ons kleintje is vandaag heerlijk bij zijn opa en oma geweest, heeft hier lekker geslapen, maar het wiegje heeft een oud matrasje, dat een beetje hol / doorgezakt staat. Ik ben zo`n neuroot dat ik bang ben voor wiegendood en ik durf er niets van te zeggen, omdat ze bijna bang van me worden. Het matrasje is al meer dan 39 jaar oud. (ze durfden al niet eens meer op te passen omdat ik altijd zeg wat ik vind.. en dat is niet altijd handig)Maar ik vind het zo leuk voor hun en voor hem dat hij bij hun logeert. ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik voel me zo`n zeur, maar ik vind het geen fijn idee. groetjes
Nou....alle omstandigheden daargelaten: Ik vind het sowieso niet zo fris, zo'n oud matras! dat zou voor mij al reden zijn om er iets van te zeggen. Desnoods zelf even een nieuwe halen Elmo
Ik zou het, hoe zwaar ook, toch aangeven. Inderdaad wat je zegt een oud matras geeft wel een hogere kans op wiegendood. Het gaat eigenlijk alleen maar over het matrasje en niet over het wiegje zelf. Het wiegje hoeft ook niets mis mee te zijn. Ik heb ook een familiewieg hier staan maar dat matrasje is wel pas vernieuwd. Het ligt ook gewoon niet lekker voor je baby. Zelf vinden we een doorgelegen matras niet lekker en willen dat een nieuwe. Ik weet ook niet of een doorgelegen matras goed is voor het ruggetje e.d. Probeer het toch een beetje bespreekbaar te maken. En laat ze evt iets lezen op internet over wiegendood en oude matrasjes
Persoonlijk zou ik gewoon toch aangeven dat je liever hebt dat er een ander matrasje in de wieg/het bedje ligt waar de kleine in moet slapen. En dan zou ik dus ook gewoon zelf aangeven dat we er zelf wel een gaan kopen, omdat het onze keus is dat er een ander matrasje 'moet' komen, omdat het ons kindje is, en omdat het dus voor ons is. En willen hun het toch zelf kopen is het uiteraard ook prima, maar zegmaar meer dat ik hen niet met een 'probleem' op wil gaan zadelen.
Oh jakkes! Ik zou idd meteen een ander matrasje kopen als hij perse daar in moet slapen. Los van het comfort is er een grote kans dat er schimmel zit in zo'n oud matrasje en dat is echt heel slecht voor de gezondheid, zeker voor een baby!
hey, zou idd een ander matrasje regelen, en het goed uitleggen aan de opa en oma. is misschien een campingbedje een idee, waar ze anders zolang in kan slapen of is ze daar heel regelmatig
Brr inderdaad zou bang zijn voor schimmels. Ik zou een ander matrasje regelen. En het toch gewoon maar zeggen.
Oh joh, komt me héél bekend voor! Hier vertelde schoonmoeder ook doodleuk: 'ja, als ze hier eens komt en ze wil slapen overdag, wij hebben nog wel een ledikantje van de jongens vroeger en t matrasje wat we bij alledrie gebruikt hebben! Er zitten misschien wat plasvlekken in, maar er gaat toch een schoon laken overheen!' Ehm.. hallo?! ben je wel goed bij je hoofd, viezerik?! BAH! Ik heb ook meteen gezegd: T is leuk dat je daar aan denkt, maar fris is anders he? Ik wil niet dat Yentle daarop slaapt dus als je wilt dat Yentle daarin slaapt dan wil ik graag dat je een nieuw matras koopt. Bij de Ikea hebben ze hele goedkope! Desnoods kopen we zelf een nieuwe Zo hebben wij t dus geregeld (Snap sowieso niet dat mensen zoiets kunnen bewaren, maargoed, dat terzijde )
bedankt voor jullie (snelle) reacties!! ik laat het manlief regelen.. Dan komt het vast wel goed. Hij was het ook wel met me eens, en dankzij jullie reacties kon ik het iets beter uitleggen waarom ik het niet wil en me zorgen maak. Ik kan het gewoon nooit goed brengen bij mn schoonmoeder, omdat ik zo precies ben (en iets te direct soms) en zij denkt ook heel precies te zijn, maar op een andere manier en ze wordt wel eens verdrietig door mij (idd het voorbeeld met het schone laken..dan is het toch schoon?). Wel lastig, het is echt sinds de geboorte van onze zoon. Hij slaapt daar tot nu toe niet vaak, en dit is een van de redenen. Ik hoop dat ik hem in de toekomst met een gerust hart kan laten logeren Groetjes
Ja joh, gewoon vervangen, fris is anders. Het materiaal is half vergaan en stoffig, er kunnen schimmels in zitten en volgens mij is het een walhalla voor huismijt. Op de markt of bij zo'n matrassenboer kun je vaak voor een aardig prijsje een matrasje op maat laten maken.
Wij hebben een bedje dat al 70 jaar in de familie zit, maar daar hebben we wel een nieuw matrasje ingelegd. Ik zou eerder denken aan de van schimmels, huisstofmijt en bacteriën in een oud matrasje dan aan wiegendood.