Foliumzuur

Discussion in 'Zwanger worden' started by Floralie, Jul 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Floralie

Floralie Actief lid

Jul 2, 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welk merk foliumzuur gebruiken jullie? Ik heb verschillende dingen gelezen over het gebruik van foliumzuur en besloten dat ik wel foliumzuur wil gaan gebruiken.

Bij de zwangerschap van dochter ('13) heb ik gewoon AH foliumzuur gebruikt.

Bij welke foliumzuur is de opname van je lichaam optimaal en bevat het weinig hulpstoffen die je niet nodig hebt? Of maakt het niet zoveel uit?

2. shia

shia Bekend lid

Jun 7, 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet welke het beste is. Ik gebruik van Davitamon, daar zit naar foliumzuur ook andere vitaminen in die goed zijn voor zwangerschaps wens.

3. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

Jul 25, 2013
    1,440
    704
    113
    Female
    Friesland
    Foliumzuur is foliumzuur, maar ik kan je adviseren een combi te pakken met wat extra vitamine. Dus ff na de kruidvat voor zwanger worden pillen (naam onbekend maar je kunt gewoon eigen merk pakken)

4. Floralie

Floralie Actief lid

Jul 2, 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de zwangerschap van dochter heb ik vanaf de positieve test mama vitamines van davitamon gebruikt met visolie(giga tabletten), maar uiteindelijk kon ik ze niet gebruiken omdat ik daar nog misselijker van werd (HG gehad).

Ik ben nu dus een beetje huiverig voor de multivitamines en vind het vooral belangrijk dat ik foliumzuur binnen krijg. Wij eten erg gevarieerd en ik weet vrijwel zeker dat ik geen tekorten heb.

Ik gebruik wel dagelijks vitamine D van bonusan.

5. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

Jul 25, 2013
    1,440
    704
    113
    Female
    Friesland
    Dan zou ik gewoon puur foliumzuur slikken, ook kv merk. Zit 200% in en verder niks :)

6. BabyMaantje

BabyMaantje Actief lid

Jun 23, 2014
    319
    0
    0
    Muziek op Schoot docent in Rotterdam
    ik heb een potje van de apotheek, geen idee welk merk t is

7. Floralie

Floralie Actief lid

Jul 2, 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

8. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    De gyn vertelde mij dat het niet veel uitmaakt. Ik heb zelf foliumzuur op recept; 0,5mg.

9. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,478
    8,734
    113
    Zelf gebruik ik Mama Completa van Biover. Deze zijn als ik het mag geloven biologisch.
    In het doosje zitten tabletten met vitaminen en foliumzuur. En tevens visoliecapsules met omega 3. Ik eet ook gevarieerd en gezond, maar gedurende een zwangerschap heb je van bepaalde vitaminen toch iets meer nodig. En uit onderzoek is gebleken dat je uit voeding toch vaak net wat minder haalt dan je zelf vaak denkt.

10. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,478
    8,734
    113
    Zelf gebruik ik Mama Completa van Biover. Deze zijn als ik het mag geloven biologisch.
    In het doosje zitten tabletten met vitaminen en foliumzuur. En tevens visoliecapsules met omega 3.

Volgens het voedingscentrum heb je foliumzuur en extra vitamine D nodig.

11. Hoek

Hoek Actief lid

Dec 11, 2013
    442
    0
    0
    Gravitamon

deze gebruik ik. Is voor, voor zwanger worden, zwanger zijn en erna. 1 pil per dag en zitten er geloof ik 90 in.

12. femku

femku Lid

Nov 24, 2013
    78
    0
    6
    kan je niet helpen met je vraag.
    maar ik heb ik Gravitamon.

13. Floralie

Floralie Actief lid

Jul 2, 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ga eens kijken naar dat merk. Bedankt Madelie!

gravitamon ken ik niet, morgen maar eens googlen. Bedankt.

14. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,478
    8,734
    113
    Ik heb het bij de tuinen gehaald. Zocht echt iets biologisch. Maar misschien dat ze het ook bij andere biologische winkels hebben of op internet.

Gravitamon hadden ze daar ook maar is niet biologisch. Ze verkochten het wel omdat het onder de A-merken valt vertelde de verkoopster.

15. arabesk

arabesk Actief lid

Mar 12, 2011
    202
    1
    0
    schoonmaak
    roeselare belgie
    folavit en omnibionta pronatal met visolie

Share This Page