Sinterklaas / Kerst

Discussie in 'De lounge' gestart door Katelynn, 1 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Wij vieren beide met cadeautjes: Sinterklaas met mijn familie, kerst met mijn mans familie.

Athina vindt dit leuk.
  2. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Hier ook een britse schoonfamilie dus wij vieren beide
    Sinterklaas met mijn familie en kerst met de zijne

Athina vindt dit leuk.
  3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit inderdaad... Lekker beiden.
    En dochter van 11 vind die pakjes onder de boom ook zo gezellig - dus die vroeg vorige week al of we dit jaar wat lege dozen in konden pakken om onder de boom te leggen :-D - puur voor de gezelligheid haha.
    Ik vind dat onder de kerstboom of er vlak naast de kerststal moet staan -maar waarschijnlijk dus een kerststal en wat kerstig ingepakte kadootjes :p .

Wij vieren sinterklaas nog wel een tijdje: Mijn schoonzus is zwanger en we vieren sinterklaas altijd met mijn schoonmoeder en met schoonzus/zwager samen. Wij trekken dan lootjes en zo liggen er voor de volwassenen ook wat kadootjes bij.

Met kerst doen we een kerst spel - met kadootjes doorgeven etc. Met de kinderen die groot genoeg zijn om het te snappen. Dus vanaf een jaar of 7/8 .

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Zolang er iemand in huis is die geloofd vieren we nog sinterklaas. Zodra dat over is vieren we alleen nog maar kerst. Twee van onze kinderen zijn eind november jarig, dus het is wel erg veel in 1 keer.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wij vieren sinterklaas met cadeautjes. Kerst vieren wij ook, maar zonder cadeautjes. Kerst heeft voor ons een andere betekenis dan de kerstman met cadeautjes.

Athina vindt dit leuk.
  6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    De Kids worden ouder en ik vind sint gewoon niet zo leuk. 3 weken lang gehyper en onrust.
    De middelste is via school vorige week ingelicht (foutje bedankt zeg maar)

Kerst is wel echt mijn ding ik begin begin november al met het versieren en dingen maken zodat ik 6 december alleen de boom op moet tuigen.

Moet zeggen geen kerstman hier. Wel mama die kleinigheidjes onder de boom legt.

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Helaas beide. Bij mijn ouders is kerst dan ook nog eens voor iedereen cadeautjes kopen. Vind t echt een ramp om voor zoveel volwassenen elk jaar wat te bedenken. Al hebben wij de luie oplossing tegenwoordig, kopen nu gewoon een kerstpakket per stel.

Sowieso is kerst een drama logistiek, mijn moeder heeft er te veel stress van dus organiseert zus het al 2 jaar maar dan zijn we ff op en neer 4 uur kwijt en fysiek red ik dat niet. (Normaal boek ik een hotel zodat ik maar 2 uur hoef te reizen per dag maar met kerst is dat te duur). Heb nu wel gezegd dat ik nu thuis blijf, ben dan 37 weken zwanger. Dus hoop dat mijn moeder ff door de stress heen kan bijten (en dat terwijl mijn vader het meeste in de keuken staat...)

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    O hier sluit het een, het ander niet uit. Mijn uiterst vrome ouders zijn al vroeg gestart met cadeautjes onder de boom. Zonder kerstman overigens haha

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Nee dat hoeft ook niet, maar voor ons voelt het beter zo. :)

10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Wij doen beide.
    Zoontje wordt dit jaar 2, dus zullen nog wel wat jaartjes Sinterklaas en Kerst zijn.

11. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.954
    1.291
    113
    Beide, sinterklaas met de opa’s en oma’s en kerst echt met het gezin met cadeautjes onder de boom.

12. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Sinterklaas. Tenzij ze dit jaar niet meer zwart zijn in het dorp en op school. Dan gaan we het vertellen en stoppen ermee.

13. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    De kinderen zijn nog klein, dus nu sinterklaas. Ze zijn allebei met Kerst jarig, dus voor de toekomst moeten we kijken hoe we het gaan doen. Ik vind zelf Kerst eigenlijk leuker, want ik ben zelf met Sinterklaas jarig :rolleyes:.

14. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Ja zo sta ik er ook een beetje in..

Vooralsnog zijn ze hier bij intocht en op school zwart, maar maakt het wel verwarrend.
    Mijn dochter haar redenatie: ' komt ie met de trein? " (Ik antwoord dat hij met de trein aankomt en daarna met de boot gewoon verder door Nederland trekt..) "ooh daarom zijn de pieten niet zwart meer, die boot is gezonken en de pieten zijn schoon geworden door het water. Zullen we wel snel weer zwarter worden door de schoorsteen ."

Oké .. prima. Hahaha. Hoeveel zo'n kind dan dus toch meekrijgt van journaal he... Haha. Radio staat altijd aan hier . Dus ieder uur sowieso nieuws en daar kwam het dus in voor. Haha.

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #75 Kristel86, 1 okt 2019
    Laatst bewerkt: 1 okt 2019
    Wij vieren allebei; Sinterklaas zolang de kinderen nog jong zijn en Kerst altijd.
    Niet heel groots met familie e.d. maar gewoon met ons gezin; met Sinterklaas vooral een heleboel cadeaus voor de kinderen en een paar kleine dingen voor onszelf en met Kerst voor iedereen 1 of 2 kleinere cadeaus en daarbij 1-2 cadeaus voor het hele gezin, een computergame of een bordspel bijvoorbeeld. (Of zoals een paar jaar terug een tweedehands Gamecube met Mario Party erbij; nog steeds een succes op game-avonden met ons viertjes! :))

Onze jongste dochter gelooft sinds kort niet meer en onze oudste dochter wil dit jaar dan ook heel graag surprises maken voor 5 december, dus dat leek ons wel leuk om erbij te doen nu het even kan :) (En nog steeds gewoon cadeaus)
    Over 2 jaar zal ons zoontje ook vast dol op Sinterklaas zijn en dan begint het "feest" weer even opnieuw voor een aantal jaar. De oudste twee kijken er al naar uit om met alle "geheime" dingen mee te helpen! :)

Wij hebben wel altijd een budget per persoon voor de cadeaus en maken het ook nooit "te gek".
    Zo heb ik ook regelmatig via marktplaats cadeaus gekocht; hele sets van Littlest Petshop bijv., allerlei My Little Pony spullen, een Gamecube, etc.

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Sinterklaas een klein cadeautje en wat lekkers, tijdens Kerst uitgebreider.

Deel Deze Pagina