    Maar ff een vraagje, Waarom testen jullie zo vaak:$.
    Is hier een bepaalde reden voor?
    Ikzelf heb een test gedaan 1 dag na NOD, deze test was positief en toen klaar! Ben erg benieuwd:)

4. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Kristel, jaaaaa wat fijn! Ga zo door :D

5. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0

Denk dat de meeste hier (en ik ook destijds) zo vaak testen als een soort bevestiging voor jezelf. Bij ons ging het zwanger worden niet vanzelf, en het moment dat je dan een (licht) positieve test in handen hebt, wil je gewoon zo graag die bevestiging dat het ECHT zo is. En dan ook het effect dat ze donkerder worden...heerlijk! haha.

Maar goed, knap dat je maar 1x hebt getest! Denk niet dat er veel hier zijn die dat hebben kunnen weerstaan.

groetjes!

6. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ok... Ik heb mezelf nu officieel gebombardeerd tot testjunkie... :p
    Ga nu niks meer kopen, heb nog 1 kruidvat 2v5 in huis en een digitale van clearblue en daarna stop ik er echt mee...
    En waarom ik het doe? Gewoon omdat het zo gaaf is om iedere keer een 2e streepje te zien verschijnen en ik absoluut geen kwaaltjes heb, toch een soort bevestiging!
    Hier het rijtje so far vanaf 12 dpo... :)

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    grappig topic;) wat testen sommige mensen vaak..

maar goed om te zien hoeveel testen bijkleuren bij jullie..

kristel.. op je kv25 testen zet jij er steeds een o bij.. wrom?
    (gewoon super nieuwsgierig aangelegd:D)

8. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    O = ochtend denk ik... ;)

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Mango: ziet er goed uit! Zo mooi is dat he, om te zien hoe dat streepje geleidelijk aan steeds donkerder wordt :D

@Melanne: Ik denk dat heel veel vrouwen uit onzekerheid zo veel testen :)

Ik test de eerste tijd elke dag omdat ik al 6 vmk's gehad heb en ik ze altijd heb zien aankomen door een test die ineens lichter werd weer. Ik ben dus als de dood om ineens een lichtere test te zien, vandaar dat ik blijf doortesten; in de hoop dat die steeds donkerder wordt. Dat geeft mij een zekerder gevoel :)
    (en ik ben nogal een controlfreak ;))

Ps. O = ochtend idd :p

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    o is ochtend.. zucht.. soms ben ik zo dom... jammer hoor..

En van je mk's snap ik wel.. ik zie ook altijd een licht streepje.. en dan weer ik dat het waarcshijnlijk niet ok is..

11. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)

Precies geld ook voor mij... ook zon grootverbruik tester. Meerdere mk's en dan o zo bang dat de test lichter wordt of niet eens donkerder.

Gisteren nog getest en dat was mijn laatste, bijna even donker als controlestreep. Denk van ik koop geen testen meer, maar twijfel nu alweer... :) ;)

12. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    ik test ook best vaak, gewoon omdat het zo leuk is die 2 streepjes te zien verschijnen maar ook omdat ik wel onzeker ben hoor, ben best bang voor een miskraam ofzo, iemand een idee vanaf hoeveel weken de kans op een miskraam kleiner is? want nu is het nog zo pril en er kan nog van alles gebeuren natuurlijk, maar op n gegeven moment zit t toch wel veilig daar denk ik??

13. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Heb meerdere mk's gehad. vmk met 4 ,5 of 6 weken, maar ook miskramen met 8, 9 en zelfs bijna 12 weken. Voor mij geld er helaas geen aantal weken waarom mk afneemt. Was t maar zo.

Maar mij werd verteld bij een echo en zichtbaar kloppend hartje is de kans op een mk minder. Helaas heb ik ook na goede 2 echo's met hartactie, het bij de 3e echo op moeten geven. Met de 3e echo was ik 11w4d (mei 2010)

Dus helaas ik kan je niet helpen... :):(

14. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Niet echt een rijtje, maar dit zijn mijn tests van vandaag, tevens de laatste tests die ik doe. Aangezien ik gisteren op dezelfde termijn als mijn mk zat, had ik gewoon even de bevestiging nodig. De middelste is van Z&K en de onderste is KV 2 v 5. Ik vind het alleen rara dat bij de onderste test de controle streep zo licht is, of komt dat doordat de teststreep zo donker is?

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #55 Kristel86, 3 jan 2011
    Laatst bewerkt: 3 jan 2011
    @Starlady: Als je twijfelt zou ik persoonlijk zeggen "gewoon doen" ;) Ik weet bij mezelf iig hoe dat dan gaat, dan ga ik zo stressen, niet normaal.. En dat is ook niet goed he :)

@Melodios: Als je een kloppend hartje gezien hebt is de kans op een miskraam al heel erg gedaald (met 80% als ik t goed herinner).
    En na het eerste trimester is daar nog eens 10%-15% bovenop gekomen volgens mij. (dus dan is de kans op een goeie zwangerschap 90-95%)
    Ik weet niet zeker of deze cijfers precies kloppen hoor, maar dit is wat ik me kan herinneren :)

@Mama079: Wow wat een knaltesten! Haha in eerste instantie dacht ik even "oh, die kv is wel licht terwijl die CB al 3+ aangeeft", maar ik zat verkeerd te kijken, het is de controlestreep die licht is :D
    Je hebt gewoon zoveel hCG dat er niet genoeg kleurstof meer is om de C-streep volledig te kleuren, echt mooi joh :D

16. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Zou dat de reden zijn waardoor de controlestreep zo licht is? Vond t ook al zo raar, maar idd de digi was zo snel klaar, dat ik de KV test wel geloof

17. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    dames, dank je wel voor jullie reacties, heb de 17e mn eerste echo en als ze mij dan kunnen vertellen dat ze een kloppend hartje zien, ben ik al wat meer gerust denk ik.
    en die lichtere controlestreep dan teststreep heb ik nu ook, vond het ook al een beetje vreemd, maar ja 2 strepen zijn 2 strepen toch? :D

18. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    wat een leuk topic!!! Nog meer test rijtjes? :D

19. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Heb niet echt een rijtje, maar wel leuk om te laten zien:D:
    Getest op NOD (3jan). Heb niet eerder getest omdat ik er zeker van was toch niet zwanger te zijn. Dacht dat ik wel wist wat ik moest voelen na 2 zwangerschappen binnen 7 maanden.
    Ik test bewust niet verder door. Heb de afgelopen 7 maanden 2 miskramen gehad en maak mezelf alleen maar gek met door testen. Testen zeggen toch ook niet alles, bij de eerste knaltesten en leegvruchtzakje, bij de 2de niet echt knaltesten en ook weinig klachten.
    Ik kies er dus bewust voor om het bij deze 2 testen te houden, het gaat toch wel fout als het echt niet goed zit!!!

20. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    aankomende mamma: Mooie testen meid. En ik kan me helemaal vinden in je verhaal. Ik duim enorm voor je dat dit kleintje bij je mag blijven. Het moet gewoon! En van harte gefeliciteerd natuurlijk (maar volgens mij had ik dat al ergens gedaan)Groetjes

Deel Deze Pagina