Is dit nu normaal??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kristel86, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik snap er helemaal niks meer van...

Overdag is onze dochter heel rustig en heb je bijna geen kind aan haar, op sommige dagen na dan. Maar als t eenmaal avond is wordt ze zó onrustig!
    Overdag laat ze gerust 3 tot 4 uur tussen de voedingen zitten, maar vanaf een uur of 20.00 wil ze ineens vaker drinken. Nu is dat niet eens het probleem, het probleem is dat ze na de voeding gewoon niet rustig te krijgen is en je continu met haar op je arm ofzo moet lopen. Zodra we haar in haar bedje leggen begint ze na een paar minuten te gillen..
    En zo gaat het dan de hele nacht :(
    Na de voeding heb je haar dan na 2 uur ofzo eindelijk stil, dan kan je zelf even gaan slapen, maar dan na een uurtje wordt ze weer wakker voor de volgende voeding (logisch ,want dan is t alweer 3 uur sinds de laatste voeding).
    Het gaat nu al zeker een week zo en ik ben zó ontzettend moe en verdrietig ervan.. Ik weet gewoon niet meer wat ik ermee moet..

We hebben een vast avondritueel voor haar voordat ze naar bed gaat, in de hoop dat ze zo een beetje leer wat dag en nacht is, maar het helpt totaal niet.. En overdag proberen we haar en beetje wakker te houden tussen de voedingen door zodat ze 's avonds moe is, maar nee hoor..

Is dit nou normaal voor deze leeftijd?
    En heeft iemand misschien nog ideeën wat we kunnen doen?

Ik vraag echt niet van haar dat ze doorslaapt of wat dan ook, maar ik wil graag ook eens even 3 uurtjes kunnen slapen ofzo. Ik wil gewoon graag dat ze na de voeding wer rustig verder gaat slapen, zoals ze dat overdag ook doet..

2. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Het is zwaar he!! maar helaas voor mij wel heel herkenbaar ik denk wel dat het er echt bij hoort op die leefdtijd.
    Misschien begint ze ook wat last van krampjes te krijgen?
    Overdag wakker houden in de hoop dat ze s'avonds goed slaapt helpt denk ik niet.
    Wij hebben in ieder geval ook veel rondgelopen s'avonds en snachts, maar het gaat echt over.
    Probeer overdag ook wat te gaan slapen als de kleine slaapt, en als dat niet lukt om gewoon te gaan liggen en boekje te lezen of zo zodat je toch uitrust.Hier deden mijn man en ik ook afwisselen, ik probeerde dan wat te slapen en mijn man ging met hem naar beneden zodat ik niet zoveel last van het huilen/ rondlopen had, als het dan tijd was voor een voeding kwam hij naar boven of gaf een keer een flesje, echt slapen kon ik dan toch vaak niet maar met liggen rust je in ieder geval wat meer dan met rondlopen.
    Een gouden tip heb ik niet voor je, wil je wel sterkte wensen, het gaat wel wel over maar nu is het gewoon heel zwaar.
    O ja als het krampjes zijn kun je daar misschien iets voor halen, je hebt er verschillende middeltjes voor, Babymassage en een lekker in bad is ook erg fijn voor de nacht.

3. firegirl

firegirl Niet meer actief

Als je bv geeft, dan is het wel normaal dat ze 's avonds ook meer wil drinken hoor, dat heet clusteren, maar juist daarmee zou ze langer 's nachts moeten kunnen slapen.

Je zou dan kunnen proberen om wat af te kolven (eventueel met wat pap?) of gewoon een flesje te geven (ook eventueel met wat pap).

4. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Hier was het ook een tijdje zo, dag en nacht ritme door elkaar. Met de kraamhulp ging hij altijd 's-ochtends in bad maar dat dat heb ik nu naar 's-avonds verplaatst. Dat hielp al een beetje maar het heeft zn tijd nodig

5. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Heel herkenbaar! Mijn dochter deed precies hetzelfde, ze sliep pas rond half 2 's nachts. Vanaf een uurtje of 6 begon ze onrustig te worden, moest constant met haar lopen, of ze wilde bij ons liggen. Ze had erg veel last van krampjes in die periode, maar 's avonds was het een en al onrust. Net toen ik op het punt stond om bv te gaan combineren met kv in de hoop dat ze 's avonds rustiger zou worden, ging het ineens een stuk beter! Ze was toen geloof ik 8 weken, hopelijk heeft jouw meissie het sneller door ;)

Ik ben bang dat je er weinig aan kan doen. Ik ben ook babymassage gaan doen, daar werd ze tijdens de massage wel rustig van, maar ze hield het maar 10 min. uit en dan was ze weer ontevreden. Ik heb er toen aan zitten denken om zo'n stoeltje te kopen wat heen en weer wipt, omdat ze alleen maar rustig werd door met haar te lopen, maar ik vond die dingen zo duur dat ik het toch maar niet gedaan heb.

Probeer overdag voor je jezelf ook wat rust te pakken door een middagdutje in te lassen, want dit is echt slopend voor jezelf. Sterkte ermee!!

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Zo te lezen is t dus echt normaal voor deze periode.. Dat stelt me al een beetje gerust :)

Krampen heeft ze geen last van, het is echt dat ze bij mij of mn man wilt zijn..

Ik ging net eens goed nadenken en bedacht me dat ze overdag eigenlijk altijd in de box slaapt en ik heb beneden altijd muziek aan.. Op haar kamer is het 's nachts natuurlijk stil dus misschien dat ze daar ook onrustig van wordt?

Ze is net eindelijk weer even in slaap gevallen beneden in de box en ik heb haar nu in haar bedje gelegd. Misschien dat ze er op deze manier ook beter aan went om te slapen als het stil is..

Ook ga ik proberen of t helpt om de stereo op haar kamer te zetten en dan 's avonds maar ff de radio oid zachtjes aan te zetten en als ze eenmal slaapt m uit te zetten, of is dat te overdreven?

7. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Het is wel bekend dat jonge baby's in de avonduren onrustig kunnen zijn. Aan het eind van de dag is er volgens mij ook meer kans op krampjes. Misschien dat dat meespeelt?! Je zou eens met een fohn het buikje kunnen fohnen, ter ontspanning. Misschien is inbakeren een optie, om Yentle wat meer rust te geven? Een dergelijk inbakerslaapzakje geeft ook geborgenheid. Daarnaast is het ook een kwestie van ouder worden, in de eerste weken moet toch een ritme gevonden worden. Onlangs zij een verloskunidge ook tegen mij ook dat ze eerste 10 weken 's avonds constant aan het voeden was.

8. firegirl

firegirl Niet meer actief

Muziek aan op haar kamertje is juist een goed idee denk ik. Ze is idd ook de stilte niet gewend. In je buik was het ook lawaai ;).

9. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Hier ook heel herkenbaar!! Heeft ongeveer tot 4 weken aangehouden. Onze dochter wilde 's avonds ook niet naar bed en alleen maar bij papa of mama op schoot slapen. Als ik haar dan slapend in haar bedje legde was ze binnen 5 minuten wakken en begon ze te jammeren. Nu heeft ze er nog "last" van maar gelukkig al een heel stuk minder.

Succes!

10. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Wat vervelend zeg voor jullie, en vermoeiend vooral.

Ik heb laatst hier op het forum gelezen dat baby's ook oververmoeid kunnen zijn waardoor ze juist minder goed kunnen slapen. Ik zou haar overdag gewoon laten slapen wanneer ze aangeeft dat ze moe is.
    Zelf leg ik haar als ik thuis ben altijd in haar bedje. Zodra ik de eerste moeheid-signalen oppik breng ik haar naar boven. Daar heb ik een soort muziekding wat ik altijd aanzet met natuurgeluidjes. Ook is er een beer te koop met baarmoedergeluiden. Een kindje op mijn werk sliep daardoor ineen super.

Heel veel succes!

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Clusteren heet dat, dan moet je haar ook gewoon aan de borst laten, en niet rond gaan lopen enzo..
    Sterre heeft 3 weken 'savonds van 19 tot 21 uur aan de borst gezeten, en dan steeds wisselen naar links en naar rechts. Toen was het na 3 weken klaar, de productie ging toen heel erg omhoog 'savonds, en kon ze gewoon met een vol buikje naar bed.

Deel Deze Pagina