Spontaan blaren op wang

Discussie in 'De lounge' gestart door Kristel86, 28 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Wij waren vanavond aan het barbecue-en en onze jongste dochter kreeg ineens een paar roze vlekjes op haar wang die snel donkerrood werden en binnen een paar minuten waren het blaren geworden.
    Ze had 3 blaren met een doorsnede van ongeveer 1 cm.
    Ze heeft er niks op gehad wat het misschien zou kunnen veroorzaken. Ze leek er zelf geen last van te hebben, maar toch heb ik voor de zekerheid de huisartsenpost even gebeld.
    Na een uitgebreid telefoongesprek moesten we toch even langs komen om het te laten zien, maar eenmaal bij de arts binnen (bijna 2 uur later sinds het telefoongesprek) waren de plekjes weer als sneeuw voor de zon verdwenen.

Onze oudste dochter heeft het ook wel eens gehad; een flinke blaar van zo'n 3 cm doorsnede op haar wang, maar daar had ze appelmoes op gekregen. Wellicht dus een overgevoeligheidsreactie oid, want ook deze ging binnen 2 uur weer weg.

Ik maak me er niet zo'n zorgen om; immers leek ze er geen last van te hebben en het is alweer weg, maar ik vind het zo vreemd!
    Spontaan blaren die net zo snel weer weg zijn...

Ik ben wel eens benieuwd of iemand dit misschien herkent?
    Van zichzelf of van kindje(s).
    Wellicht gewoon een heel gevoelig huidje?

2. Netelroos? Heeft mijn zoontje regelmatig..

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Maar netelroos jeukt toch enorm?

Ik had een foto gemaakt ervan met mijn telefoon en deze heb ik ook aan de arts laten zien, maar ze kon er weinig anders over zeggen dan dat het inderdaad blaren waren.
    Qua oorzaak oid kon ze niks zeggen omdat het alweer weg was.

4. Normaal hoort dat ook te jeuken, bij mijn zoontje niet.. Tegen de tijd dat we op de hap waren was het al over.. Lijkt het er niet op als je foto's van netelroos ziet?

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee eigenlijk... :)
    Als ik netelroos google krijg ik alleen maar "extreme" gevallen te zien, dus dat maakt het lastig.
    Misschien herken jij t wel?
    Ik heb de foto even op de computer gezet.
    Het is wat minder duidelijk op de foto, maar als t goed is kun je wel 3 "vlekken" zien die met vocht gevuld zijn; 2 wat grotere naast elkaar en 1 richting haar kin.

Bekijk bijlage 327816

6. Het lijkt er wel op vind ik! Ik zal eens kijken of ik een foto kan uploaden.. Netelroos is ook een allergiesche reactie, wij zijn nog aan het onderzoeken wa t het veroorzaakt

7. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    2 van onze kinderen hebben dit ook!
    Vooral met mayonaise maar vandaag ook nog knoflook saus op dr wangetje.
    Rode plek op dr wang en binnenin wit plek.
    Ff schoonmaken en na 30 min was het verdwenen.

Nu maak ik me er niet meer druk om trekt inderdaad weg maar wel even schoonmaken als je saus ziet zitten.

8. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Mijn dochter krijgt allemaal uitslag van mayonaise en fritessaus. . Maar geen blaren. . Het is gwn een reactie erop maar dit schijnt "normaal" te zijn.

9. Ik kan helaas geen foto uploaden, sorry

10. miffy79

miffy79 Lid

15 apr 2009
    52
    0
    6
    Interieurarchitectuur
    Mijn zoon en dochter hebben dit soms ook.
    Ze hebben dan ketchup gegeten. Na een paar uur zijn de vlekken verdwenen.

11. Yasmintje

Yasmintje Actief lid

14 nov 2012
    130
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje krijgt ook rode vlekken wanneer hij ketchup heeft gegeten en verdwijnt na ongeveer 30 minuten. Hij krijgt het dan wel alleen waneer er ketchup op zjjn wangen zit tijdens het eten en bij hem zijn het geen blaren wel erg rood.

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Mijn dochter krijgt ook zulke blaartjes dan heeft ze mayonaise gegeten of een product waar mayonaise in zit en dit is dan op haar gezichtje gekomen, na een tijdje is het weer weg, ik had het vroeger zelf ook (misschien nu nog wel maar ik eet iets netter nu ;) )

Deel Deze Pagina