Hey Meiden, Ff een vraagje hoor... Komt het nou vaak voor dat mensen inscheuren tijdens de bevalling en kan je dit nog op een of andere manier voorkomen? je hoort wel eens dat het met het puffen te maken heeft maar vraag me af of dat wel zo is... Hebben mensen hier ervaring mee? En hoe zit dat met inknippen doen ze dat gewoon terwijl je aan het bevallen ben zonder verdoving ofzo? Sorry zijn miss stomme vragen maar vroeg het me af Liefs Chantal
Denk dat je inscheuren niet kunt voorkomen, alleen kunt beperken, en dat heeft inderdaad weer met puffen te maken. De VK of gyn zal je daar bij begeleiden op dat moment en zal aangeven dat je echt alleen mag puffen en niet meer mag persen ondanks dat de persdrang erg groot is. Vorige week toevallig nog een informatie avond gehad en daar hadden ze er het één en ander over verteld. Hier is het zo, dat als ze je moeten inknippen ze eerst plaatselijk gaan verdoven.
Oke dus het is gewoon een kwestie van goed luisteren naar de VK..... het lijkt me zo onprettig he dat inscheuren ik hoorde vandaag een verhaal van iemand en daar hadden ze de hechtingen verkeerd om geplaats dus de oplosbare die aan de binnenkant moesten komen die hebben ze aan de buitenkant geplaatst en de gewone aan de binnenkant dus die kon na de bevalling nog mooi ff het hele zooitje open laten maken om die verkeerde hechtigen eruit te halen pfff het zal je gebeuren
Mensen met zulke verhalen negeer ik..... of zijn pas weer welkom in mijn vriendenkring na de bevalling . Klinkt lekker makkelijk, maar ik probeer me er echt niks van aan te trekken, iedere bevalling is anders (weer een cliche) en ik ga er maar van uit dat die van mij goed gaat verlopen... Soms lijkt het wel alsof mensen extreem trots zijn op de horrorkant van hun bevalling! Groetjes, Anakin.
Ik heb altijd begrepen dat ze in een wee knippen en dat ze later (vlak voor 't hechten) verdoven. Maar ik kan er eigenlijk niet over mee praten want ik ben niet geknipt. Ik ben een ietsie pietsie gescheurd (geen hechting nodig gelukkig!). Je voelt het scheuren niet (ik in ieder geval niet), wel de druk van het hoofdje (doet echt pijn!)
Ik ben een aardig stuk ingeknipt en ik heb er helemaal niks van gevoeld. Ik was wel bang voor het inknippen bang dat ik het zou voelen maar echt helemaal niks. Met hechten ben ik verdoofd en ik voelde die prik wel maar pijn nee. Ze heeft mij meer als een uur gehecht en ze heeft er echt de tijd voor genomen en het is heel erg goed gedaan,ik heb er ook niet veel last van gehad. Ik ben haar ook zeer dankbaar dat ze het zo goed heeft gedaan
Naar mijn weten knippen ze in (als het nodig is) tijdens een wee zodat je er niks van voelt en word niet verdoofd... Pas als ze moeten hechten krijg je een prikkie!
ze knippen in een wee in , maar verdooft met hechten heb ik niet gehad hoor! wou meteen mijn moeder bellen na de bevalling en die werd gek van mij. ik riep aldoor auw als er weer een hechting werd gezet! bij mij is ook nog es de eerste hechting los gegaan waardoor mijn gaatje zeg maar nou wat ruimer is! merk er verder niets van hoor ook niet tijdens de sex! ik ben thuis bevallen dus weet niet of dat er wat mee te maken heeft! mijn vriendin is in het ziekenhuis bevallen en werd voor de knip al verdooft! ook bij haar is de eerste hechting los gegaan! 8)
ik hev bij de eerste ook een knip gehad met eerst een verdovingsprik en toen in een wee geknipt na de bevalling word je als alles ok is ,et het kind direct gehecjht bij mij was het toen de kleine eruit was hij opeens stopte met ademen dus toen dat eenmaal weer ok was moest ik gehecht worden zonder verdoving aauuuww ze geven nl maar een keer verdoving en die van mij was uitgewerkt hahaha vergeet ik nooit weer
Ik ben uitgescheurd. En ik voelde het wel hoor. De vk zegt tegen me .. lekker he dat je nu mag persen? Nou er kwam een vloek uit bij mij .. later bleek dus dat ik op dat moment uitscheurde. Ik vond het niet echt een pretje. Hechten hebben ze met een gel gedaan. Was op niet zon leuke plet uitgescheurd nl ... naast mn clit. Maar het hechten vond ik niet pijnlijk .. de paar dagen erna des te meer. Maar gelukkig ervaart iedereen het anders
Ik ben met de eerste ingeknipt, en niet omdat ik niet naar de vk luisterde!, maar omdat ik nogal een groot kind had. Ik ben bij de knip verdoofd en bij het hechten ook.
Ik was al verdoofd voor een knip, maar ben niet meer geknipt omdat het ineens heel snel ging, wel gescheurd, maar op dat moment weet ik niet of ik dat gevoeld heb, je voelt zoveel weet niet precies wat wat is.. Het hechten is niet leuk en naderhand hechting losknippen ook niet, maar ach je kijkt ondertusen naar je mooie baby en dat maakt echt een heeeeeeeele hoop goed hoor
ben ook flink ingeknipt en ingescheurd, maar merkte er op dat moment niks van. vond de knip zelfs wel "grappig"! Heel vreemd dat je zoiets niet voelt, maar wel hoort, ha ha. volgens mij ben ik voor het hechten wel verdoofd, maar toch voelde ik dat wel. t scheelt wel enorm dat je dan helemaal verliefd met je kind bezig bent, dus je hebt genoeg afleiding hoor. helaas ben ik iemand die een hersteloperatie nodig heeft gehad na 3 maanden, maar don't worry, schijnt niet vaak voor te komen. Succes met de bevalling!
Ik heb tijdens de cursus Samen Bevallen meegekregen dat als je een nat lauw washandje tegen je vagina aanhoudt je huid meer ontspant en zo de kans op inscheuren aanzienlijk verkleint. En inderdaad goed luisteren naar de VK...
Ik ben wel wat ingescheurd, maar kon hier niets aan doen. Ryan was met z'n lange nageltjes langs m'n huid gekomen en toen kreeg ik een scheurtje. Ik ben gehecht zonder verdoving en dat vond ik akeliger dan de bevalling.
Ik ben gescheurd van voor tot achter.. omdat ik niet goed luisterde naar de VK.. ik hoorde haar niet eens! Ik was ook met 20 minuten bevallen van AStrid. Nu willen ze meteen een knip geven omdat ik dus hard en snel pers..
Ik ben bij de eerste ingeknipt, in een wee dus dat voel je gelukkig niet hoor! Het hechten deed wel verschrikkelijk veel pijn, en ik heb een week met hele lange hechtingdraden in mn broek gelopen!, en een zeer strakke knoop erin. Gelukkig heeft de vk deze bij de nacontrole toen verwijderd, dat luchtte enorm op! Het is niet pijnlijk, maar ik hoop wel dat ik deze keer zonder kan/.
Ik zou ingeknipt worden (stuit), maar omdat het zo vlot ging had de gyn geen tijd om een knip te zeten (volgens mijn man stond hij al met de schaar in z'n hand). Ik be een klein beetje ingescheurd, maar daar heb ik echt niks van gemerkt. De (2) hechtingen zetten (zonder verdoving), vond ik echter een ramp. Dat vond ik nog erger dan de hele bevalling geloof ik!