Hoi meiden, Mijn zoontje is nu ruim 4 maanden oud. Hij heeft de eerste 3 maanden van zijn leven heel veel gehuild. Uiteindelijk bij de osteopaat en kinderfysio terecht gekomen ivm een verschoven nekwerveltje. Volgens de huisarts was hij ook nog eens overprikkelt en hebben wij hier ook naar gehandeld. Dit heeft onzettend goed geholpen en we hebben nu een gezellig klein ventje in huis. Alles loopt goed op 1 punt na: het zelf in slaap vallen. Na eindeloos aanmodderen, proberen en met de handen in het haar gezeten te hebben kwamen we er achter dat hij prima in slaap viel als hij in de reiswieg lag en heen en weer gereden werd. Hiet liefst over een hobbeltje, dan is meneer in 5 minuten vertrokken. Het is natuurlijk niet de manier dat snap ik ook wel maar geloof me al had ik de hele dag op mijn kop moeten staan om hem in slaap te krijgen dan had ik dat ook gedaan. Zover waren we hier na hele dagen krijsen en niet slapen. Nu ben ik vandaag naar het CB geweest en heb dit probleem voorgelegd. Ik kreeg (wederom) het advies om hem te laten huilen. Zo zou hij binnen een paar weken zelf leren om in slaap te vallen. Ik ben hier persoonlijk niet zo'n voorstander van, heb dit eerder ook al uitgeprobeerd en zonder succes. Een ander alternatief heb ik ook niet echt, meneer kan ook niet eeuwig in zijn reiswieg blijven liggen. Mijn vra(a)g(en) nu: -Heeft iemand hier in een soortgelijke situatie gezeten en zo ja hoe heb je dit opgelost?? -Heeft iemand ervaringen met babies met inslaapproblemen en alternatieve geneeswijzen? Denk in de richting van een homeopaat/osteopaat o.i.d Graag hoor ik jullie ervaringen, ik ben benieuwd! Groetjes Michelle
Hoihoi, hier hetzelfde probleem, (maar dat wist je wel ) en onze ervaring is inmiddels dat Thirza wel zelf gaat slapen als ze lekker in haar vel zit. Zit ze dat niet, dan lukt zelf inslapen niet en laten huilen werkt hier ook voor geen meter. Net alsof dat dan voor haar doet denken aan haar eerste maanden ofzo, denk ik wel eens, want ze raakt zo overstuur dat ze uiteindelijk helemaal over zit te geven. Niet echt een optie dus ook hier. Wij gaan gewoon samen met 'r op bed liggen, of wiegen haar in slaap (mijn man dan iig, voor mij is dat te zwaar), als het 'r dus zelf niet lukt, (ook momenteel is dat dus in de meeste gevallen zo). Eerder deden we haar ook wel lekker in de draagdoek, maar daar is ze inmiddels een beetje te zwaar voor. Wij zijn een tijdje geleden bij een homeopatisch arts geweest en toen heeft ze een middeltje gekregen waar ze zomaar zelf op ging slapen en bijna helemaal door ging slapen! (Inmiddels is dat weer over, maar nu zitten er tandjes en kiezen te vervelen ). Ik zou het dus zeker proberen, als ik jou was Zoek wel ff een arts, die kun je vinden via www.vhan.nl Succes!
Bedankt meid, ik heb meteen even op de site gekeken. Hier in Almere zitten er 3 dus ga morgen meteen bellen en kijken of ze hier iets mee kunnen. Pfft zoals het op het Cb wordt uitgelegd klinkt het allemaal wel aannemelijk maar ik denk dan leuk voor het kind van iemand anders maar dat gaat hier niet werken. Ik ben zo blij dat we van dat gehuil af zijn en dan moet ik er weer aan beginnen. Dat strookt op zoveel manieren met mijn gevoel, het moet toch gewoon anders kunnen? Even offtopic8) : Zijn de tandjes van Thirza wel goed aan het doorkomen nu?
Het duurt allemaal nogal ff met haar tandjes... Blijkbaar heeft ze nogal sterk tandvlees ofzo, want het duurt elke keer een paar weken voor ze door zijn. Voorlopig zitten we er dus nog even mee Ja, laten huilen.... dat zal werken bij kids die niet zo'n naar gevoel hebben overgehouden aan huilen. Thirza kan er iig echt niet tegen
Hoi, Hier precies hetzelfde, mijn zoontje sliep ook alleen in de reiswieg als we met hem rondliepen. Ik heb ook vaak gedacht dat het nooit meer goed zou komen, maar toch is het gelukt! Hij heeft tot 6,5 maand ongeveer dus in de wagenbak geslapen en toen hebben we het voorzichtig nog eens geprobeerd. Hem gewoon in bedje gelegd en erbij blijven zitten, hem vasthouden bij zijn buikje en wachten tot hij slaapt. De eerste paar keren duurde het lang, drie kwartier of zo. en soms lukte het niet. Nu blijf ik wel nog steeds bij hem tot hij slaapt, maar nu duurt het nog maar 5 minuten. En soms slaapt hij nog wel eens in de wandelwagen op de ligstand, als we zijn gaan wandelen of zo. Daarin slaapt hij nog beter dan in de reiswieg. Laten huilen zou ik nooit doen, dat vind ik echt niet kunnen. Ik snap ook niet dat het cb dit steeds adviseert. Een baby huilt echt niet om zijn ouders te pesten. Succes ermee, het komt wel goed. Liefs Misa
Laten huilen ben ik ook geen voorstander van! Een kindje huilt niet zomaar! (tenzij t een beetje jengelen is, maar dat is jengelen en geen huilen ) Wat hier nog wel eens helpt als ze niet in slaap komt is een oliebrander met lavendelolie op haar kamertje aanzetten, ongeveer 15 minuten voordat ze naar bed gaat zodat de geur goed kan verspreiden. Hier wordt ze lekker rustig en ontspannen van Dan loopt mijn man een paar keer rustig met haar op de schouder heen en weer op de slaapkamer (in t donker!) en dan is ze zo vertrokken naar dromenland Je zou t eens een keertje kunnen proberen?
Hier ook precies zo & nog kan mannetje vaak niet alleen in slaap komen... Dan blijf ik er gewoon even bij liggen op mijn bed tot hij slaapt.. liedje zingen, zijn handje vasthouden... in zijn oor vertellen dat t oké is en dat die lekker moet gaan slapen... 9 van de 10 keer valt die dan in slaap, zo niet.. gaat hij nog even mee naar beneden en proberen we het later nog eens... Succes
Je kunt hier op de site wel topics vinden over het boek 'Lekker slapen zonder huilen' van Elizabeth Pantley. Ik vond er wel handige tips in staan en dus helemaal gericht op het 'lieve' methoden. Is misschien te leen bij de bieb.
Hier ook gehad met Merel. Ze huilde in het begin 10 uur op een dag (kma) en toen ze andere voeding kreeg en ingebakerd lag had ze alleen de moeite met het inslapen. Wij zijn altijd met haar in een schommelstoel gaan zitten en wiegen tot ze zo rustig was dat ze (bijna) in slaap viel. Dan proberen en ging het niet, dan nog een keer hetzelfde. Slaap kindje slaap zingen en uitleggen dat het nu tijd was om te slapen enz. Na ongeveer een jaar lukte het wel prima, het inslapen en is ze ook nooit meer een keer wakker geworden 's nachts. Merel was ook snel overprikkeld en ik denk gefrustreerd omdat ze niet kon duidelijk maken wat er aan de hand was. Na 1 jaar kon ze al aardig praten en ging het slapen ook prima.....
Nee, niet middenin de nacht, maar wel ALTIJD na 1 á 1,5 uur. Totaal overstuur, bijna niet te troosten en kon dan niet meer zelf verder slapen. We herhaalden dan het ritueel wiegen/zingen en dan werd ze weer rustig. Dat duurde dan tot ruim een jaar en toen was het spontaan verdwenen.
Ja klopt, een kind kan ook huilen omdat het niet zelf in slaap kan komen Dat deed ik als kind ook, ik kan het me zelfs nog herinneren! Sterker nog, als ik nu 3 uur wakker lig, dan kan ik nog steeds wel op een bepaald moment janken.
Maar Merel maakt onderscheid tussen jengelen en huilen. De kids die het echt nodig hebben om brullend in slaap te komen, omdat andere dingen niet werken, lijken mij een uitzondering...
@ Rozemarijke: Sjjips, balen dat het niet echt vlot met de tandjes. Heb jij weer, een dochter met rubber tandvlees Hoop dat het toch een beetje opschiet. (denk maar zo, jij krijgt vast een heeeeeeele makkelijke (dreumes)pubertijd met Thirza, na de tandjes nooit ergens meer last van) @MisaMisa: Fijn om jou ervaring zo te lezen. Ik heb ergens ook wel het gevoel(of noemen ze dat nou ijdele hoop?) dat het op een zeker moment ineens wel gaat lukken. Ik ben alleen bang dat mijn zoontje het niet tot 6.5 maand gaat redden in zijn reiswieg. Meneer houdt namelijk nogal van lekker eten zal ik maar zeggen hihi. @Kristel86: Ik heb ook altijd lekker lavendel in de slaapkamer. Het is een soort van etherische olie en daarvan doe ik 's avonds lekker een drupje op zo'n speciale steen. Mijn zoontje slaapt nog bij ons op de kamer en ik vind het zelf ook heerlijk ruiken. @Chantico: Ik ben van plan dit boek zeker te gaan lezen. Misschien dat ik daar iets uit kan halen. Ik heb even op MP gekeken en er staat er 1 op. Ik heb al een bod gedaan, misschien dat ik via de ZP een exemplaar van iemand kan overnemen. Bedankt voor de tip. @ de andere meiden: ook bedankt voor jullie reacties. Ik ben zelf ook van mening dat een baby niet voor niets huilt. Een beetje jengelen zou ik totaal geen probleem vinden maar als je kind er echt in blijft en zo over de zeik is dat hij zowat over zijn nek gaat.. Dat is gewoon niet de manier voor ons. Lijkt mij dan ook dat hij door steeds overstuur in zijn bedje te liggen hij slapen met iets heel naars gaat associeren en dat het averechts gaat werken.
@LovelyDK, nee 's nachts eigenlijk nooit, soms tijdens tandjes of sprong, maar over het algemeen niet. Jou kindje wel vaak?
een kind huilt idd niet zomaar, maar sommige kinderen hebben het nodig om in slaap te vallen, huilen voor het slapen is ook een deel verwerking van wat ze hebben mee gemaakt. mijn dochter (heeft ook veeeeeeeel gehuild, krmapjes overprikkeld etc) maar die had en soms heeft ze het nodig om in slaap te vallen. nu met ruim 9 mnd valt ze kletsen in slaap (soms hoor je haar om 9 uur nog klesten) en heel soms huilend
*zucht* sorry, maar waarom krijg ik altijd opmerkingen als ik zeg dat een kindje niet zomaar huilt? Daarmee bedoel ik toch ook dat een kindje kan huilen om de boel te verwerken die hij/zij die dag meegemaakt heeft? Moet ik voortaan anders zeggen 'ze huilen niet omdat ze het grappig vinden'? Sorry dat ik t nu in dit topic zo zeg, maar dit is al zeker de 15e keer dat ik bepaalde reacties erop krijg en ik word er een beetje moe van (misschien is dit iets om regelmatig tegen de kindjes te zeggen, aan niet moe zijn zal t dan alvast niet meer liggen )
hihi 't geeft niks meid, ik begrijp het wel. Het is ook een onderwerp waar steevast een patstelling bij ontstaat. Net als bij onderwerpen als het wel of niet geven van borstvoeding, het schieten van gaatjes bij babies en abortus etc. Het gaat mij er hier in dit topic niet om of je voor of tegen het laten huilen bent of het waarom een een kind wel of niet huilt. Ik wil graag ervaringen horen van mensen die ook een kindje hebben dat moeilijk in slaap kwam/komt. Kom maar op met de VERHALEN en TIPS...
Merel, ja mijn zoontje snachts wel en overdag niet haha vermoeiend idd als mensen zeggen dat je je kindje moet laten huilen, hier ook zoooovaak gehoord want ehh "dat is goed voor de longen" uhuh ik Ben heel blij dat ik nooit heb laten huilen, na bijna 1 jaar Ben ik era hter dat meneer chronisch ontstoken neusamandelen heeft!