Mischien niet genoeg HCG door verkeerd eten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lovecouple, 2 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    hallo dames.. ik heb een vraag.
    ik ben zelf een hele moeilijke eter.. ik lust qua groente alleen spinazie broccoli en andijvi.. ik lust verder heel weinig ook geen sauzen ofzo.. of bijv bij de patatzaak of MC allen een patatje.. de rest lust ik niet...

Kan het mischien zo zijn dat "als" je zwanger ben.. je lichaam niet genoeg HCG maakt omdat je niet zoveel vitamines enzo in je lichaam hebt?

of heeft dat er niets mee te maken?

2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Nee lijkt me niet. Mocht je zwanger zijn, zul toch wel wat beter moeten gaan eten ben ik bang.....

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Heeft er niks mee te maken.
    HCG wordt aangemaakt door de baby.

4. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    ja idd moet ook beter eten. maar is moeilijk als je niks lust.. ben in ieder geval dankbaar voor jullie mening..

5. Trees

Trees Niet meer actief

Misschien is het voor jou een idee om alvast zwangerschapsvitamines als extra aanvulling te gaan slikken. Ik gebruik zelf de multivitamine van puur mama van vsm. Deze kun je gebuiken als je zwanger bent of wilt worden en er zit de juiste hoeveelheid foliumzuur.

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik zou dan inderdaad een multivitamine voor zwangeren gaan slikken, dan heb je in ieder geval genoeg vitamines en mineralen binnen. En daarin zit foliumzuur, dat is erg belangrijk vanaf 4 weken VOOR de bevruchting tot ongeveer 10 weken NA de bevruchting.
    Bij de Kruidvat hebben ze deze van eigen merk, die hoef je maar 1 keer per dag te slikken en zijn niet zo duur.

7. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    nee meid dat heeft er niks mee te maken...

8. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Idd multivitamines met foliumzuur gaan slikken dan hoef je je daar ook geen zorgen over te maken.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Zou zeker aan de zwangerschapsmultivitamine gaan, bijv. FemNatal!

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik lust ook bijna nix ben ik eerlijk in en moet zeggen dat ik tot nu toe in me zwangerschap echt nergens zin in heb
    ik slik wel van dagravit mama en baby voor een gezonde zwangerschap en goede ontwikkeling van de baby ook tijdends borstvoeding moet aleen nieuwe doos hebben maar ze zijn niet echt goedkoop 16 euro.

die kan je ook al halen voor je zwanger bent .

maar hcg word idd niet aangemaakt doordat je slecht eet zoals ze hierboven al aangeven

11. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    ik zal het is even na vragen aan de huisarts wat hij me toe zal geven.. ik heb gehoord dat foliumzuur zorgt dat een zwangerschap tegengehouden word.. slikte eerst 2 wekn foliumzuur toen ik dat hoorde op het nieuws.. heb dat doosje meteen weggegooit. is dat nou wel of niet zo

12. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    En weet je wel waarom je foliumzuur moet slikken ? voor bv een open ruggetje voor t kindje.. Ik zou gewoon foliumzuur innemen hoor is het belangrijkste voor het kindje.. :)

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Op welk nieuws was dat?

14. Niet meer actief

Foliumzuur een zwangerschap tegen houden ?
    Het is maar een vitamine b11, lijkt me niet dat dat het tegen houd.
    Het zit in genoeg eten ( bijv. cornflakes etc. )
    Dus dan moet je dat allemaal gaan vermijden

Ik eet ook niet veel groente, lust alleen bietjes en bloemkool.
    Maar daar in tegen eet ik wel graag fruit en salades. En eet ik bijna nooit patat want dat vind ik echt vies. Zodra wij voor een kindje gaan en ik zwanger ben, ga ik toch zeker weten meer eten groente eten, zelf als ik het smerig vind.

15. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)

ik lust wel iets meer dan jou, maar ben het compleet eens met je reactie dat je het gaat eten ook al vind je het smerig...
    Dat is voor mij ook de bedoeling :D
    Maar jah ik lust geen sla:S

16. Niet meer actief

Ik ben dr ook niet echt dol op.
    Maar als je verse krop sla haalt komkommer tomaat en wat mais er bij gooit met sla dressing van calve vind ik het heerlijk !
    Moet alleen wel fijn gesneden zijn die slablaadjes.

Ik wil het allerbeste voor de beeb, misselijk zal ik waarschijnlijk toch wel worden.
    Dus een beetje misselijkheid erbij is niet zo erg. Zolang ik het maar binnenhoud.

17. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Foliumzuur is enorm belangrijk!
    Je moet er al aan beginnen vanaf het moment dat je stopt met anticonceptie omdat je graag zwanger wilt worden. Minstens een maand van tevoren zodat je lichaam al voldoende heeft aangemaakt, mocht je snel zwanger raken.

Misschien is het idd wel erg verstandig om maar even naar je huisarts te gaan en je te laten informeren/voorlichten/onderzoeken.

Verder zo gezond mogelijk eten en drinken. Zo'n multi-vitamine speciaal voor zwangeren is erg handig. Bijv. puur mama van VSM kost ongeveer 13,- bij kruitvat. Daar doe je best lang mee. Iedere dag maar 1 tablet. Het is in het belang van je eventuele kindje.

Grtjs,
    Aleida

18. Niet meer actief

Kruidvat heeft ook zijn eigenmerk 90 tabletten voor 4 euro ofzo. Stukje goedkoper zit ook veel vitamines in maar alleen maar 0,2 mg foliumzuur dus is er wel extra foliumzuur slikken nodig.

19. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Ik gebruik foliumzuur van kruidvat eigen merk. Er zitten 120stuks pilletjes in zo'n potje. En zo'n pilletje bevat 0,4mg foliumzuur.

20. Niet meer actief

Ja, ik bedoel de zwangerschaps vitamine, heet zwanger vitaal geloof ik. Echt een koopje als je nagaat van die andere merken haha.

Deel Deze Pagina