Hallo, Ik slaap erg slecht omdat ik geen houding meer kan vinden. En ik had gelezen dat je met je voedingskussen een bepaalde houding kan aannemen waardoor je wat lekkerder ligt. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Hoe gebruik je dan dat voedingskussen? Welke houding neem je aan? Groetjes
hai zelf ben ik 31 weken en slaap met de dag slechter wat bij mij enkel helpt is een kussen tussen mijn knieen een opgerolde handdoek om mijn buik te ondersteunen en afwisselend op mijn linker en rechterzijde slapen (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan) ik heb nog nooit gehoord van een voedingskussen... XXX
Ik gebruik een voedingskussen en het ligt inderdaad lekkerder. Wel een met bolletjes erin zeg maar. De meeste vulling gebruik ik onder mn hoofd zodat ik mn hoofd wat hoger kan houden (tegen maagzuur) en dan vouw ik het dunne deel onder mn buik zo tussen mn benen. Dan nog kussentje onder mn voeten (onrustige benen) en ik slaap heerlijk. Op de toiletpauzes na slaap ik nog zo tien uur op een nacht terwijl ik 40 weken zwanger ben. Maar zet me geen uur op de bank want geen houding hou ik vol. Succes ermee, weet hoe irritant het kan zijn!
Ik zat er net aan te denken om een topic hierover te openen en toen zag ik deze! Ik heb hetzelfde probleem, ik weet gewoon niet meer hoe ik moet liggen. Ik was altijd een buikslaper, en er wordt gezegd dat dit geen kwaad kan maar als ik het probeer krijg ik toch protest van mijn kleine ventje, dus ik durf het niet meer. Gevolg is 100x per nacht draaien en daarnaast nog 100 muizenplasjes. Erg irritant! Ik lees dus even mee voor tips eventueel met een voedingskussen
ik be nu 31 weken en weet soms ook echt niet meer hoe ik moet liggen. ik heb 1 kussen tussen mn benen..in mn knieholten zeg maar een klein ikea kussentje onder mn buik voor wat ondersteuning en nog zo een klein kussentje op mn hoofdkussen. en ik wissel dan ook af van mn linker naar mn rechterzij maar het blijft gewoon een ramp. ik zat te twijfelen om een v.kussen te kopen maja het heeft ongeveer het zelfde effect als mn cheapass ikea kussentjes. we moeten er maar vrede mee sluiten dat het slapen met de dag moeilijker wordt denk ik.
Hoi! Ik slaap ook met een voedingskussen. Heerlijk! Het is wel even wennen, en als je veel draait/ woelt dan vind ik het niet altijd even handig want dan moet dat ding ook mee.... Ik leg ook een gedeelte onder mijn hoofd, middengedeelte tegen/onder mijn buik en de onderkant tussen de benen. Het is bijna als vroeger, slapen met je knuffel ik vind het ook lekker om hem in mijn rug te leggen en dan er een beetje tegen aan hangen. Het kost wel wat, ik heb hem bij de hema gekocht. Zo'n 30 euro, maar je kunt hem later ook goed gebruiken bij het voeden ed.. Slaap ze!
Ik heb een voedingskussen geleend van mijn schoonzus, maar ik kan er niet mee overweg. Ik woel en draai me een ongeluk en het ding ligt 's ochtends standaard op de grond of als voetenverwarming... Maar goed, zonder kussens gaat het tot nu toe prima! Ik hoef echt geen support in bed. Ik ben een zijslaper en merk dat mijn buik wel een beetje "hangt" zeg maar. Ik heb een kussentje er onder geprobeerd, maar je kunt wel raden waar die na een uur ook belandde... Ik ben blijkbaar niet zo'n kussentjes type Ik zelf draai juist meer op mijn buik met mijn onderlichaam, en trek mijn bovenste been dan op, zodat ik niet echt op mijn buik lig, maar met mijn been dat een beetje ondersteun. Ik moet zeggen, ik heb ook een mooi klein puntbuikje, dus ik heb totaal geen last van overtollige vetkwabben, dikke benen of iets dergelijks. Als ik net in bed lig heb ik soms die oprispingen/maagzuur, maar dat is met een paar minuten over. Ook mijn wiebelbenen zijn met een kruik of een massage vaak snel weer rustig Dusss, even uitproberen wat je zelf fijn vindt. Zo'n voedingskussen lenen vind ik zelf trouwens wel ideaal. Je gebruikt hem tijdens en de maanden na je zwangerschap, maar de tijd die hij daarna bij iemand weer op zolder ligt, kun jij hem mooi gebruiken! Zo hoef ik er nu geen een te kopen om het uit te proberen (en er dus achter te komen dat het niet voor mij is weggelegd). Succes!
Ook ik ga steeds slechter slapen. Al slaap ik al maanden met een voedingskussen. Heerlijk. Ik heb de grootste bij de Prenatal gekocht. Hij was iets van 50 euro. Een behoorlijke uitgave, maar zonder dat ding kan ik helemaal niet slapen. Ik klem hem tussen mijn benen en hij ligt dan tegen mijn buik het andere uiteinde leg ik mijn hoofd op.
Ik slaap ook met een voedingskussen van de Hema. Ik persoonlijk vind het heerlijk. Ik kijk meestal nog even TV voordat ik ga slapen, dan doe ik m onder mijn nek en schouders, ligt heerlijk! Ik ben een zij slaper, dus als het lict uitgaat dan klem ik m tussen mijn benen en soms onder mijn buik. Maar dat is nu nog niet echt nodig. Als ik me omdraai, klem ik m tegen mijn rug aan en mijn benen over mijn persoonlijk kussentje, mijn vriend! Ik ben erg tevreden over de voedingskussen, maar ik denk wel dat het persoonlijk is! Als je m wat te duur vind, kun je m misschien eerst beter even lenen van iemand! Succes!
Ik begin ook slechter te slapen......alhoewel ik niet kan zeggen dat dat nu specifiek ligt aan hoe ik lig. Ik heb een soort ritme ontwikkeld dat ik een of twee nachten bijna niet slaap en alleen maar lig te woelen om daarna zo uitgeput te zijn dat ik dan ongeveer twee nachten in knok-out lig hahahaha. Nou doe mij die laatste maar hoor!!!!
Het slapen gaat hier ook kortgezegd KUT Ik heb al een extra kussen onder mn hoofdkussen liggen zodat ik wat hoger lig, ik heb namelijk continu last van omhoogkomend maagzuur en maagkrampen. Dan heb ik een kussen tussen mn knieën en nog een klein kussentje ter ondersteuning van mn buik. Het ligt nog steeds voor geen meter maar ik moet het ermee doen, want zonder kussens is het helemaal niet meer te doen. Voedingskussen heb ik overigens geprobeerd, maar ik kan niet overweg met dat ding
Ik slaap nog heerlijk.... Op mijn zij (maakt niet uit welke) maar ik geloof dat ik de treurigste ben van ons allemaal: ik slaap met een kussen tussen mijn knieën die lang genoeg is om eventueel mijn buik te ondersteunen (is nog niet nodig), tot zover niks geks. Maar in mijn armen ligt mijn eh.... knuffel..... Dat deed ik altijd al omdat ik anders naar voren rol maar nu geeftie me ook steun en vult het plekje tussen buik en schoudes op, zeg maar. En als ik dan ECHT geluk heb, ligt er een poes op mijn heup en eentje bij mijn voeten. O Hmmmmm........ (krijg spontaan slaap...:-D)