hand voet en mond ziekte

Discussion in 'Zwangerschap' started by Seleen, May 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Seleen

Seleen Lid

Jul 25, 2012
    58
    0
    0
    zeeuws-vlaanderen
    hoi dames,

ik moet even van mij af schrijven, ik loop al een hele week te sukkelen wat begon met koorts werd maandag opeens blaasjes op mijn handen en voeten! gister kwamen daar blaasjes in mijn mond bij! dus toch maar naar de huisarts. daar gekomen blijk ik hand voet en mond ziekte te hebben ze hebben een blaasje in mijn mond open gemaakt om deze op te sturen. er was niks bekend over risico's voor de zwangerschap er is zelfs een huidinfectie arts gebeld. toch hoop ik maar dat het allemaal goed gaat met de tweeling! ik ben er nu bijna van af de blaasjes zijn aan het indrogen. maar baal hier ontzettend van!

2. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

Jun 25, 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Jeetje wat vervelend joh! Heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt hoor.
    Positieve insteek: als het heel schadelijk zou zijn tijdens de zwangerschap dan was dat allang bekend geweest.... probeer je niet teveel zorgen te maken en hopelijk ben je er snel vanaf...

Sterkte meid!

3. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

Nov 19, 2015
    1,681
    4
    38
    Female
    Mijn dochter heeft het gehad her is enorm besmettelijk! En voor volwassenen erger als voor kinderen
    . Het jeukt, maar zodra het open gaat doet t erg veel pijn, heb ik gehoord.. wat zwangerschap betreft. De eerste 3 maanden is het t ergste, en zodra je het hebt als je moet bevallen.. wat ik gehoord heb. Maar wat t risico oid is weet ik niet. Anders moet je het consultatiebureau even bellen, die weten er vaak ngo wat meer vanaf dan de huisarts met zulke klachten.

4. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    Het is heel erg besmettelijk, maar niet heel erg gevaarlijk, alleen voor pasgeboren kinderen (tot 10 dagen oud las ik op de site van het rivm). Ik hoor het de laatste dagen vaker, dus het heerst ook wat. Er is niet zoveel over bekend in combinatie met zwangerschap, maar wat ze wel weten is dat het tot nu toe niet schadelijk is bevonden. De meeste mensen hebben dit virus al gehad als klein kind en het keert meestal niet meer terug :)

5. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    ik heb het ook gehad in deze zwangerschap. Werd mij verteld dat het alleen kwaad kon als je bijna ging bevallen ivm de pas geboren baby. Mijn kleine doet het tot zo ver prima in mijn buik. En we zijn inmiddels al weer maanden verder

Share This Page