Bij de eerste 2 zwangerschappen heb ik zwangerschap hg gehad. Bij de 2e was het erger dan de 1e en ben ik zelf 2 keer opgenomen in het ziekenhuis met erge uitdroging. Rond de 16 weken werd het spugen iets minder. Nu vraag ik mij af of de kans groot os dat ik dat bij een 3e ook zal hebben? Iemand hier ervaring mee?
Ik weet niet of de kans echt groter is. Hier na twee HG zwangerschappen bij de derde helemaal niets. Ja, gewone misselijkheid en een wat weeïg gevoel, maar echt niets in vergelijking met de eerdere twee keer.
Mij werd verteld dat de kans dan wel groter is, maar dat het ook zomaar weg kan blijven... Hier helaas voor de derde keer HG en nu elke keer is het erger geworden :x... Niet echt opbeurend verhaal dus , sorry
Geeft niet. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben. Maar daar is uiteraard geen passend antwoord op hihi.
Dat klinkt wel positief! Had je de laatste zwangerschap ook minder last van stress/zenuwen? Ik lees wel dat dit zwangerschap misselijk heel erg kan maken.
Theoretisch is de kans groter. Op Facebook is een HG praatgroep. Daar staan wat tips van mensen op die het hebben geprobeerd te voorkomen.
Hier bij de 1e echt hele erg HG gehad...27 kilo afgevallen en 9x ziekenhuis Gelegen met uitdroging dat zelfs me nieren en lever begonnen te sputteren ☺️ En nu 1x met 8 Weken in het ziekenhuis gelegen en daarna was het ook over en tot nu toe gaat het goed...dus het kan ook wel weg blijven 😃
Blijkbaar valt er geen pijl op te trekken dan. Een vriendin van mij heeft t nu bij de 3e zwangerschap ook gehad en was juist deze keer t ergst, 3x in het ziekenhuis gelegen. Met ong niks doen ging het redelijk, ze is ook voortijdig gestopt met werken
Ik denk echt dat de kans groter is. Bedenk je of je het nog een keer aan zou kunnen. Ik dacht het lukt me wel en nu is het zo ver en denk ik ohhh meeeeennn waar ben ik aan begonnen.
Idd mee eens!! Zo ben ik wel deze zwangerschap ingegaan maar ik heb dit keer erg geluk Ik had zelfs al dingen voor met mijn zoontje geregeld etc
De kans is wel erg groot dat je het de 3e keer ook krijgt, maar dan blijft er dus nog steeds wel een kleine kans over dat je geen HG krijgt. Uit onderzoek is wel gebleken dat vroege behandeling er voor kan zorgen dat de HG minder intens wordt (dus al bij de eerste vlaag misselijkheid beginnen met medicijnen).
Dit is ook een grote twijfel inderdaad. Mijn man is net werkloos geraakt. Niet gunstig maar hij is nu wel thuis! De oudste gaat in oktober naar school dat scheeld ook
Dat je man thuis is geeft wel verlichting (al is de reden minder natuurlijk ) mijn vriend is nu ook wat vaker thuis. Gelukkig kan dit met z'n werk want ik kan echt niet fatsoenlijk voor ons zoontje zorgen en ook niet voor mezelf. Kan niet wachten tot de 16e week weer ruim gepasseerd is!
Dat is deze groep: https://www.facebook.com/groups/516260578435716/ Als je bent toegevoegd kun je bij bestanden kijken, geloof dat eea daar staat.
Ik had het bij alle 3 de zwangerschappen even erg, dus zie erg op tegen de 4e keer Heb wel allerlei tips gelezen over extra magnesium en andere vitamines, maar vraag me af of dat werkt. Ik heb zelf het gevoel gehad dat ik gewoon een soort van allergisch ben voor het zwanger zijn, alsof mijn lichaam zichzelf dan aanvalt. Vreselijk. Om die reden wachten wij ook tot de jongste op school zit, dan kan ik overdag naar hartelust op de bank hangen met een emmer. Ik probeer er niet teveel aan te denken, maar op het moment zelf vraag ik me altijd af waarom ik ook alweer zwanger wilde worden... Zo'n gek en geweldig moment is het dan, dat zodra de baby geboren is, die misselijkheid ook weg is!
Een kennis van mij gehad het idd de derde keer ook. Voor ze zwanger raakte hadden ze eerst met hun omgeving de opvang voor hun oudste kinderen geregeld, zodat zij zwanger kon zijn. Dat was maar goed ook want met 7 weken werd ze met hg opgenomen in het zkh en daar is ze tot de geboorte gebleven.
Hier de eerste keer extreem gehad en veel afgevallen. Deze zwangerschap heb ik het ook gehad , maar minder erg gelukkig en ik denk door de juiste medicijnen te hebben gebruikt.
Het kan dus wel weg blijven of in andere mate voorkomen. Denk dat de kans wel groter is dat ik het weer zou krijgen dan minder of niet. Gezien het bij de 2e ook erger was dan bij de 1e...
Ooh jee Dat is heftig zeg!!!! Wij twijfelen heel erg wel of niet een 3e maar als ik dit lees nog meer