Ik heb een slowcooker van Crock pot gekocht. Ik werk 3 lange dagen van 9 tot 18 uur en ben eigenlijk op zoek naar recepten die je echt om 8 uur aan kan zetten en niet meer na om hoeft te kijken. Zelf ook wel aan het neuzen geweest. Bij veel recepten zie ik staan dat je bepaalde dingen zoals o.a. vlees eerst even moet aanbakken, is dat ook echt nodig? Alvast bedankt voor het delen van jullie recepten.
Aanbakken is niet per se nodig. Maar ik doe het bij sommig vlees wel voor de kleur: gehaktballen, draadjesvlees enz. Maar voor het gaar krijgen hoeft het zeker niet. Kip in allerlei marinades, spaghettisaus e.d. is allemaal klaar zonder dat je er iets aan hoeft te doen. Natuurlijk wel macaroni, spaghetti en rijst koken bv.
Nee, aanbakken hoeft niet per se. Maar bij sommige gerechten is het wel lekkerder. Aanbraden geeft wel extra smaak, vooral bij rund- en varkensvlees. En rundergehakt voor in de bolognesesaus rul ik wel eerst. Dat scheelt ook vocht in hé saus, aangezien je dat dan eerst kan laten verdampen. Kip bak ik eigenlijk nooit aan.
Ik heb een aantal topics in de lounge gevonden met recepten voor de slowcooker. Deel je slowcooker recepten Recepten voor de slowcooker! Succes recepten slowcooker Recepten en gebruiksideeën voor de slowcooker
Dankje ik had wel gezocht maar kwam in de eerste paar regels niet een topic tegen. Ik ga daar verder zoeken, deze mag opslot.