Hoi allemaal! Ik ben zoek naar mensen die Champix gebruiken of gebruikt hebben om te stoppen met roken. Ik zit nu op dag 5 en slik nu dus sinds gisteren 2x 0,5 mg. Mijn stopdatum is 30-12. De reden dat ik stop is niet vanwege goede voornemens (geloof ik niet zo in), maar wil gestopt zijn voor we eventueel proberen om een 2e kindje te krijgen. Voor, tijdens en na de zwangerschap niet gelukt om te stoppen en vind dit heel erg. Gelukkig lijkt mijn zoontje gezond! Maar dit wil ik een 2e kind niet aandoen. Toen ik 1x0,5 mg slikte had ik wat last van neerslachtigheid, maar dit was niet meer dan een sjago uurtje in de middag. Nu heb ik daar geen last meer van nu in 2x0,5 mg slik, maar ben nu gewoon over de hele dag wat prikkelbaarder.. Waar ik sinds de verhoging ook last van heb, is misselijk zijn.. Onbewust rook ik al minder gelukkig en dat zal nu helemaal hard gaan als ik er misselijk van wordt. Ben erg benieuwd hoe het verder gaat verlopen. Ben op zoek naar 'lotgenoten' en ervaringsdeskundigen! Misschien kunnen we elkaar steunen?
Wat goed dat je wil stoppen! En ja, champix kan je saar in ondersteunen maar verwacht niet dat je nu zelf niets hoeft te doen. En champix kan ook vervelende bijwerkingen hebben. Mijn man heeft geprobeerd te stoppen met champix, niet gelukt helaas. Een paar maanden later heeft hij een laserbehandeling ondergaan, savonds rookte hij weer!! In het geval van mijn man: hij dacht dat hij er zelf niet veel voor hoefde doen. Dat je geen behoefte meer zou hebben. Maar je moet wel degelijk sterk in je schoenen staan. Maar ik heb ook een collega en hij is wel succesvol gestopt met champix. Het verschilt per persoon denk ik en hoe graag je wilt stoppen. Ik wens je veel succes in iedergeval!
Ik ben zelf 4 jaar geleden gestopt met roken met behulp van acupunctuur. Ik ben geen fan van medicijnen (en champix is, voor zover ik weet, enorme troep) dus acupunctuur was voor mij een fijn hulpmiddel. Na de eerste behandeling nog wel wat behoefte gehad, maar dat viel zo mee dat het te negeren viel. Met 2 behandelingen was ik volledig van het roken af terwijl ik het daarvoor al ik-weet-niet-hoe-vaak zelf geprobeerd had en dat is me nooit gelukt. Wellicht een idee om te proberen?
Ik ben gestopt met zuigtabletten van nicotinell. Blijft lastig hoor... Maar goed van je dat je stoppen wil! Mijn moeder is gestopt met champix, en die had het daarmee minder moeilijk als andere keren (66x) succes!!
Hier meerdere pogingen gedaan en het enige wat ik denk dat me nu tegen staat, waren de afkickverschijnselen. Ik wil echt stoppen, weet dat het, zelfs met meds, niet vanzelf gaat.. Vergeten te zeggen dat ik ook medicijnen slik voor erge hartritme stoornissen en hoge bloeddruk, dus nog meer motivatie!
Ik ben gestopt met roken, 1,5 jaar geleden met behulp van champix. Het ging mij bijzonder makkelijk af moet ik zeggen, werd er helaas ook kots misselijk van, een groot nadeel. Maar wel van het roken af, heeeeeeerlijk!
Ja lekker is het niet, maar na een week slikte ik geen tabletten meer en ik rook nog steeds niet. Nou dan maar een brandende strot
Inderdaad rotspul want het is een soort "drugs" heb ik me laten vertellen. Ik ken mensen die behoorlijk emotioneel en geestelijk in de knoei kwamen ervan. Heb ook een vriendin die in het ziekenhuis werkt en er komen veel mensen binnen met ernstige klachten waaronder zelfmoordneigingen Dus ik zeg..niet doen.
Ben me er inderdaad van bewust dat dat een van de bijwerkingen zijn. En deze periode aan de 'troep' (weet dat Chsmpix dat is) weegt niet op tegen de schade aan mijn lijf, nu en in de toekomst. Wil er gewoon vanaf, maar ben bang voor de afkickverschijnselen die ik dan heb,.. Hoop wel op een beetje steun hier hoor ...
Heb idd een paar dagen sjago uurtje gehad, en soms ben ik nog sjago, maar zover als zelfmoordneigingen en depressie is het absoluut niet! Mn man weet ook waar hij op moet letten, dus zal ook een oogje in t zeil houden
Mijn man is er mee gestopt. Dat ging eigenlijk vrij makkelijk. Hij had de behoefte nog wel, maar kon er veel beter mee omgaan én hij was niet zo strond chagrijnig als bij eerdere pogingen. Helaas dacht hij na 3 maanden op een feestje dat hij wel een avondje kon roken (zoals ik dat altijd deed, roken met een feestje en daarna niet meer, tot het volgende feestje) en toen was hij binnen een week weer op z'n oude niveau. Succes meid, hou in gedachten dat 1 sigaret er ook écht niet inzit en dan kom je er vast!
Dat snap ik dus niet, hoor daar meer mensen over.. Waarom zou je in vredesnaam ooit nog een peuk opsteken. Mensen die met Champix gestopt zijn hebben vaak geen behoefte meer aan een peuk, waarom steek je er dan npg 1 op?
Het is trouwens dat ik 100% zeker weet dat het niet zo is, anders zou ik denken dat ik zwanger was haha. Hoofdpijn,misselijk,veel slapen,trek in rare dingen (vis),soms geen eetlust..
Ik heb alleen maar slechte ervaringen helaas... ik ken 5 mensne die met champix gestopt zijn, maar ook allemaal weer begonnen zijn.. Sorry!
Vriendin van mij ook ermee gestopt na veel trammelant. Èn jawel,ze rookt alweer!! Een helse tijd doorstaan met veel ruzies en emoties en dan weer beginnen..snap ik echt niet! Ook denk ik dat je emotioneel goed in je vel moet zitten en sterk in je schoenen moet staan i.v.m de heftige bijwerkingen.