Spullen aanschaffen lijstje

Discussion in 'De babyuitzet' started by Tassie11, Feb 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tassie11

Tassie11 Actief lid

Jan 18, 2016
    271
    91
    28
    Ik ben nu 9 weken zwanger en heb nog wel even te gaan hihi
    Maar het is ons eerste kindje en ik vroeg mij dus af wat jullie allemaal hebben aangeschaft voor jullie eerste kindje.
    Hoeveel kleertjes jullie bijv kochten en speentjes.
    De hele kinderkamer.
    In en wanneer begonnen jullie met spulletjes inkopen. Zoals kinderkamer . Luiers spulletjes voor in de woonkamer. En om alles babyproof te maken.
    Ik ben zo bang dat ik iets ga vergeten en wil het zo graag goed doen.
    Wil daar namelijk niet te lang mee wachten en het begint ook al een beetje te kriebelen als ik in de winkel loop hihi
    En hoeveel waren jullie kwijt qua kosten voor de hele baby uitzet?

2. lovelie

lovelie Actief lid

Oct 12, 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zowiso gewacht tot na die bekende 12 wkn echo....ben pas echt gaan shoppen na de geslachtsecho...dan kan je echt doelgericht shoppen... De kinderwagen heb ik rond de 16 wkn gekocht en de babykamer ben ik nu mee bezig (26wkn) ben nogal twijfelaar met welke ik mooi vind...De aankleding hiervoor kwa lakentjes enz koop ik zodra de kamer binnen is....De rest koop ik beetje bij beetje tussendoor...is leuker dan alles in 1 x....

handige tip is/zijn de uitzetlijstjes die je op internet kan vinden van bijv hema of babydump etc...daarop staan de belangrijkste dingen die je echt nodig heb.

Voor de rest vraag ik et om mee heen aan mensen Hoe zij het hadden en aantallen enz...

3. Watermann

Watermann Niet meer actief

#3 Watermann, Feb 29, 2016
    Last edited by a moderator: Feb 29, 2016
    Ik heb alles pas gekocht met de 20e week. Alles heb ik nieuw gekocht. Bij babydump, prenetal, wibra, hema, zeeman, babyplanet, cotton style enz enz. Ik ben wel alleen dus ik heb niet alles bij dure winkels gekocht. Ik was rond 2500 kwijt, maar het kan zomaar meer zijn..

4. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook pas echt begonnen met shoppen na de 12 weken echo. Hiervoor 2 miskramen gehad dus dan ben je wat voorzichtiger. Vanaf de echo wat neutrale spulletjes gekocht zoals de hydrofiele doeken en dergelijke. Na 18 weken ongeveer wisten we wat het ging worden en toen doelgericht wezen winkelen wat betreft kleding.
    Toen met de 20 weken echo alles goed was zijn we bij babypark geweest om het kamertje te bestellen. Kregen we de box gratis bij.
    Het geluk bij ons was dat we geen kinderwagen hoefde te kopen. Konden een niet gebruikte krijgen van mijn schoonzus die onverwachts een tweeling kreeg.

Verder gewinkeld bij hema, prenatal, babydump, babyplanet en wat lokale winkeltjes bij ons in de stad.
    Ik heb geen idee wat ik kwijt was voor alles. Ook zon 2500 denk ik alles bij elkaar.

5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Veel dingen na de 20 weken! Babykamer wel eerder op bestelling met garantie dat als het mis ging ik kon anuleren.
    Luiers pas net gehaald!
    Speentjes heb ik niet in huis... Grote spenen haat dus die ga ik niet gebruiken.

Wij hebben trouwens geen complete kinderkamer alleen ledikant en commode omdat we 1 slaapkamer hebben.

Kosten van alles van kleding tot de grotere spullen 4500... Maar dat heb je zelf in de hand natuurlijk.

6. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

Apr 26, 2011
    375
    0
    16
    Bij mijn eerste gestart na de 20 weken echo. Alleen commode en kledingkast nieuw gekocht, verder alles tweedehands. Bij deze tweede zwangerschap heb ik alleen wat kleren en kamerspullen nieuw gekocht. Verder alles gekregen, tweedehands of nog van ons zoontje.

Ik denk dat we in totaal 500 euro kwijt waren voor de eerste en nu 250 euro ongeveer. Je kan het zo duur maken als je zelf wilt, maar nieuwe spullen vind ik zonde van het geld en milieu.

7. Tessss

Tessss Fanatiek lid

Jul 9, 2015
    1,240
    445
    83
    Wij zijn ongeveer rond de 3000 euro kwijt. Daar heb ik de korting al vanaf gehaald. Wij hebben niet alles nieuw gekocht. Meubeltjes veelal tweedehands maar dan waten we wel weer geld kwijt aan verf enzo om het op te knappen. Bij de prenatal kun je een personal shopping afspraak maken. Je krijgt dan best veel korting (10% bij 1000, 15% bij 1500 en 20% vanaf 2000 euro. En als je kinderwagen en maxicosi koopt daar ben je er al. Wij zijn nu bezig met shoppen en het kamertje. Grote dingen al wel besteld.

8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Eerste kleertjes heb ik gekocht na de geslachtsbepaling (dit was met 14 weken) daarna kleertjes blijven kopen telkens als ik wat leuks zag ;)
    Kinderkamer en kinderwagen na de 20 weken echo en vorige week al het andere nodige (spenen, flessen, kruiken, beddengoed, babyfoon, box met boxkleed, badje en toebehoren en zo kan ik nog wel even doorgaan). Van te voren riep ik dat ik het dit keer niet zo gek ging maken qua kosten als bij de eerste maar denk dat als ik alles bij elkaar op tel ik zo alweer aan de 2500 a 3000 euro zit qua uitgaven voor de baby.
    Mijn advies, zoek online wat verschillende uitzet lijsten op en vergelijk deze met elkaar. Als je er een stuk of 4 naast elkaar legt krijg je wel een goed beeld van wat nodig is en hoeveel van alles. Hoewel ik persoonlijk vind dat ze op al die lijsten erg zuinig zijn met aantallen van kleding en rompers.

9. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    1,531
    83
    48
    Female
    Hier heel veel gekregen en heel veel tweedehands gekocht ik denk dat we in totaal 400 euro uitgegeven hebben en we hebben echt heeeeel veeeeeel ! De babykamer alleen al hebben we 1200 euro op bespaard en je ziet het er echt niet vanaf hoor !

10. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Denk dat t verschillend is. rond 17 weken de kinderwagen besteld. die hebben van mn vader gekregen a €1000,- kregen we een kadobon bij van €170,- dus afgelopen weekend het kamertje besteld dat kostte €300,- daar ging de kadobon nog af. Had nog een bon voor een box daar hoefde maar €40 bij.
    schoonzus heeft dochtertje van 1.5 dus we hebben tassen vol rompertjes gekregen! Dus die hoef ik niet te kopen. luiers etc haal ik zo laat mogelijk en binnenkort met t kamertje beginnen.
    je kan veel van Internet halen zoals marktplaats en hou kadobonnen in de gaten die je krijgt bij bijv een kinderwagen.
    Verder ga je waarschijnlijk heel veel krijgen! vraag iets wat je nodig hebt. Ik heb liever bijv geen kleertjes omdat we niet alles even leuk vinden als een ander. dan kan bijv iets vragen wat je echt nodig hebt of een kadobon.

11. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

Oct 21, 2015
    1,241
    25
    38
    Female
    Oooh heheh bij de eerste ben ik ook al op tijd flink los gegaan :p
    Met 14 weken het kamertje al besteld en de kinderwagen 😂
    Qua kleertjes na de geslachtsbepaling echt losgegaan op echte jongenskleertjes, vond ik leuker dan neutraal. Al kon ik me ook niet inhouden eerder en wel wat neutrale dingen gekocht haha.
    Maar vooral rompertjes en sokjes dan!

Qua kleding.. In die lijsten staat altijd een beperkt aantal shirtjes broekjes en rompertjes.. Ik heb sowieso alles x3 zodat als het nodig is 4x per dag verschoond kan worden. Geloof me dat gebeurde hier ook regelmatig met die poepluiers :p
    Ik wilde niet voor elke vieze broek gaan wassen dus vandaar..
    Begin niet te vroeg met kleertjes wassen en in de kast leggen want dan kan je over een tijdje alsnog weer :p

12. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Wij hebben alle grote spullen tweedehands gekocht.
    Maxicosi Cabriofix €5
    Commode €20 (volgens mij)
    Ledikant €10
    Kinderwagen €12,50. Maar later toch een nieuwe (van de winkel) gekocht à €200
    Sitter/wipper €35
    Mobiel €25
    Matrasje €40

Badset hebben we gekregen van mijn tantes als 'kraamcadeau'. Maar die hebben we al haha.
    Voor de rest heb ik best veel kleertjes gekocht (eigenlijk te veel :D). Ik denk dat ik daar ongeveer 200 euro aan heb uitgegeven.
    Dan nog lakentjes, dekentjes, spenen, moltons, flessen etc etc zo'n 350 euro.
    En een voetenzak laten maken bij LilaRoos (prachtige dingen maakt zij) voor 55 euro :D

13. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Poeh, lastige vraag hoor, hoeveel geld al uitgegeven is. Deels tweedehands deels nieuw.

1e zo'n 2000 euro
    2e zo'n 650 euro

14. San1984

San1984 Fanatiek lid

Apr 26, 2012
    1,066
    0
    0
    Bij onze dochter hebben wij alles nieuw gekocht (kinderwagen bij de Babydump en meubels bij IKEA)

Nu deels nieuw en deels tweedehands.

15. Rannie

Rannie Actief lid

Dec 21, 2012
    442
    56
    28
    Female
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!! :D

Wij hebben ons ivm eerdere zwangerschap al vroeg georienteerd met wat we wilde hebben qua kamer (Ikea) en kinderwagen (Mutsy evo). Dus na week 20 hebben we de kamer besteld, en met week 23 was alles klaar. Het verven en opfrissen van de kamer zijn we echter al mee begonnen rond week 16/17. De kinderwagen kwam begin januari binnen.

Wij waren voor de kamer totaal 750 euro kwijt (verf, bedje, commode, kledingkast, stoel en een vloerkleed). Daarnaast 600 voor de nieuwe kinderwagen waar een maxi cosi bij zat. Het badje, de wipstoel en de box hebben we gekregen van familie. Ik denk dat we aan kleding, luiers en verdere verzorgings producten zo'n 150 euro kwijt waren. Heb ook veel gekregen van de oma's en tijdens m'n shower.

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij waren heel veel geld kwijt, zeker bij de eerste. Maar heb dan ook alles nieuw gekocht. Hadden er ook voor gespaard, dus het kon. Denk dat we in totaal, inclusief kleertjes en echt alles wat we gekocht hebben (dus ook hydrofielen, beddengoed etc) zo'n 7000 euro kwijt waren. Kinderwagen hebben we gekregen.

17. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Je vind onder het kopje babyuitzet heel veel info. Zelfs do en donts...
    Er zijn diverse uitzet,ijsten in omloop.
    Probeer niet alles ineens te kopen, zet ook wat spullen evt op je kadolijst.

Zoals een wipper... Die gebruik je bijvoorbeeld eerste weken niet.

Er zijn gewone kruiken maar okk electrische kruiken.

Soms kunnen kamertjes box en kinderwagen best tweedehands gekocht worden.
    Fout die ik heb gemaakt is enkel babydump te doen en daar maar paar kinderwagens gezien te hebben. En hebben best goede gehad maar had toch liever een ander gehad uiteindelijk.

Koop je kamertje etc nieuw en dan bijvoorbeeld bij babydump kun je daar gratis producten bij krijgen
    Wij kregen bij kamertje de babyfoon gratis.
    Bij de combi kinderwagen de maxicosi ( basis), luiertas ( basis) en parasol gratis.

Wat wij ideaal vonden is de tripptrapp kindersteol en dan ook de new born set. De baby hebben wij vrij snel in de newborn set kunnen zetten als wij aten ipv in een wipper op tafel ( hekel aan) .

Koop je maxicosi niet2e hands! Je weet niet of er een ongeluk meegebeurd is.

18. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Inderdaad, koop niet alles in één keer en focus je alleen op de dingen die een pasgeboren babytje nodig heeft. Veel dingen (kinderstoel, wipstoeltje etc) heb je pas later nodig, dus wacht op een mooie aanbieding of zet het op je cadeaulijst. En ook van de spullen die een pasgeboren baby heeft niet te veel kopen, want zo veel verbruikt een kind echt niet (ze poepen zich niet 8x per dag onder) en het is zoooo leuk om kleertjes etc te gaan kopen als je baby er eenmaal is. Je huis babyproof maken hoeft ook niet, die baby gaat de eerste maanden toch nergens heen ;)

19. moekkie

moekkie Actief lid

Nov 21, 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden alle baby spullen weggedaan dus moesten voor de derde alles weer aanschaffen. Nou, ik ga echt niet meer alles nieuw kopen! Bovendien nu veel vrienden en familie met kindjes waarvan we spullen kunnen krijgen lenen.
    Kinderwagen - gekregen van vrienden
    Draagdoeken - had ik nog en ook nog een aantal zelf aangeschaft maar houden goed hun waarde
    Commode en ledikant - mp 60 euro
    Verf in de aanbieding gekocht en aankleding + muurstickers 40 euro xenos
    Kleertjes - gekregen en koop af en toe iets nieuws bij
    Babyfoon - gekregen
    Box - 10 euro (kleed en speeltjes gekregen)
    Maxi cosi - gekregen
    Co sleeper - mogen we lenen
    Dekentjes en lakens koop ik zelf - 50 euro
    Badje - mogen we lenen

Ik wil nog wel de tripp trapp compleet met newborn set, die koop ik denk ik met de mama mazzeldagen.

20. moekkie

moekkie Actief lid

Nov 21, 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D hier moet ik stiekem wel een beetje om lachen. Eerste kindje? ;)
    Jij gaat ze ook niet gebruiken, maar wat nou als je kindje veel huilt en veel zuigbehoefte heeft? Geloof me, je bezwijkt! Rustig kindje, rustige mama. Ik wilde ook nooit spenen gebruiken, zeker niet omdat ik bv gaf. Maar het gaf ze echt veel rust.

Share This Page