loopstoel??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moon30, 28 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    hebben julie een loopstoel voor julie kleintje?
    zo ja, wanneer ongeveer deden julie hem/haar daarin?
    ik hoor overal dat t slecht is ???

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
  3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ja hoor, gewoon een loopstoel gebruikt.
    Onze zoon vond het geweldig!
    En wij ook, even 10 minuutjes per dag, konden we even de tafel opruimen na het eten en afwassen terwijl onze zoon het ook naar de zin had!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Voor Julia nooit gehad. Ze hangen in de heupjes, met de beentjes naar beneden. Dat is echt heel slecht voor de heupjes, dus ik heb het daarom niet gedaan. Mijn pa is fysio, dus ik heb de nadelen wel gehoord ;)

Daarbij, ik vind het ondingen :) Groot in de kamer, botst overal tegenaan en uiteindelijk leert ze vanzelf lopen! Julia had ook eigenlijk nooit de behoefte, ze kroop met 7 maanden :D

Dus genoeg redenen voor mij om er geen eentje te willen!

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Heb hem niet gehad, inderdaad omdat het slecht is voor de heupjes en ze uiteindelijk toch wel leren lopen.

6. tulip

tulip Niet meer actief

ja, als je er naar vraagt, hartstikke slecht. Ook voor 5 of 10 minuutjes per dag. De heupjes krijgen een heel ongezonde stand. Je zult dat niet meteen merken, maar in de loop van de jaren.

En als je het toch maar 10 minuutjes per dag doet, wat ik vaak lees van mensen, lijkt mij dat je voor die 10 minuten ook wel een ander activiteitje kan vinden.
    Naar mijn mening worden die dingen vaak gekocht omdat papa en mama het wel makkelijk vinden. Want de kinderen zijn blij, tja dat zijn ze ook als je lekker met hen speelt.
    Mijn dochter is ook stil als ik haar een kilo spekjes geef;), maar je moet je toch afvragen of je dat wilt.

Sorry, maar ik ben vreselijk tegen loopstoelen en het is volgens mij het stomste wat je kan kopen. Ik hoop dat ze ooit verboden worden. Op veel kdv's is dat gelukkig al zo.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Tulip, helemaal mee eens! Het is vreemd dat mensen het dan blijkbaar toch zo geweldig vinden om het dan toch te kopen... Maar goed, iedereen z'n eigen keuze he!

8. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

ja hier ook zn slechte moeder die een loop auto voor haar kind heeft gekocht :D

hebben hem aangeschaft toen kleintje 10 maanden was , hij scheurt nu de hele kamer door duurde wel ff voor hij doorhad dat dat ding ook vooruit ging inplaats van alleen achteruit:p

en of ze slecht zijn ? tja ze worden wel verkocht

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Een loopauto of een loopstoel?

Enneh, dat iets verkocht wordt betekent niet direct dat het niet gevaarlijk/schadelijk zou kunnen zijn...

10. engeltje87

Ik d8 dat er wel bepaalde richtlijnen aan zaten eigenlijk , zou het daar niet op getest worden dan ???

zal het ff googelen

11. Meara

Meara Niet meer actief

Ja hoor ons meid heeft er heerlijk is rondgereden in huis. Vinden ze hartstikke leuk. Ach en er is zoveel niet goed

Heb trouwens roze staan.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Daarin staan enkel dingen waar het de meesten hier niet om gaat. Tuurlijk zijn er eisen aan die stoeltjes, maar die hebben geen betrekking op de heupen, alleen puur op de veiligheid.

Maar iedereen moet zelf weten wat ie doet, vind ik. :)

13. engeltje87

daar kan ik zo snel niks over vinden eigenlijk , maar ben het helemaal met jou eens dar iedereen dat zelf moet weten

Ik heb alleen soms wel het gevoel dat er heel snel word geroepen dat iets slecht is

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Dit vond ik op internet, van een kinderarts.

15. tulip

tulip Niet meer actief

Ik weet niet of er snel geroepen wordt of iets slecht is, maar dit is gewoon slecht.

En wat iemand nog vroeg, ik heb het dus over een loopstoel he, zo'n gevaarte waar de beentjes in zo'n zak hangen (weet ff niet hoe ik het anders uit moet leggen) een loopauto daar versta ik zo'n buitending onder waar de beentjes aan elke kant hangen en dan moeten ze zich zelf vooruit rijden. Das iets heel anders.

De eisen zijn zoals niekekris zegt voor de veiligheid, dat je kindje zich bv niet op kan hangen in zo'n stoel.
    Ik vind het wel heel simpel om te zeggen, als iets verkocht wordt zal het wel goed zijn. Dan heb je er duidelijk niet over nagedacht.;)
    Ik verbaas mij er echt over dat mensen zeggen, tja hier ook zo'n slecht ding in huis hoor, dan denk ik: je weet dat het slecht is, waarom koop je dat dan????:(

16. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Wij hebben vanaf een maand of 6 onze zoon in een loopstoel gehad. Max een minuut of 10 en niet elke dag. Zeker voor buiten was het een uitkomst.
    Mijn zoon loopt nu zelf, en heeft geen last van op de tenen lopen oid. Hij is er ook niet sneller door gaan lopen.
    Toen hij zo`n 10 maand was heb ik de stoel weg gedaan, hij werd te groot en te sterk, en ik vond het niet veilig meer.

17. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    wauw ik denk ik kom es kijken naar de antwoorden..
    die lopen uiteen zeg...
    ik denk dat ik t dan niet doe .. als t slecht is dan is t slecht, en ga ik de problemen niet opzoeken.

heb niet gezoch in de zoekmachine of er al iets was van dit.. doe ik eigenlijk nooit.. SORRYYYY ;)

bedankt voor de antwoorden

18. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Oorspronkelijk geplaatst door OudersOnline
    "Met een loopstoeltje leert het kind zich een verkeerde looptechniek aan. De beenspieren die zorgen voor het strekken van de voet, ontwikkelen zich sneller dan de spieren die de buiging verzorgen. Hierdoor gaat het kind op de tenen lopen, wat weer afgeleerd moet worden als het zelfstandig gaat lopen."

Ik ben dus zo'n ontaarde moeder die idd een loopstoel heeft. Zie mijn berichtje hierboven.
    Onze zoon liep zelfstandig met 13 maanden en ik heb hem NOOIT op zijn tenen zien lopen.
    En idd er is zoveel niet goed, tv, computers, zoetigheid....
    Alles met mate hè...??!!

19. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Tja mijn kinderarts en fysio raden computers, tv, zoetigheid niet direct helemaal af maar inderdaad met mate.
    Daarentegen raden ze een loopstoel ECHT AF!! En dan niet toch maar met mate gebruiken ;)

Maar inderdaad ieder zijn eigen keus maar praat het dan niet goed met ja maar ik gebruik het "maar" een paar minuutjes of "mijn kindje heeft niet op zijn teentjes gelopen" Nee het hoeft niet te gebeuren maar het is NIET goed voor de ontwikkeling.
    Bovenstaande argumenten om het wel te gebruiken vind ik eigenlijk net zo slap als de argumenten voor het roken tijdens de zwangerschap.... Je weet dat het slecht is en dan toch goed proberen te praten.

Erken dan gewoon dat het slecht is maar dat je toch de keuze maakt om een loopstoel te gebruiken omdat het gemak wat het geeft blijkbaar zwaarder weegt dan de mogelijke gevolgen die het kan hebben voor de ontwikkeling en veiligheid van je kindje. Ook prima toch!

Deel Deze Pagina