Hoi Maandag kreeg ik ineens een grote bult op me lip. Heb vervolgens op de bult gebeten waardoor ik hem voelde klappen. En een paar min later kwamen er 3 kleine witte plekjes daarnaast. Waarvan ik 1 eentje kapot heb geknepen waar vocht uit kwam. Ze deden en doen geen zeer heeft ook niet gejeukt of branderig gevoel. De binnenkant van me lip is wel.iets rood maar bij de plekjes zit geen zwelling en in de mond ook niet. Nu zitten er alleen witte vliesjes op de plekjes Heb een zoontje van 8 weken waar ik maandag nog super veel mee heb zitten knuffel dus maak me.best zorgen heb dinsdag de dokter gebeld en die wis niet wat het was maar geen koortslip Maar het zit me toch niet lekker aangezien ik nooit een koortslip heb gehad dus al die symptomen van te voren hoeven niet te komen bij de eerste x
Voor mij klinkt het ook niet echt als een koortslip, maar zou niet weten wat het wel zou moeten zijn. Maar voor de zekerheid voorzichtig zijn met je zoontje.
Hier precies hetzelfde! Begon ook maandag! Stond dinsdag op met een zwelling in het midden van mijn bovenlip. Dat knapte ook en daarnaast ontstonden een soort witte plekjes die enorm pijnlijk zijn. Ik heb regelmatig een koortslip maar dit was anders. Dinsdag naar de huisarts geweest en inderdaad ook geen koortslip. Mijn huisarts vermoed aften. Dat kan zich op vele manieren uiten en komt vaak bij zwangere vrouwen, vitamine b22 te kort, stress etc etc te voorschrijf. Heb een zalfje bij de apotheek gekocht en nu is het bijna weg. Hopelijk bij jou ook, is erg pijnlijk
Een koortslip kan je niet stukbijten want dan ga je door de grond. Jouw verhaal klinkt echt niet als een koortslip. Als je in de laatste 3j een koortslip hebt gehad is je baby veilig, hij heeft jouw antistoffen. Als dit de eerste zou zijn dan is het idd zaak zsm te handelen, aciclovir pillen krijg je dan denk ik. Maar je verhaal klinkt niet als een koortslip hoor. Indien het je eerste is, wanneer en wie heeft je dan besmet? De eerste volgt volgens mij altijd vlak na besmetting
Dat is niet zo.. het grootste deel van de mensen draagt het koortslipvirus bij zich, zo'n 70%. Daar weer een percentage van krijgt ook daadwerkelijk een koortslip, die vooral op komt bij verminderde weerstand. Zelf kreeg ik op mijn 17e mijn eerste koortslip vanuit het niets. Ik vind dit ook niet als een koortslip klinken. Zoals iemand al zei, als je op een koortslip bijt ga je door de grond van de pijn. Wat het wel is geen idee maar zou wel voorzichtig zijn rond je kindje tot het helemaal genezen is.
Een koortslip kan je inderdaad niet kapot bijten, dat doet echt zo'n zeer! Maar als dat het wel is, is de incubatietijd bij baby's 4 dagen. Dit is een link met symptomen(om je baby in de gaten te houden) voor als het wel een koortslip blijkt te zijn. https://www.zwangerschapspagina.nl/extra/mama-en-gezin/koortslip-gevaarlijk-voor-baby/ Ik dacht nog misschien kan je er een foto van maken ik herken ze uit duizenden en anderen waarschijnlijk ook.
Heb zelf indd nooit een koortslip gehad heb met moederdag wel iemand een hand gegeven en 3 kussen en toen zag ik dat ze een koortslip had daar zat een korstje op. En vorige week vrijdag was die persoon er weer dus alleen een handje gegeven en vervolgens had ze er 2 bij gekregen nee toen ik er op neer deed het geen zeer was geen fijn gevoel maar ik ging niet door de grond ik hou indd me zoontje goed in de gaten hij drink verders goed geen blaasjes in en rond de mond en geen verhoging wel soms erg huilerig uit het niks
Deed het echt geen zeer toen je het kapot beet? En voel je het niet kloppen? Ik vind het wel rare bultjes in eerste instantie zou ik zeggen ja een koortsblaar vooral omdat je er meerdere hebt gekregen nadat je ze kapot maakte. Ik vind het alleen zo vreemd dat je geen pijn had.
Nee ze deden echt geen zeer toen ik ze kapot drukte was net zo n gevoel als je een puistje uitknijp hier nog een foto
Ik had eerst een grote bult op me lip zitten soort van vitamine te kort noem ik het die heb ik kapot gebeten en die voelde ik klappen binnenin kwam geen vocht uit hij sprong in me lip zelf en vrijwel daarna kwamen er 3 bultjes bij en nee ze klopte niet
Hmm raar. En de huisarts wist het ook niet, toch? Of het nou wel of geen koortsblaar is, het lijkt mij dan in ieder geval wel besemettelijk als je na het kapot maken van het eerste blaasje er 3 of 2 voor terug krijgt. Ik ben geen dokter dus ik heb geen idee of ik daarin gelijk heb. Ik zou in ieder geval heel vaak je handen wassen en niet perongelijk in het gezicht van je baby niezen of hoesten. (Dat is sowieso niet echt fris. Maar ik zou er nu gewoon even goed op letten. ) Voor de zekerheid ook niet je baby een kus geven of knuffelen. ( dat deed ik in ieder geval niet bij mijn zoontje om besmetting te voorkomen. Ik had zelfs mond kapjes in huis. ) Let gewoon goed op de mogelijke symptomen bij je baby. Als het wel een koortsblaar is, kan je er niks meer aan doen dat jij je kindje wel hebt gekust, je kan er alleen nu voor zorgen dat je dat niet meer doet totdat het weg is. Mijn koortsblaren zijn na 1 week opgedroogd (dus met korstje en daardoor plat) en dan is het niet meer besmettelijk.
Zo op de foto's vind ik het er wel wat uit zien als een koortslip. En als ik er over nadenk heb ik er de eerste keer eigenlijk geen typische klachten van gehad.
Jeetje maak me nu wel zorgen. Heb de huisarts ook al gebeld maar die zitten vol maar blijf zo n wit plekje 5 dagen zitten?
Maar waar maak je je zorgen om dan? Je moet je baby niet kussen en je handen goed wassen en op je lip kun je het beste zinkolie doen. Dan droogt het in. Is ook goed als het geen koortslip is. Meer kun je nu echt niet doen. Hier twee kinderen en een man die bij slaapgebrek een koortslip krijgt en die dat ook heeft gehad toen de kinderen kleine baby's waren. Gewoon goed opletten.
Ik maak me druk omdat ik nadat ik bij de dokter ben geweest me zoontje toch heb zitten knuffelen tot gister gister middag zat het me ineens niet lkkr
Ohhhh ik snap die mensen met een koortslip die andere mensen 3 zoenen geven echt niet.. Verder geen idee wat het is. De komende 12 dagen gewoon je zoontje goed in de gaten houden. Meer kun je niet doen.