*spoed* welke voeding geven nu?

Discussion in 'Flesvoeding' started by anniek, Oct 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ff mijn probleem;

devin dronk in het begin erg weinig alleen nu drinkt ie 90+3= 100 ml per keer maar hij laat niet langer ertussen dan 3 uurtjes, bij uitzondering 3 en een half uur soms vraagt hij zelfs na 2 uurtjes al...
    in de nacht komt hij ook minimaal 1 keer maar liever 2 keer.. maw hij schommelt tussen 7 a 8 voedingen!
    hij drinkt het allemaal leeg tot 100 soms 80...
    in het begin dronk hij zeer zeer slecht....

maar wat moet ik nu doen? heb cb gebeld en had 2 opties

de extra care voeding, die hij nu krijgt met nutriton {als nadeel dat hij dan wel eens diarree zou kunnen krijgen {nu al heel dun} omdat de voeding al voor moeizame ontlasting is en de nutriton zorgt ook voor zachte ontlasting en het is duurder...}
    of de forte, dwz voor hongerige babys... maar dan moet ie wéér van voeding veranderen, maar heeft hij minder kans op diarree {en ik moet dan wel wéér een pak voeding wegdonderen omdat ik die niet kan terug brengen ivm geen kassabon bla bla bla bla]

ik weet het niet... twijfel nogal

2. noa307

noa307 Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    2,787
    0
    0
    mischien moet je iets meer in ze fles doen? je mag tot 6 weken 120cc max geven per keer mischien is dat een optie?

3. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    maar ons mannetje komt voor minimaal 7 flessen! soms wel eens een 8e
    hij mocht volgens cb max. 750 hebben...

heb er nog vergeten te melden dat we ook wel eensmeer gegeven hebben maar meestal gaat er maximaal tussen de 80 en 100 in, dus niet méér. heel soms als we het hebben kunnen rekken bij de laatste fles gaat er ietsie meer in {gisteren gelukt waardoor hij geen 3 uur later maar 3 en een half uur later kwam}

4. noa307

noa307 Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    2,787
    0
    0
    ow hij drinkt niet meer dan die 100 ow dan wordt het wel moeilijk ons meisje kwam vaak maar voor 6 flessen.
    ik kan je dan niet verder helpen denk ik succes in iedergeval

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Ik denk dat ik over zou gaan op standaard met nutriton. Extra care is lichtverteerbaar en forte is juist weer zwaarder, wat niet zo goed kan vallen bij darmkrampjes, forte is overigens voor hongerige kinderen.

Ik zou dus de standaard nemen en die indikken.

6. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    mm das idd ook nog een optie!
    of misschien probeer ik het nog ff... heb hier nog 1 pak staan en hij mocht maximaal 750 hebben misschien probeer ik eens iets meer erin te krijgen {hoe weet ik nog niet maja dat is uitproberen, me dochter kreeg de flesjes ook in 2 keer}

op het pak van de forte staat ook; draagt bij aan zachte ontlasting...

moeilijk is dat hoor want hij is ook al van standaard naar extra care gegaan!

7. noa307

noa307 Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    2,787
    0
    0
    hier krijgt yaslin friso comfort, voor spugende en krampjes en is ook iets zwaardere voeding, maar geen krampjes te bekennen

8. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    denk dat ik alsnog ga overstappen
    gisteren is hij dus uiteindelijk wél over de hoeveelheid heen gegaan! hij vond het namlijk wel lekker om 8 flesjes te drinken!
    en dan nog evengoed na 2 uur "vragen" om de volgende fles....
    moet toch ook niet leuk zijn voor hemzelf!

twijfel alleen nog ff om de friso te kopen ipv de forte van de kruitvat {lees ik nog niet zoveel goeds vab}

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar flesvoeding.
    Elmo

10. veertje

veertje Fanatiek lid

Heey anniek,

Ik zit hier met hetzelfde probleem,
    Lisa drinkt gemiddeld 80 cc per voeding, krijg er echt niet meer in en als het me lukt dan spuugt ze het gewoon weer netjes uit.
    Maar sinds vandaag komt ze dus na 2,5 uur alweer en ik probeer het dan te rekken maar dat gaat helaas niet altijd omdat het een echt meisje is :D ze zet het op een gillen en stopt niet totdat ze haar zin heeft :D

Zit ook te denken om nutriton te halen of kruidvat comfort want daar zit al johannesbroodpitmeel in en dat is in verhouding dan goedkoper maar misschien is forte ook wel wat..

Ik zal morgen hier eens het cb bellen en kijken wat hun zullen adviseren..

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik zou het bij deze voeding houden als hij het er goed op doet en het voorlopig even aan hem overlaten. Hij heeft blijkbaar op dit moment wat meer kleinere beetjes nodig, prima toch??
    Voor jou is het niet zo fijn, maar dat ritme en meer drinken komt vanzelf wel :)
    Ik zou me niet zo druk maken over schema's en wat t CB of verpakkingen zeggen over hoeveel voedingen en hoeveel per keer hij zou 'mogen' hebben.
    Het ene kindje is het andere niet en de een heeft meer kleine beetjes nodig en de ander meer hoeveelheid! (hetzelfde met volwassenen! De een eet meer dan de ander en de en eet meer kleine beetjes verspreid over de dag en de ander eet 3 flinke maaltijden en meer niet..)

Je mannetjes is net 1 maand.. Probeer niet te veel van hem te verwachten :) Ik vind het al supernetjes dat hij er gewoon 3 uur tussen laat gemiddeld!

Enneh, als ik heel eerlijk mag zijn.. Ik zie het probleem eigenlijk niet? Hij drinkt goed :) Dat t even niet gaat zoals t CB zegt of een verpakking is heel normaal! Het zijn maar richtlijnen ;)

Share This Page