Voorgevoel mbt bevallingsdatum

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kristel86, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Volgens mij heeft zo'n beetje elke zwangere vrouw wel een bepaald gevoel mbt wanneer ze denkt te bevallen. Niet per se een bepaalde datum oid, maar een periode. (dus bijv. tussen 38-39 weken, of juist heel erg het gevoel hebben dat je erg overtijd zal gaan)

Nu ben ik eens benieuwd:
    Had je inderdaad een (sterk) voorgevoel en kwam dit ook zo uit?
    Of liet je gevoel je wat dat betreft zwaar in de steek? ;)

Laat ik zelf de spits maar afbijten :p
    Bij onze 1e dochter dacht ik echt dat ze wel met 38 weken zou komen, maar ik ben uiteindelijk bevallen met 39+6. Dus wat dat betreft liet mn gevoel me toch best wel in de steek! (Of was het toen misschien gewoon wishfull thinking ivm er helemaal doorheen zitten door tal van lichamelijke klachten? ;))

Deze keer heb ik het idee dat ik iets eerder ga bevallen. Al een hele tijd zegt mn gevoel dat ik tussen 38+5 en 39+2 ga bevallen... Waarom weet ik echt niet, maar mijn gevoel is echt enorm sterk ;)
    Ik ben heel benieuwd of het uit gaat komen haha

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nou ik had gedacht dat ik rond de 38 weken zou bevallen , maar check me banner :( nog steeds niet bevallen helaas

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik was ervan overtuigd dat ik eerder zou bevallen, zelfs al rond de 37 weken! Helaas dacht Sil daar anders over: die is uiteindelijk blijven zitten tot 41+3 :D Zo fijn......

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik was er van overtuigd in week 37 te bevallen...nu 40.2w zwanger en nog geen baby

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik wist zeker dat ze flink te vroeg geboren zou worden, uiterlijk week 37 of 38. Ze is uiteindelijk pas in week 41 geboren...

6. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik was 23 aug uitgerekend en dacht zelf echt de 18e te gaan bevallen. Kijk naar mijn banner... 2aug is ze gekomen.. mijn gevoel liet me dus totaal in de steek!!!;)

7. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij klopte het wel! Was ervan overtuigd dat ik overtijd zou gaan, en dacht dat ik tussen 40+5 en 41 weken zou gaan bevallen. En.. 's avonds met 40+5 wk begonnen de weeen en 's nachts met 40+6 wk is ze dus geboren! Goede intuitie ;)

8. giraf

giraf Niet meer actief

Was er bij de 1e van overtuigd dat ik overtijd zou lopen en ingeleid zou moeten worden en ik had gelijk... ben ingeleid met 41+5.

Nu bij de 2e ook weer vanaf het begin het gevoel dat het hetzelfde zal gaan lopen als de 1e, dus weer overtijd en ingeleid worden, maar das nog even afwachten
    (misschien is het ook wel een soort zelfbescherming, dat voorgevoel, dat ik niet teleurgesteld ben als ik voorbij de uitgerekende datum ga :))

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier de eerste keer klopte mijn gevoel wel, ik had het gevoel rond de 37 a 38 weken te bevallen, ben toen met precies 37 weken bevallen.
    Tweede keer hetzelfde gevoel en uiteindelijk bevallen met 39.5. Toen ik de 38 weken voorbij was kreeg ik zelfs ff het gevoel dat ik overtijd ging lopen, dat gelukkig niet.

10. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Bij mij klopte alles. Ik voelde dat ik ver over tijd ging, dat ik ingeleid zou worden en dat het uiteindelijk een ks zou worden. Ben bevallen met 42+5. Ingeleid en uiteindelijk een ks :(

Nu heb ik het gevoel dat ik wel gewoon ga bevallen. Zo tussen de 40 en 41 weken.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hier klopte het twee keer niet. Ik verwachtte beide keren overtijd te gaan, mijn jongens kwamen met 40+0 en met 39+3, was beide keren erg verrast.

12. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik had eigenlijk niet echt een gevoel.... Ik zei wel van ik denk dat het 10 mei wordt... Maar achteraf denk ik... dacht ik dat echt of hoopte ik dat gewoon haha...
    Toen ik over de 40 weken ging had ik helemaal het gevoel niet meer dat het zoiezo nog uit zichzelf zou gaan beginnen maar toch is dat wel heel onverwacht gebeurd met 41,1

13. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Ik had het gevoel dat ik tussen 41 en 42 weken zou bevallen.
    Ik ben met 40+1 bevallen, zat er volledig naast dus.

14. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    De eerste keer wist ik zeker dat het in ieder geval de maand Juni zou blijven. Ik was uitgerekend op de 27e en ze is geboren op de 30e om half negen 's avonds :D
    Dit keer heb ik gedroomd dat het 16 september zou gebeuren. Dan ben ik exact 37 weken zwanger, dus ergens lijkt het me sterk. Ik heb in ieder geval ook dit keer sterk het gevoel dat het geen oktober gaat worden! We zullen zien :D

15. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    ik zei al vanaf het begin op mijn verjaardag komt onze kleine, en wat blijkt precies om 00.00u werd ik de verloskamer binnen gebracht en om 1.38u bevallen van onze zoon (op mijn verjaardag dus :D)

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Bij de eerste dacht ik wel overtijd te gaan, maar kan ook zelfbescherming zijn. Hij is geboren met 40.3

Nu het gevoel tussen 39 en 40 weken te bevallen. We zullen zien;)

17. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik had het gevoel tussen 37weken en 38 weken te vallen en met 37+2 is hij geboren. mijn gevoel zat dus goed.

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.247
    6.130
    113
    Jep, had bij beide het gevoel dat ik minimaal 40 weken zou lopen. De eerste keer was met 42 wk en de 2e keer 41+3. Beide op gang geholpen dmv inleiden. De tweede keer was voor mij denk ik wel een schok geweest als het spontaan begonnen was overigens.

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij Milan dacht ik op 27 juli zou bevallen en dat was ook zo ;). Dat dacht ik omdat mijn schoonvader op die datum jarig is en ik zag het al helemaal gebeuren dat ik dan aan 't bevallen was.

Bij Isabelle dacht ik dat ze iig minder lang in mijn buik zou zitten dan Milan. Maar dat was niet zo. Milan is geboren met 38 weken en 5 dagen en Isabelle met 40 weken precies.

20. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Mijn man was heilig overtuigt dat iik op 18juli zou bevallen.
    Uiteindelijk is Julia op 19juli om 00.05uur(!!!) geboren.
    Commentaar van mijn man: 'Net d'r moeder, ook altijd 5minuten te laat!' LOL :D

Deel Deze Pagina