Andere fles?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Huismus, Oct 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik heb in m'n zwangerschap Tommee Tippee flessen aangeschaft, omdat het de bedoeling was om FV met BV te gaan combineren.
    Nu ben ik afgelopen zaterdag volledig overgestapt op FV en ik geloof niet dat ik erg tevreden ben over deze flessen. ;)
    Ik moet telkens stoppen met voeden, omdat de voeding langs haar kin d'r nekje in loopt.. heel vervelend.
    Ze drinkt ook bijna geen fles leeg.. weet niet of het met de flessen te maken heeft, maar het is wel zonde van de voeding.

Heeft iemand ook deze ervaring met de Tommee Tippee flessen?
    Misschien doen we iets niet goed?
    Welke andere flessen zouden jullie mij kunnen aanraden?
    M'n meisje heeft op het moment ook erg last van krampjes. :(

Liefs Huismus

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik heb ook Tomme Tippee flessen gekocht om te gebruiken icm de bv (die ik nu niet meer geef).
    Ik vind het waardeloze flessen! Idd wat jij zegt; alle voeding loopt er langs.

Wij gebruiken Difrax S-Flessen en ik ben hier super tevreden over!

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

Wij gebruikten eerst Avent flessen. Ik vond het op zich fijne flessen, ze zogen niet vacuum en er liep niks langs de fles af. Maar.. onze dochter kon er erg slecht uit drinken, ze deed zeker 45 minuten over een fles (en dan was ie vaak nog niet leeg). Uiteindelijk overgegaan op de S-fles van Difrax. Vanaf het begin af aan gaat het met deze fles veel beter. Ik heb zelf in het begin wat gestoeit met deze flessen, ivm het irritante vacuum-systeem wat er op zit. Maar nu kan ik er prima mee overweg. En wat veel belangrijker is, onze dochter ook!

4. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

Jun 6, 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Hoi,

Wij hebben tommie tippie flesjes gebruikt bij mijn dochter,
    en dat ging hardstikke goed.
    Heb nooit melk in dr nekje gezien door de fles!
    Misschien toch niet helemaal goed dichtgedaan?

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Bij mijn dochter loopt soms ook melk haar nekje in, maar dat ligt er maar net aan hoe gulzig ze drinkt en niet aan de fles volgens mij. Ik gebruik zowel Avent brede speenflessen als Difrax S-flessen en bij beide gebeurt dat. Ik heb het idee dat ze harder zuigt dan ze kan drinken en wat er teveel in haar mondje zit, sijpelt er dan uit. Hoort erbij, toch?

Maar om op je vraag te reageren: ik vind zelf de S-fles denk ik het fijnst om te gebruiken, alleen vind ik de opening aan de bovenkant een beetje te smal waardoor er vaak poeder langs de fles terecht komt. Kleine hoeveelheden maar hoor... Maar voor mijn meisje maakt het niet zoveel uit geloof ik.

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Eerst avent gebruikt maar kreeg mijn zoontje erge krampen van,toen de bornfree fles en die werkt helemaal super!
    Nooit melk erlangs of wat dan ook!
    Ook Difrax flessen staan hier, maar die zuigen de speen heel erg vacuum en moet telkens stoppen tussen de fles door....hebben meerdere dit probleem????
    En hij is toch speciaal tegen krampjes ook?Lijkt wel of mn zoontje er toch krampen door krijgt....

7. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    De fles zit wel goed dicht, krijg 'm soms zelfs bijna niet meer open, haha. :p
    Ik denk dat de speen te flexibel is, dat ze 'm niet goed pakt ofzo.
    Heb een S-fles van Difrax gekocht om uit te proberen, hoop dat het inderdaad ook goed helpt tegen de krampjes.. zo zielig. :(

8. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Hier sinds de geboorte S-fles van Difrax gehad, nooit krampjes gehad! Ook 1 klein flesje van dr. Brown gehad en daar was ik ook erg tevreden over.

9. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Heb 'm uitgeprobeerd hoor.. nou veel beter dan die Tomme Tippee flessen! Die flessen gaan gelijk de deur uit, haha.
    Bedankt voor de tips!

Liefs Huismus

Share This Page