spoedje , ben wel erg dom geweest

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door happymama, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

#1 happymama, 20 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 feb 2012
    hallo
    ik heb 2 kids . 1 van 2 en een half en 1 van 11 weken
    die van 11 weken krijgt dus bv .
    het is dus carnaval hier en ik had mn zoontje gevoed voor we gingen , maar hij drinkt op t moment slecht . dus ik een flesje gemaakt en geprobeerd daar nog wat te geven (wilde die ook niet)
    na een half uurtje ben ik gegaan met de kleine man en me dochtertje ff daar gelaten en die komen ze zo terug brengen .
    heb daar 1 rose tje gedronken ik denk ja heb net gevoed dus kan wel ,m maar thuis begon hij te huilen en heb ik heb zonder er over na te denken gewoon aangelgd . hij heeft maar een paar flinke slokken genomen en viel in slaap en heb m op bed gelegd . maar voel me een zeer slechte moeder .....:(
    wat denken jullie kan t kwaad ????
    en ga nou niet zeggen wie neemt dr baby nou mee naar de carnaval !!!! ik ben mn dochter weze brengen en heb ff een drankke gedaan en ben weer gegaan ..

2. happymama

. Het hoogste alcoholniveau in de melk in de borst wordt dertig tot zestig minuten na inname van de alcohol bereikt

3. happymama

omg dit vond ik net op internet

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ja tis ook niet slim maar goed Niks aan te doen volgende keer gewoon niet drinken..

5. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    de alcohol in je melk heeft het zelfde promilage als in je bloed. 1 rosetje is dus ongeveer 0.02 gok ik? Afhankelijk trouwens van jouw bouw, hoe groter (lees ronder ;)) jij bent hoe meer water er in je lichaam zit hoe verdunder de alcohol is. Je kindje heeft dus een paar slokken melk met 0.02 promille binnen gekregen. Goed is anders maar het is niet meteen super slecht voor je kleintje. Ik zou me er niet al te druk om proberen te maken en de volgende keer net ff beter nadenken ;) (sap uit een pak wat een paar dagen open is bevat vaak evenveel promille doordat het begint te gisten, maar goed de meeste kindjes zijn al stukken ouder eer ze aan vruchtensap beginnen)

6. happymama

pppfff gelukkig moet zeggen dat hij nu wel lekker ligt te slapen .
    drink eigenlijk nooit echt maar heel af en toe en aangezien ik net gevoed had dacht ik ach jah tis carnaval dan mag ik er ook wel 1 . en uitgerek dan wil ie drinken als ik thuis kom .totaal niet aan gedacht omdat ik dus eigenlijk nooit alcohol drink

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Alcohol - Proost!!<br />Alcohol en borstvoeding veilig combineren kn

Het alcoholpercentage in de moedermelk is slechts een fractie van de hoeveelheid alcohol die de moeder drinkt. Deze is namelijk minder dan 16% van moeders dosis. Hoe meer de moeder drinkt, hoe hoger de kinddosis natuurlijk is.

Natuurlijk is t niet slim, maar je hoeft je echt geen slechte moeder te voelen hoor! Uitgaand van het bovenstaande van bv.com zal de alcohol in die paar slokken niet erg noemenswaardig zijn.

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Adem in, adem uit...! Relax, dat is echt te weinig om invloed te hebben hoor! Gewoon niet meer doen ;)

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Een oeps-moment! Dat overkomt je niet nog een keer :) En nu jezelf vergeven en lekker ontspannen blijven. Terugdraaien kan niet meer en met je kindje komt het echt wel goed!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Over een roseetje zou ik me niet druk maken. Natuurlijk is alcohol niet goed voor een mens, maar de hoeveelheid die je kind deze ene keer binnengekregen kan hebben...ze ullen wel vaker per ongeluk een klein beetje binnenkrijgen. Een pak sap bevat een dag na opening, ook in de koelkast ook alcohol, rijp fruit ook...

11. happymama

nou hij heeft geen kater hahaha

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

#12 zogelukkig, 21 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 feb 2012
    Ik word echt misselijk van mensen die zeggen dat het geen kwaad kan of die het vergelijken met rijp fruit, het moet niet gekker worden zeg!
    Waarbij ik niet met het vingertje wil wijzen -gebeurd is gebeurd- maar wel zeg dat alcohol en borstvoeding niet samen gaan!

Alcohol
    Borstvoeding en alcohol
    Alcohol komt zonder belemmeringen in de moedermelk terecht. De concentratie in moedermelk blijkt precies de concentratie in het bloed van de moeder te volgen. Het wordt overigens ook weer gemakkelijk uit het lichaam uitgescheiden: gemiddeld twee tot drie uur na het drinken van één glas bier of wijn is de meeste alcohol uit je lichaam verdwenen, en dus ook uit je melk.

Bron: Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Als je een baby van 11 weken borstvoeding geeft, dan weet je dat die om de paar uur voeding nodig heeft. In zulke gevallen geef je een fles!

Je kan best drinken, maar dan geef je gekolfde melk of je wacht totdat je kind er minimaal 3 uur tussen laat.

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hmm, en wat klopt nu en wat niet..?
    Volgens de een (VBN) is het alcoholpercentage in de borstvoeding gelijk aan het alcoholpercentage in het bloed van de moeder en volgens de ander (bv.com) is het alcoholpercentage in de borstvoeding minder dan 16% van het alcoholpercentage in het bloed van moeder..

Nu ben ik wel eens beniewd, want t is wel tegenstriijdig zo natuurlijk...

14. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    dat zei ik toch ook, dat de percentages gelijk waren!

Dat betekent alleen niet dat als je 1 wijntje drinkt dat je dan meteen een promille van 8% (wat er volgens mij meestal in wijn zit) hebt. Dat wijntje wordt namelijk verdund tot 0.02 omdat het door je hele lichaam zit. Die vergelijking is prima te trekken met het gistingsprocess wat ontstaat in een geopend pak vruchtensap, de reden waarom je dat pak eigenlijk neit langer dan een paar dagen open mag alten omdat het ontzettend snel gaat vergisten.

per ongeluk 1 keertje dit doen is niet meteen het einde van de wereld. Het is niet slim en waarschijnlijk zal TS dit niet nog een keer doen maar je kan iemand ook om een scheet een schuldgevoel aanpraten.

@ Kristel, er is heel recent nieuw onderzoek gedaan naar alcohol en moedermelk, ik heb het onderzoek gelezen maar ik weet niet meer precies waar (ik lees te veel) maar VBN heeft vooralsnog gelijk. Er is ergens ook een exact rekenvoorbeeld te vinden die uitrekend hoe lang je lichaam er over doet om 1 eenheid alcohol te verteren (eenheid is standaard horeca hoeveelheid, dus bijvoorbeeld 1 glas bier), in mijn geval (behoorlijk overgewicht) 1 uur en 45 minuten.

15. zogelukkig

Ik ben benieuwd naar dat rekenvoorbeeld. Ik heb het met mijn man ook weleens zitten berekenen. Ik kwam ook onder de 3 uur uit, wat aangehouden wordt als veilig gemiddelde. Maar als je op 1,75 uur uitkomt, moet je wel heel dik zijn!

De vergelijking met rijp fruit (je eet geen onrijp fruit mag ik hopen) of een open pak sap gaat echt helemaal nergens over! Sommige mensen zien bv als heilig en kv als vergif en zodoende is dan in hun ogen bv + alcohol, bv + drugs of bv + zware medicatie nog altijd gezonder dan kunstvoeding.
    Ik zie dat anders.

Alcohol is giftig. Het heeft invloed op de lichamelijke en geestelijke ontwikkeling van een kind. De hersenen ontwikkelen zich namelijk tot je 24e jaar. Alcohol verstoort die ontwikkeling en dat kan van invloed zijn op je karakter en je gedrag.
    Ook remt alcohol de botontwikkeling en de ontwikkeling van de seksualiteit omdat het de balans tussen de hormonen verstoort. Alcohol verlaagt onder andere de hoeveelheden mannelijk hormoon en groeihormoon.
    Dit is niet iets dat je je kind wilt aandoen.

16. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    ik weet wat alcohol doet. Ik weet ook hoe gisting werkt. Gelukkig mag je het niet met me eens zijn. Ik praat dan ook niet goed wat TS heeft gedaan (als in maakt geen reet uit, doe ik elke dag bladiebladiebla) maar 1 keer een foutje maken is zo erg nog niet. Je kan ook te panisch zijn.

17. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Helemaal met syrae eens. De hel breekt niet los als je 1x per ongeluk een wijntje drinkt. Ik ken veel ergere dingen op de wereld

18. zogelukkig

Zoals je kunt lezen heb ik daar ook wat over gezegd.
    Ik bestrijd echter enkele opmerkingen. Gelukkig mag dat!;)

19. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Vroeger suste ze trouwens kinderen met een nipje alcohol en volgens mij hebben onze ouders/grootouder/of misschien jezelf daar ook niets aan overgehouden. (in sommige gevallen dan ;)haha)

20. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Gelukkig is verder iedereen perfect en maken we nooit een foutje ;)

Deel Deze Pagina