Sint Maarten/11 november; langs de deuren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Magnolia29, 26 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    #161 Zoe123, 10 nov 2020
    Laatst bewerkt: 10 nov 2020
    Oké ik denk dat ik het een beetje verkeerd heb geformuleerd. Ik vind het treurig voor de kinderen.. Ik vind niet mensen zelf treurig.. Of iemand gaat lopen of open doet, je moet het zelf weten.
    Maar ik vind het treurig voor de kinderen en vooral, ik kan de tegenstelling qua binnen wel van alles maar buiten een liedje zingen niet, voor mezelf moeilijk begrijpen.
    En nogmaals, er is hier geen negatief advies. In dat geval zou ik niet gaan lopen natuurlijk.
    Maar het mag hier, en het is dus ook niet vreemd of gek dat we gaan lopen.

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Helder! :thumup:

Moet zeggen dat wij daar toch iets anders in staan. Ik vind het jammer voor de kinderen, maar treurig gaat me echt te ver.
    We hebben duidelijk naar de kinderen gecommuniceerd dat veel dingen niet door zullen gaan dit jaar en ik hoor ze er ook niet over.
    Wij volwassenen zien denk ik vaak meer problemen dan de kinderen zelf.

Ja, ik snap dat dat anders ligt als je bijv. kinderen met autisme hebt. Maar dan hebben ik het over het gros van de kinderen in Nederland.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hier hetzelfde. Vind het ook niet treurig voor de kinderen ofzo. We bedenken iets anders leuks en volgend jaar dan hopelijk weer. Dit jaar gaan dingen anders dan normaal, jammer, maar meer ook niet. Voor de kinderen gaat overigens gelukkig ook nog steeds heel veel wél door.

Felice vindt dit leuk.
  4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    En laat ik nou net zo’n exemplaar thuis hebben hier :)
    Wat denk ik ook meespeelt, hier in de buurt waar ik woon veel mensen die het allemaal niet zo boeit.
    Verjaardagen uitgebreid vieren, meer dan de helft draagt geen mondkapje in winkels.
    Had niet anders verwacht maar toch.
    Wij zijn dan “verstandig “.
    Maar dan ben ik fout als mijn kinderts buiten een liedje willen zingen.

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Dan begrijp ik dat het voor jou inderdaad wel even anders ligt!

Maar wat ik al zei, voor heel veel kinderen gaat dat niet op.
    Ik word persoonlijk een beetje moe van het "oh wat zijn de kinderen toch zielig" geroep (niet perse op het forum, maar op zo veel plekken) dat ik denk: ja, vooral blijven roepen dat ze zielig zijn, dan gaan ze het vanzelf geloven dát ze zielig zijn :|
    (Ik weet het, dit is vast geen populaire mening :D)

soovi, cowgirl80, prjbt en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Hier is, in al die jaren dat ik er woon misschien 1 kind aan de deur geweest. :roflmao:

Mijn zoontje is bijna 3 jaar, en hij krijgt sowieso geen snoep. (Wel van puur fruit enzo, maar geen Bounty of lollys ofzo)

Wij lopen dus niet, en anders was ik denk ik ook niet gegaan.
    Misschien alleen langs huizen waar een mandje buiten zou staan, of alleen naar opa en oma bijvoorbeeld.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Populair of niet, ik denk er precies zo over. Tja, leuk is anders, maar zielig? Hoort er nu gewoon bij en daar moeten ze maar mee om leren gaan (uitzonderingen daargelaten uiteraard). Daarbij zijn er voor kinderen heel veel uitzonderingen.

Kinderen snappen het zelf ook heel goed en vinden het prima. We bedenken samen een leuk alternatief en klaar.

Felice en prjbt vinden dit leuk.
  8. prjbt

prjbt Niet meer actief

Nou dit dus.

Ik heb een autist thuis en die is juist het makkelijkste nu. Hij houdt zich vast aan de coronaregels en met de regels is het gewoon niet verstandig.

Overigens is het helemaal niet zielig voor de kids. Ze begrijpen het dondersgoed. Het zijn idd de ouders die de kinderen wijs maken dat ze zielig zijn.

Overigens mogen ze bij ons vanavond (hier in het dorp op de 10e ipv 11e) thuis zingen en heb ik een grote zak snoep voor elk kind gemaakt.

Het wordt dus anders ingevuld maar ze komen niets tekort!

Kleine toevoeging, wij doen de deur ook niet open voor anderen. Normaal altijd met heel veel plezier maar dit jaar echt even niet.

Nougat, Felice en suus1983 vinden dit leuk.
  9. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Hier is het al geweest, na ja
    Het plan was dat sint maarten ipv de kids langs de deuren zou gaan en een snoepzak zou brengen maar ja dat mocht niet omdat alles afgeblazen werd door de veiligheidsregio. Niks geen aparte beoordelingen van de plannen in de dorpen. Gewoon niks!

maar ja de snoepzakken waren er al dus mocht de organisatie van de gemeente zelf wel de zakken rondbrengen.

of de organisatie ( waar sint maarten ook in zit) of sint maarten zelf.... wat maakt dat uit

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap het eigenlijk niet zo goed. In het corona forum geef jij regelmatig af op anderen die andere keuzes maken dan jij of de regels anders interpreteren.
    Maar dit is nu iets dat belangrijk is voor jou en dan is het anders??
    Hier wordt Sint Maarten helemaal niet gevierd, dus geen probleem. Maar dat er geen negatief advies is betekend niet dat het per se verstandig is.
    Met op afstand blijven zie ik er in principe weinig probleem in, maar dat heb ik ook met heel veel dingen die niet mogen. Waarom kan ik niet met mijn man en moeder buiten een rondje lopen in de vrije natuur?
    Maar toch vraag ik mij af waarom je dingen opzoekt als dit?
    Ja voor de kinderen veranderd er veel, wat denk je van de kinderen die Carnaval vieren?? Die hebben geen alternatief.

suus1983 vindt dit leuk.
  11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    Mijn kinderen lopen wel
    Ze gaan een klein blokje lopen
    Als je een beetje je creativiteit gebruikt zijn er genoeg manieren om wel te lopen en te geven

12. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.363
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Vraag voor creatievelingen...

Ivm zelf corona te hebben gaan wij hier ook geen deur open doen, maar vind een (leuk) briefje op de deur dan wel weer leuk... (vond het als kind ook niet leuk als er geen deur open gedaan werd als je mooi had gezongen :D) wat zouden jullie op een briefje schrijven?

13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Ik zou het denk ik kort maar krachtig houden.
    Denk dat ik morgen even een plaatje van een lampion uitprint, daar een rood kruis door en iets van "nee, wij doen helaas niet mee" ofzoiets.

14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Edit: @Indiana hier wordt trouwens pas gezongen als de deur open gaat :roflmao:

Indiana vindt dit leuk.
  15. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hier woont juffrouw kikkerbil;)..
    Nee geintje hoor, ik wil zelf ook nog iets bedenken, want wij doen ook niet mee.

Indiana vindt dit leuk.
  17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik breng alles luchtig, en dochter vond tot nu toe alles wel best. Maar ze is nu toch wel verdrietig dat dingen niet doorgaan. Sintintocht, het kindervuurwerkmoment wat we altijd in de straat hebben op oudejaarsdag. En dat is dan niet omdat ik zo'n houding heb van 'o wat zielig'. En ze mag daar best verdrietig om zijn, ondanks dat veel wel doorgaat. En sorry, maar heel veel is het inmiddels niet. School en dansles, that's it.

Zoe123 vindt dit leuk.
  18. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ok, ik ben geen fan van coronamaatregelen, beperkingen, verboden etc maar St Maarten slaan wij dit jaar over. Ik heb drie pakken snoep gekocht voor de kinderen daar hebben ze voorlopig voldoende aan. Ik vind het gewoon niet verstandig, net als ik in maart het niet verstandig vond dat mijn zoon langs de deuren ging om geld op te halen voor een goed doel.

suus1983 vindt dit leuk.
  19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, hier gaat het toch niet door. Te weinig willen meedoen. Maar wel morgen met zn allen in de speeltuin staan, en hun kinderen bij elkaar laten spelen. Nou ja, volgend jaar beter.

20. linkiepinkie

linkiepinkie Niet meer actief

Wij zijn de enige bij ons in de straat met een jonge dochter. Spreken alle buren hier dagelijks op de straat. En afgesproken dat we naar een paar buren gaan. Op straat staan we langer te praten dan dat we met St Maarten zullen doen. Dan zingt ze alleen, pakt een snoepje en loopt ze meteen weer verder. Wij zelf staan aan het begin vh pad dus komen niet in de buurt vd buren. En verder loopt hier niemand. Dus ja wij gaan wel even lopen.

Deel Deze Pagina