Sint Maarten/11 november; langs de deuren?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Magnolia29, Sep 26, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    3,605
    1,913
    113
    Nou ik ben blij dat ik eindelijk iemand tref die precies hetzelfde denkt haha!! Ik heb met een aantal mensen discussie gehad dir zelfs zeiden "het is maar welk risico je wil lopen met je gezin" wtf!
    Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een flyer gemaakt (was wel halloween dan maar komt op hetzelfde neer). Met erop dat de kinderen al zoveel moeten missen en hoe we het coronaproof kunnen doen (1 huishouden bij elkaar, of kinderen samen, volwassenen houden afstand, 1 groepje/stel per deur, alleen verpakte snoepjes) en nog als tip om anders snoepjes buiten te zetten.
    Een heleboel buren deden toen gewoon mee gelukkig! Ook een aantal niet helaas maar dat zul je altijd houden.

Dus m.i. kan t best als je bepaalde voorwaarden hanteert.

Zoe123 and Lyn23 like this.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Bijzondere reactie. Wat is er gebeurd met elkaars keuzes respecteren?

En ja, hier blijft de deur dicht. Wij zien het niet zitten in deze tijd en dat betekent dat onze kinderen dus niet lopen.

Dat jij er geen probleem in ziet, wil toch niet zeggen dat ik daar net zo over moet denken?

Nougat, Cobon, Dettol and 1 other person like this.
  3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,806
    5,942
    113
    Female
    Ja, ik zet ook lichtjes neer inderdaad, en een mandje voor de deur. Oudste dochter is thuis dus die kan wel de deur open doen.

Lyn23 likes this.
  4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,806
    5,942
    113
    Female
    Nee hoor. Maar ik vind het nog steeds treurig, voor m’n kinderen dan hè.

Lyn23 likes this.
  5. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

Feb 27, 2015
    4,563
    2,765
    113
    Female
    Noord Nederland
    Ik ga met de kinderen en kinderen van vrienden van ons langs de deuren. In onze regio kan en mag het. Waar licht brandt kunnen ze aanbellen en zo ga ik het ook doen als ik thuis ben; lamp bij de voordeur aan.

Ik vind het ook overdreven. Wat je zegt: je doet boodschappen, gaat met de bus/trein, voorheen naar bioscoop en theater, sport van de kinderen.... En dan moeilijk doen over Sint Maarten? Dat gaat er bij mij ook niet in....

YaelStone, Lyn23 and Zoe123 like this.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Tja, zo vind ik het egoïstisch als je wel gaat, maar is dat de bedoeling van dit topic? Elkaars keuzes afkraken? Ik vind het dit echt een naar topic.

mum2be2 and Dettol like this.
  7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,806
    5,942
    113
    Female
    Ik ben gewoon benieuwd wat men zoal gaat doen..
    En voor alle duidelijkheid. Er is geen negatief advies hier hè. Het mag gewoon.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Het lijkt eerder alsof je even je gal kwijt wil over mensen die ervoor kiezen geen Sint Maarten te vieren.
    Je stukje staat al bomvol oordelen, dan ben je volgens mij niet benieuwd, maar gewoon puur aan het afgeven.

Als je benieuwd was had je gewoon kunnen vragen wat anderen gaan doen.

9. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

#149 Emilie69, Nov 10, 2020
    Last edited by a moderator: Nov 10, 2020
    Ik begrijp dat dit voor jou/jullie belangrijk is. Maar dit wordt natuurlijk weer zo'n discussie die nergens op slaat.
    Je zegt: ik hou me aan 'alle' regels, maar dit vind ik belangrijk en ik vind dat dit veilig kan, dus ik vind dat andere zich daar moeten aan aanpassen en moeten meedoen. Maar anderen houden zicht misschien ook aan 'alle' regels, maar zij hebben weer iets anders dat zij belangrijk vinden of waarvan zij vinden dat het veilig kan... En zo blijven we bezig natuurlijk. Want jij irriteert je misschien aan mensen in de supermarkt die snel even voor jou neus iets uit het schap halen. Maar misschien houden zij zich wel aan alle andere regels en vinden zij dat het echt geen kwaad kan om met een mondkapje en heel snel even dichterbij te komen.
    Ik zo zeggen: leuk dat jij Sint Maarten gaat lopen met jouw kinderen en super dat je dat zo veilig mogelijk wilt doen, maar ga niet oordelen over mensen die er anders over denken!

Nataly1972, Celika, tuc and 1 other person like this.
  10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,806
    5,942
    113
    Female
    Ik mag toch wel aangeven hoe ik er in sta?
    En nogmaals, het mag dus gewoon hier, er is geen negatief advies..

2littlemonkeys and Lyn23 like this.
  11. Lyn23

Lyn23 Fanatiek lid

Nov 6, 2019
    1,003
    602
    113
    Female

Hoezo egoïstisch, jij mag toch bepalen of je de deur open doet? Het is een traditie, dat vind ik mooi

12. Lyn23

Lyn23 Fanatiek lid

Nov 6, 2019
    1,003
    602
    113
    Female
    Ja hier mag t ook gewoon!
    Mooie traditie, en wie niet open wil doen, is prima toch

13. Lottie987

Lottie987 Bekend lid

May 17, 2019
    559
    351
    63
    Female
    In onze regio wordt het afgeraden. Vanuit school doen ze tijdens schooltijd Sint Maarten en krijgen ze een zakje snoep mee. Hier in de buurt hebben we afgesproken een lichtje neer te zetten als je meedoet. Ik heb voorverpakt snoep en zal deze met een tang in de tassen van de kinderen doen. Wij doen met zoon een klein rondje zodat hij bij een paar huizen met zijn lampion kan zingen

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik denk er dus net zo over. Als de kinderen aan het eind vh tuinpad gaan staan en daar ene mandje met verpakte snoepjes staan, sja.. Wat is dan het probleem.. In mijn regio wordt het afgeraden. Denk dat we ook niet gaan lopen. Normaal gesproken blijft hier al 80% van de deuren dicht dus ik neem aan dat nu al helemaal niet wordt opengedaan. Dus wij gaan snoep verstoppen in de tuin en dat mogen ze dan in het donker zoeken met een zaklamp dmv aanwijzingen.

2littlemonkeys, Zoe123 and soovi like this.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Ja zeg dan gewoon dat je even lekker wil afgeven ipv dat je benieuwd bent.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Die traditie is er volgend jaar ook nog en prima dat jij gaat, maar ik kan er dus echt niet tegen als ik als treurig wordt weggezet als ik ervoor kies om dat niet te doen.

Lyn23 likes this.
  17. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Hier iom de buren in de straat gaan de kleintjes wel lopen. Zij zingen bij de deur, de mensen die het aanhoren doen een stap naar achter in de gang.
    En wij ouders staan op straat met een mondkapje op.

Bij ons in de straat zijn het allemaal kindjes van 2 tot 5 jaar. We doen alleen onze eigen straat.

18. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,495
    8,417
    113
    Nou ja zeg, en bedankt hè!
    Als ik niet wil lopen met mijn kinderen en dat wij niet open doen (plakken overigens wel een briefje op de deur) mag ik toch zelf weten?
    Waarom is dat treurig?

OT wij doen er dus niet aan, houden een gezellige avond met de kinderen met een bak snoep een filmpje kijken en zij zijn er helemaal oké mee.

Er staat in het corona subforum overigens ook al een topic over dit onderwerp:
    https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/sint-maarten-11-november-langs-de-deuren.708362/

Magnolia29 and suus1983 like this.
  19. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Misschien komt het door jouw laatste paragraaf. Als je gewoon gezegd had. Wij gaan het op die manier doen. Hoe doen jullie het om zo veilig mogelijk te houden? Dan had je inderdaad ook geweten wat anderen zoal doen. Maar met jouw laatste paragraaf geef je direct ook een oordeel mee en daardoor voelen mensen zich aangesproken, denk ik. Zelf voel ik me helemaal niet aangesproken, want hier kennen we geen Sint Maarten, maar de veroordelende toon in je eerste bericht viel me ook gelijk op. Maar ik begrijp dat dit niet jou bedoeling was?

20. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,561
    1,863
    113
    Female
    Ik zet (net als vorig jaar trouwens, toen liepen we beide met de kids mee) een bakje met snoep naast de deur met lampjes. Leuke tekst erbij dat ze een snoepje mogen pakken.

Mijn partner of ik gaat ook met de kinderen lopen. Maar ik of partner blijven gewoon op gepaste afstand van andere.

Share This Page