Wat rot dat het nog steeds niet lekker loopt allemaal! Ik vind het knap hoe je het allemaal trekt.. hier ging het heel lang hetzelfde als bij jou maar ik heb wel een man die snachts veel op staat, en een moeder die wekelijks wat uurtjes op past.. Anders was ik al ingestort denk ik. Hier begint langzaam, heel langzaam, de rust een beetje terug te keren. Het slapen begint beter te gaan, hij begint ook duidelijk een dag/nacht ritme te krijgen. Aangezien jou situatie erg leek op die van ons zal ik even benoemen wat wij nu allemaal doen/gedaan hebben.. wie weet kun je er wat mee! Mijn zoontje pakte ook nooit een speen vanwege een slecht zuigreflex. Ik las dat je ook de dr Brown flessen gebruikt, er zijn dus speentjes van dr brown die exact hetzelfde zijn als de flessen speen! Je kindje heeft dan dus het idee dat het de fles in zijn mond heeft. Nadat ik bijna een spenen winkel kon beginnen hebben we nu eindelijk een speen die hij redelijk goed pakt en waar hij troost bij vind! Het nadeel is dat die speen niet meer verkocht word, maar op marktplaats worden ze nog aangeboden (nieuw in verpakking) Mijn zoontje was heel erg van het troost drinken, dronk ook heel vaak, veel kleine beetjes. Na de fles was hij vaak onrustig omdat hij misschien toch te vaak dronk, en die voeding niet kon verwerken. Nu zijn wij sinds 3 dagen terug naar 5x 180ml voeding(6 scheppen) en hij lijkt echt rustiger! Boeren is hier ook een ding daar heeft hij echt veel last van na de fles omdat hem dat gewoon niet goed lijkt te lukken. Onze osteopaat had tips om hem te laten boeren die helpen wel. Volgends mij staan er op YouTube filmpjes met technieken om een baby te laten boeren. En ik ben gestopt met het indikken van de voeding en dat heeft ook wel echt een verschil gemaakt qua onrust. Ondanks dat hij geen krampen kreeg viel dat denk ik toch te zwaar.. en de voeding die dan omhoog komt blijft ook veel langer hangen in de keel, naar gevoel lijkt me ook. Daarnaast leg ik hem binnen 1 uur na het wakker worden weer op bed, ingebakerd en met white noise geluiden. Al deze dingen hebben er voor gezorgd dat het hier iets rustiger begint te worden. We zijn er ook nog lang niet hoor , vooral dat boeren blijft een ding (twijfel of een andere fles daarvoor een optie is?) En ik draag hem ook nog veel in de draagzak, en savonds is hij vaak zowieso 4 uurtjes wakker en heel huilerig. Maar het gaat echt al beter sinds deze week. Ik hoop echt oprecht dat bij jou de rust ook snel een beetje terug keert. Goed dat je van het weekend met je oudste iets leuks gaat doen! Dat kan je ook weer wat nieuwe energie geven.
Oh en we gebruiken nog steeds ranitidine tegen zijn reflux. Als je bij Google intypt dr brown one piece speen dan vind je dat speentje waar ik het over heb
Bedankt voor je berixhtje @jes12 super lief dat je de tijd nam. Onze kids schelen niet zo veel dacht ik? Soms gaat het ook over met de tijd, ik ben dus wel benieuwd wat hier dta verschil gaat maken. Ik was zeg, een week geleden begonnen met op bed leggen na een uur. Maar deze man... Hij laat er geen ritme in komen. Hij is of niet wakker te krijgen, of gewoon continue aan het huilen en mopperen na de fles en gaat dus al ontevreden zijn bed in. Bij beide situaties was het krijsen, echt oorverdovend en heel lang. Op een gegeven moment even laten gaan (werd me teveel) maar na 45 minuten met tussendoor troosten) nog steeds krijsen. Kind helemaal oververhit en alsnog niet in slaap. Dus toen dacht ik bij mezelf, miss is het nog iets te vroeg voor dit. Ik en ook gestopt met indikken, en ranitinide en bexium. Ik zie nu echt geen reflux klachten behalve day de voeding vrij snel naar boven komt, maar daar heeft hij geen pijn van. Heb 'm toevallig nu 2 nachten weg kunnen leggen in bed, of hij dan rustig en tevreden is? Nee... Niet echt. Hele nacht kreunen en steunen, maar ik heb dan even 2 uurtjes zonder baby met deze warmte en das heel fijn! Ik heb op advies van @Averlhach de flessen kleiner gemaakt, hij krijgt nu zo'n 8 x 80 ml per dag en daar doet hij eht een stuk beter op. Ik merk day het hij hem zo enorm vreselijk belangrijk is dat hij rustig de fles krijgt. Dat scheelt enorm in de krampen. Mijn man geeft heel onrustig de fles, en dan is het een uur gillen en trappen. Voor de boertjes kan je eventueel cinnababy gebruiken? Ik heb zo'n avent speen, zoals die de brown speen... Ook die pakt hij niet. Soms denk ik nog wel eens, en das miss een gekke gedachte, dat hij jonger is dan dat hij daadwerkelijk is. Hij heeft nog heel vaak zijn oogjes dicht, heeft echt dat hele kleine baby vibe nog... Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Maar hij lijkt gewoon 2 a 3 weken jonger ofzo, ook die handjes de hele tijd onder zijn kin, net zoals in mijn buik. En dat hij dan de fles e fopspeen maar moeilijk vast kan houden (ondanks tong klieven) hoort daar voor m'n gevoel bij
Poeh, de klachten die je omschrijft klinken toch wel heel erg als koemelkallergie... Je omschrijft precies mijn zoon vanaf dat hij 3 weken oud was. Ik heb in eerste instantie op eigen houtje Nutramigen gekocht (later met machtiging) en wauw, wat een verschil! Een heel ander kind. Ik zou dus ook voorstellen dieetvoeding te gaan proberen maar zo te lezen ga je dat ook fijn Sterkte! Het is heel pittig op alle fronten... Ik hoop dat dieetvoeding ook voor jullie de oplossing is en dat je zoon gauw minder klachten heeft.
Heb je hem al eens ingebakerd? Ik heb voor mijn zoontje een swaddle up gekocht. Die vond inbakeren vreselijk maar dit slaapzakje is de uitkomst! Slaapt veel beter in zijn bedje maar veel minder onrustig. Kunnen ze wel hun armpjes omhoog doen maar niet zo zwaaien en zwieren. Dat werken herken ik ook hoor, maar dat is echt als we hem te snel plat leggen na de fles en hij te snel heeft gedronken. Dat rustige drinken wat je aangeeft ja inderdaad belangrijk. Hoelang houd je hem recht op na de voeding? Overigens is mijn zoontje ook een plakker die erg graag bij mama is... maar hij slaapt nu niet meer de hele nacht bij mij maar misschien nog 4 uurtjes totaal.
Ik ga verder zo op jullie reageren hoor. Heb net 4 blikken neocate gehaald, maar nu slaat de twijfel toe. Er staat dat het alleen onder medisch voorschrift gebruikt mag worden, controle arts, arts bepaald hoeveelheid etc etc. Hmmm straks doe ik er meer kwaad dan goed mee!
Ja ik baker hem elke nacht in, in de pacco. Zo heb ik dat toen bij mijn eerste zoontje gedaan, op aanraden van het consultatie bureau en icm het boekje baby in een droomritme. Vorige week begon ik vol goede moed aan slaapjes overdag, slapen, voeden, knuffelen, spelen en ingebakerd naar bed. Eerste 2 slaapjes gingen oké, hij sliep wel maar moest elke 15 minuten gaan troosten. Dat was nogal vermoeiend voor mijn bekken, en voor mijn peuter ongezellig maar goed. Het derde slaapje werd krijsen, en bij het vierde slaapje werd het onbedaarlijk gillen als ik hem al neer legde. Dag erna idem dito, geen enkel slaapje ging en toen heb ik het opgegeven. Zo ken ik her niet van mijn oudste zoontje. Die gilde zijn eerste slaapje het hardste, en het slaapje erna was het een beetje huilen, slaapje daarna ook een klein beetje huilen etc. Dit was zo heftig, en fysiek niet te doen. Ook elke keer als ik beneden kwam had mijn peuter uit frustratie wat gesloopt. Geen leuke dag, dus de slaaptraining maar even uitgesteld. Denk dat hij te jong was, of er speelde nog teveel. Ik had trouwens een puckababy gekocht, want ik vind de pacco een onding! Maar helaas, dat pikt hij toh echt niet. Hij us ook in de pacco heel onrustig, werkt echt zijn handjes omhoog naar zijn gezicht, en gaat dan gillen van de onrust omdat zijn handen er niet helemaal uit gaan. Doe ik hem weer strak inbakeren, is hij rustig...
Vannacht ging oké, na de avondfles relatief rustig gaan slapen (weinig geslapen overdag, dus echt moe) om 23 laatste fles, om 2 uur eerste nachtflesje en daarna wat meer onrust. Werken, kreunen, steunen en hard snurken. Uiteindelijk opnieuw ingebakerd en speen vastgehouden met mijn hand, en toen ging het weer. Half 6nweer flesje en daarna helaas over. Onrustig, zodra ik hem neer legde gillen. Niet meer geslapen en voortdurend gehuils tot 8 uur. Daarna gillend d emaxicosi in, en uiteindelijk van ellende In slaap gevallen. Tot ik moest stoppen voor een stoplicht... Zucht Ik word zo moe van de twijfel in mijn hoofd. De 1 zegt dit, de ander zegt dat. Mijn gevoel zegt dat het huilen wat hij doet, de onrust en onvrede die hij uit straalt niet "normaal" is. Maar dan krijg ik van die opmerkingen, je moet je er bij neerleggen, baby's huilen nou eenmaal, die van mij huilde ook zo (ohja, wanneer? Ja als tie honger had... )
Tuurlijk huilen baby’s veel, het is immers hun enige communicatiemiddel. Maar de vele onrust ed is wel wat anders dan ‘gewoon’ even huilen.
Je gevoel als moeder klopt vaak hoor. Ik vind heel eerlijk gezegd de opmerkingen als “het hoort erbij” echt vreselijk! Hoezo het hoort erbij als je voelt dat het niet goed is? Tuurlijk huilen ze en de een meer dan de ander maar als je merkt dat ze huilen met een reden waar je wellicht iets aan kunt doen dan ga je toch zoeken naar wat t is. Niet zo onzeker, je bent een top mama. Je hebt een mooi lijstje gemaakt met signalen. Ik kan je daar niet verder mee helpen want geen ervaring. Maar het is wel goed, even kijken wat er nou niet goed lijkt en wat wel “normaal” is voor een baby of dat het 1 met het ander te maken heeft. Qat fijn dat je hem kon sussen tot een uurtje of 6, dat is toch al een begin!!! Dat daarna is gewoon ruk maar dit is een mooie stap. Wbt de voeding kan iemand anders je vast helpen. T slaaptrainen kan inderdaad te vroeg zijn, ook voor jezelf.
Absoluut, en je hebt huilen en huilen. En de reden waarom, als hij huilt omdat hij trek heeft snap ik dat. Of vanuit moeheid, krampjes etc. Als hij onbedaarlijk gilt en af en toe moet kokken van het gillen.. Nee dat klopt niet
Dat denk ik ook, en ik vind het niet erg als hij overdag nog niet in bed slaapt zolang het snachts maar lukt. Wat wel fijn zou zijn, zou als het fysieke contact minder werd. Dat klinkt miss gek, maar het is fijn als hij even kan liggen in de box of in de schommelstoel. Zeker met die bloedhitte, gisteren bijna de hele dag kunnen dragen he... Ging half dood haha
Oh ja snap het hoor! Op een gegeven moment ben je dat gewiebel ook zat en met slaaptekort al helemaal!
Ik heb geen tips, maar wil je wel heel veel sterkte wensen. Ooit is deze man een puber en krijg je hem met geen mogelijkheid meer uit bed, dus er komt ooit een einde aan... Maar t is zwaar, onze zoon had koemelk allergie en eczeem en ook nog eens chronische verstopping waardoor hij tot een half jaar klysma's moest. En na dat halve jaar bleek hij ook nog eens tegen allergisch te zijn voor veel soorten groente en fruit. drama, overdag niet slapen, alleen tegen je aan.... Als je moest plassen had je dus pech. Ik was aan het hallucineren op een gegeven moment. Toen dat eenmaal rustig was, kreeg ik de mooiste beloning ervoor terug: een kind die lang uit sliep tot hij 2 a 2,5 was. Ik moest hem gewoon wakker maken om half tien. En nu is hij 3,5 en slaapt in de middag nog steeds rustig 2 a 3 uur. Maar ik zie wel op tegen januari als er een baby bij komt ... Na al die ellende met hem in de babytijd pfoe. Tip, ga niet kamperen hahaha. Mijn man heeft elke nacht op de camping heel veel rondjes gelopen omdat de baby anders niet sliep en iedereen wakker maakte ... We zijn nog nooit zo moe geweest na vakantie
Ik kan je niet zoveel helpen met tips over evt kma, daar ben ik niet bekend mee. Maar ik las wat over het slecht pakken van een speentje. Heb je de Bibs speen al eens geprobeerd? Dit is een nieuwe speen die tegenwoordig overal opduikt. Ik vond ze er kn eerste instantie niet uitzien, leek wel op een mega ouderwetse speen Maar wat zijn ze fijn!! (En goed) Het proberen zeker waard als je m nog niet kent. Verder wil ik je veel sterkte wensen en hoop ik dat je snel een oorzaak hebt en een tevreden mannetje.
Haha das echt de enige die ik nog niet thuis heb... Zijn ze niet zoals die preemie spenen van avent? Die gekke platte schijven? Ik heb zoveel spenen, ik vraag me af of het aan de speen of aan de baby ligt. Hij is morgen 6 weken, hoort hij al een speen goed vast te kunnen houden? (mijn vinger hangt boven de betaal knop van die speen, maar is bij bol wel weer 7 euro... Heb ze in de winkel nog niet gezien)
GA even kijken, dankje! Heb ondertussen 4 flesjes neocate gegeven, kan ik krampjes verwachten? Doorgaan? Eigen voeding geven en morgen vetdet opbouwen?